Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації
жарко   морозиво   ринок

Прощай, морозиво!

Стрілець | 13.07.2009 13:43

5
Рейтинг
5


Голосів "за"
8

Голосів "проти"
3

Чому така тема? Так літо ж, спека... Але тут не тільки про морозиво, дещо про властивості ринку взагалі.

Ми звикли сприймати як аксіому твердження, що ринкова система – гарантія того, що наші потреби будуть неодмінно помічені, а потім із великою старанністю задоволені. Що при цьому різні виробники будуть старанно вивчати всі нюанси наших потреб і змагатися, хто скоріше і краще зуміє нам догодити.

Якщо це справді так, то чому так непросто при першій же потребі купити і з'їсти морозиво? Адже коли стовпчик термометра починає трястись десь біля цифри 30 – ця потреба вельми природна. Холодненького хочеться, допомоги в боротьбі з розпеченою атмосферою...

Ви здивуєтесь такій дивній постановці питання, нагадаєте, що в наш час не треба йти сто кілометрів, щоб надибати торгову точку з мінімум десятком сортів? Бери, їж, смакуй...

Сказавши так, ви будете праві й неправі. Праві, що справді нема проблем знайти продукт із назвою "морозиво". Але неправі, бо не звернули увагу на мої конкретні слова "допомоги в боротьбі з розпеченою атмосферою".

А саме в них – суть. Суть у тому, що морозиво – специфічний продукт, який може не тільки задовольняти наше бажання поласувати. Він – у принципі! – ще й може допомогти проти спеки. Допомогти, давши нам свій холод. Якого він для того мусить мати достатню кількість.

Я навіть схильний думати, що морозивом треба називати тільки такий продукт, який справді здатний допомогти проти спеки. А якщо не здатний, то це не морозиво, а так – заморожені кондвироби. Заморожені конфети. Чи що там іще, але не морозиво.

Ну і як для нас на цю тему розстарався такий безмірно уважний і послужливий ринок? А розстарався він тим, що всі останні роки незмінно діяла тенденція до зменшення маси порції. В наш час нормою стало 60 грамів, але є й менші. Крім того він для нас розстарався зробити так, щоб – ну не дай же Бог! – під нашим зубом не хруснув хоч наймікроскопічніший кристалик льоду! В наш час уже помічене навіть цілком нетануче "морозиво", це означає, що в ньому зуміли добитися відсутності льоду як такого.

Яке це має значення? Значення з'являється від того, що допомога проти спеки прямо залежить від кількості холоду, яка є у порції. Кількість та вимірюється тими ж калоріями. Вона прямо пропорційна масі порції, теплоємності продукта і перепаду температур між порцією й нашим ротом. А ще тим, чи є у продукті лід. Бо вода – це чудесна речовина, а її тверда форма – лід – чудесна тим, що для свого розплавлення кожен грам потребує аж 80 калорій.

Тому, якщо ми з'їмо і розплавимо у роті 90 грамів того льоду із "чесної" 100-грамової порції, то він забере у нас 7200 калорій. А ще 5000 калорій піде для нагріву від морозу до температури рота. В сумі вийде 12200.

Якщо ж нас надурять порційкою у 60 грамів, де льоду зовсім нема, то вона забере у нас всього 3000 калорій. Уже кілька разів менше. Але це ще у найкращому випадку, бо вода має ще одну чудесну властивість – велику теплоємність. Всякі її замінники мають явно меншу, а тому в цій порції ви знайдете навряд чи більше 1000-2000 калорій холоду.

А ще після такого "морозива" в роті може залишитися липкість і потужний кондитерський присмак. А такий стан у спеку ой який недоречний! Я, нарвавшись 2-3 рази на такий конфуз, просто перестав у спеку купувати будь-який незнайомий мені сорт. Ну а, оскільки шановний ринок так спішить різноманітити асортимент, що на знайомі сорти далеко не завжди можна без довгих пошуків натрапити – це в кінцевому підсумку привело до того, що я у таких ситуаціях зовсім перестав те морозиво купувати.

Прощай, морозиво... Я зі своїми потребами виявився зовсім нецікавим ринку. Навіть не дивлячись на те, що такі потреби є далеко-далеко не у мене одного – всеодно ми навіть у масі виявились ринку нецікаві зі своїми потребами, ринок уперто пропонує нам "заморожені конфети"

Ну що ж, тоді і я не цікавлюсь ринком. Я от уже знайшов кілька способів самому робити морозиво. Уявіть собі ситуацію: літо, ви на природі, сонце перетворило горизонт у розмиті силуети, а ви, заїхавши в тіньок верби, дістаєте із сумки при багажнику свого велосипеда... півкіло справжнього морозива! Зі справжнім льодом у складі! Потихеньку, полегеньку, поглинаєте ви цю розкіш і вона забирає у вас десь так 50000 (п'ятдесят тисяч!) калорій! Навіть у найдикішу спеку вам на помітний час стає прохолодно, організм дістає перепочинок, відновлюється і ви знову здатні намотувати кілометри.

А ви говорите – для ринку головні наші потреби... Гроші йому головні, недаром же є й ціну порції ринок не забуває весь час піднімати.

Але ж чому не працює так розрекламована властивість ринку через гроші таки залежати від наших потреб? Чому ринок не турбується за те, що таких, як я, стане забагато і він утратить свої прибутки? Думаю, що це тому, що ринок уже давно відійшов від простого пристосування до потреб споживачів. Схоже, що тепер усе частіше діє інший принцип. Формула на зразок "Ми не можемо ждати милостей від природи! Взяти потрібне у неї – ось наша задача!" Сучасний ринок замість того, щоб вивчати наші потреби, все частіше сам їх формує. Для цього він має все сильніший маркетинг. А той уже і знаходить способи виростити таких споживачів, яким буде цілком підходити те, що їм пропонують.

У випадку морозива – просто потрохи відходять ті покоління, які ще зустрічалися із морозивом, що допомагало від спеки. Сучасні люди про таку фантастику вже й не підозрюють, а просто вживають холодненьке.

Не ринок пристосовується до нас, а нас пристосовують до ринку.

Коментарі









© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua