Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

Психоаналіз державного регулювання або ще один дивний папірець

Ekain | 16.12.2008 12:55

13
Рейтинг
13


Голосів "за"
16

Голосів "проти"
3

Продовження теми втручання державою в підприємницьку діяльність. З деяких процедур здається, що їхні автори взагалі втратили здоровий глузд.

Кваліфіковані психологи можуть багато чого дослідити з творчого доробка індивіда. Сюжети, побудовані на психоаналітичному дослідженні писанини або малярства якогось покидька, лягли в основу безлічі детективів і трилерів. А що б сказали психоаналітики, якби їм дали на психоаналітичний розтин продукти праці українських чиновників? Впевнений, що точно "Фройд би плакав" радше не з творів сучукрлітовської епатажної письменниці, що так назвала одну зі своїх книжок, а якби йому на заповнення і подачу до різних органів принесли стоси паперів і папірців, на кожному з котрих він мав би поставити по три-чотири підписи і принаймні дві печатки.

Читачка "Народної правди" надіслала мені листа, де пояснила, що симптом розщеплення особистості, який я "діагностував" в українському державному апараті в статті "Не забувайте про той нісенітний папірець або параноїдальна держава", насправді більш притаманний шизофренії. Ну що ж, не параноїдальна так шизофренічна держава. Або одне ускладнене другим. Все одне нам від того не легше, хоча терпіння поки ще вистачає. Але полишимо тему психології та психіатрії фахівцям та звернемось до ще одного папірця.

В статті "Якби знайти той конвертаційний центр бажаного в дійсне"... я навів пояснення підприємця, чого він не використовує службовий автомобіль, щоб компенсувати собі пов'язані з ним витрати. Нагадаю читачам відповідь того підприємця:

"Ти знаєш, це такий геморой зі службовим авто: купа паперів, облік руху пального, маршрутні листи... І, до речі, на витрати віднести можна лише 50% вартості пального. Краще ці витрати та відшкодування офіційно не показувати".

І ще один фрагмент:

Додаток до тижневика "Бізнес" – "Бухгалтерія" рік тому (N42, 15.11.2007) присвятив окремий спецвипуск темі автомобілю на підприємстві. Це майже 80 сторінок документів, коментарів, зразків форм. Одна така форма настільки показова, що просто провокує на те, щоб присвятити їй окрему статтю, чим, можливо, я невдовзі займуся.

Ось зараз і подивимось на цю дивну форму. Це форма N3, затверджена наказом Держкомстату України від 17.02.1998 р. N74. Називається вона "Подорожній лист службового легкового автомобіля".





Вражає в цій формі це те, що вона, крім підпису водія, потребує ще підписів

1. лікаря;

2. механіка;

3. диспетчера;

4. бухгалтера;

5. таксувальника.

Чомусь забули обтяжити цим священним обов'язком директора. Мабуть, тому що про дерегуляцію вже у 1998 році почули. А ще вона потребує печатки або штампу в двох місцях.

Цікаво, в яких світах треба мандрувати свідомістю, щоб в 1998-му році витворити і дотепер не скасувати форму, яка передбачає 5 осіб на водія! Обкомівських гаражів вже нема давно, проте безліч маленьких фірм з декількох осіб або взагалі з однієї особи.

Коли я заповнюю це диво чиновного розуму, замість відсутніх посад пишу "не передбачено", а автомобіль приймаю у самого себе та здаю самому собі.

Цією формою вимоги чинного законодавства не обмежуються. Цю форму треба брати на облік, вести журнал видачі та використання, списувати. Існує спеціальна інструкція про такий облік. Більшість фірм використовує форми, роздруковані за допомогою комп'ютера, тому ніякого журналу видачі цих форм не ведуть. Це логічно, але залишається потенційна загроза, що якомусь податківцю це не сподобається на певну суму "вирішення питання".

В іноземних фірмах також ведеться облік пального і витрат пов'язаних з автомобілем. Але там форми для себе розробляє керівництво компанії або зовнішній консультант, і ті форми значно простіші і відповідають потребам підприємства. Навіщо обтяжувати державний статистичний орган такими дрібницями? Держава не повинна тримати своїх підприємців за бовдурів, що не спроможні організувати у себе облік. А хто не має можливості, той звернеться до консультанта. А хто і цього не зробить... Може, хай таки дійсно бовдур краще піде з бізнесу у перший же звітний період, поки не набрав забов'язань? Можливо, з боку держави було б мудріше не розписувати кожний крок підприємця? Взагалі, дивна виходить картина: з одного боку душать бізнес, з іншого опікуються, щоб не перегрівся, облікові формочки для себе вигадуючи...

Це можливо не найстрашніша з форм, що кожен керівник підписує майже щодня. Але вкупі з іншими вона виштовхує підприємців з поля легального бізнесу, бо дійсно простіше сплатити на пальне, запчастини, обслуговування авта з чорної каси, ніж ставити щоденно по дві печатки, декілька підписів і слів "не передбачено" на десятку різних папірців. А кожний папірець – це більше можливостей для податківця знайти до чого причепитись.

В коментарях до одної з моїх статей, де я згадував Держкомстат серед регулюючих органів, мені зауважили, що Держкомстат власне не є регулюючим органом. Може, він і не є за своїм офіційним статусом. Але він розробляє та впроваджує обов'язкові для використання форми, якими він втручається в облікову політику суб'єктів господарювання. Тобто de facto і він працює як регулюючий орган. В Україні безліч таких несподіваних регуляторів. Здається, навіть вищі державні чиновники та політики вже самі не знають, хто й чим в нашій державі займається і чого вони самі та ті, хто був до них, понакручували у сфері державного регулювання. Недавня стаття Катеринчука "Шпаргалка для Тимошенко, Ющенка і Януковича", розміщена на "Українській правді", критику якої я дав у власній статті "Не користуйтесь шпаргалками, шановні політики. Вчиться самі!", зайвий раз про це свідчить.

Ekain 2008

Спільнота українських націоналістів; http://ukrnationalists.wordpress.com/

Форум Спільноти: http://olgakyjanka.uaforums.net/index.php

Особистий блог: http://ekainua.wordpress.com/










© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua