Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

Біопаливо для людства шкідливіше, ніж бензин і дизпаливо

Євгеній Бенца | 15.05.2012 11:18

-3
Рейтинг
-3


Голосів "за"
0

Голосів "проти"
3

За даними американських дослідників, більшої шкоди екології і здоров'ю людини завдає біоетанол на основі кукурудзи

Біопаливо для людства шкідливіше, ніж бензин і дизпаливо
Біопаливо для людства шкідливіше, ніж бензин і дизпаливо

Деякі види біопалива, і перш за все біоетанол, отриманий на основі кукурудзи, викликають ще більше проблем зі здоров'ям, ніж бензин і дизельне паливо, повідомляє Proceedings of the National Academy of Sciences. Вчені наполягають на тому, що широкомасштабного впровадження біопалива повинно передувати всебічне вивчення його впливу на навколишнє середовище.

Біологічне паливо вважається більш екологічним, оскільки знижує кількість викидається в атмосферу вуглекислого газу. В іншому ж питання про його вплив на навколишнє середовище залишається відкритим. Фахівці з Університету Міннесоти проаналізували вплив біопалива на здоров'я людини – і прийшли до невтішних висновків.

Якщо традиційні види палива негативно впливають на здоров'я людини в процесі використання (читай: при спалюванні), то у випадку з біопаливом це відбувається на етапі виробництва. При вирощуванні органічної сировини (наприклад, кукурудзи) використовуються азотні добрива, що виділяють в атмосферу заряджені частинки аміаку, на які налипає мелкодисперсная пил, утворюючи згустки до 2,5 мікрона в діаметрі. З попутним вітром ці грудочки переносяться в густонаселені райони, де викликають різні захворювання дихальної системи людини.

Існують і інші негативні побічні ефекти від виробництва біопалива, наприклад, вирубка лісів для звільнення площ під посіви сировини або відволікання робочої сили, яка інакше могла використовуватися в інших галузях економіки.

Як менш шкідливою альтернативи учені пропонують так званий целюлозний етанол. Його можна робити з рослин, які не вимогливі до якості землі і не вимагають добрив.

До того ж вимірювання викидів при спалюванні біопалива, отриманих з рапсу і кукурудзи, показало, що вони містять більше тепличних газів, ніж їх поглинули ці рослини. Інші біопалива, особливо ті, які вважають перспективними на наступні десятиліття, показали кращі характеристики, ніж мінеральні палива, але дослідження порушує серйозні питання щодо деяких найбільш поширених його видів. Було підраховано, що біопалива з рапсу і кукурудзи виробляють відповідно до 70 і 50% більше тепличних газів, ніж мінеральні палива. Занепокоєння викликають рівні викидів окису азоту, як тепличний газ в 296 разів шкідливіший двоокис вуглецю. Вчені встановили, що при використанні біопалива вивільняється вдвічі більше окису азоту, ніж вважали раніше. Група вчених встановила, що від 3 до 5% азоту в добривах переходили в біопаливо, а потім вивільнилися. На противагу цим твердженням, Міжнародна рада з питань зміни клімату, оцінюючи вплив людської діяльності на глобальне потепління, назвала меншу цифру – 2%. Дослідники зазначають: це ще один доказ того, що заходи зі зменшення викидів тепличного газу слід ретельно оцінювати, перш ніж оголошувати їх як остаточне рішення. Обсяги переробки кукурудзи на етанол в США вже перевищили обсяги використання кукурудзи на продовольчі цілі. У Європі основною культурою є ріпак, на який припадає 80% виробленого біопалива. Професор Сміт з Единбурзького університету заявив на сторінках журналу Chemistry World: "Значення цього полягає в тому, що уявні переваги біопалива є навіть сумнівним, ніж вважали до цього. На думку вчених, ще не вивчений вклад в загальну картину інших факторів, наприклад, використання мінеральних палив для виробництва добрив. Але вони роблять висновок, що біопалива "можуть додавати до глобального потепління за рахунок N2O більше, ніж охолодження за рахунок зменшення використання мінеральних палив.

Дослідження надруковано в журналі Atmospheric Chemistry and Physics. До групи дослідників входили вчені з Великобританії, США та Німеччини, а також професор Пол Крутцен, який отримав Нобелівську премію за вивчення озону. Доктор Франц Конен з Базельського університету в Швейцарії характеризує дослідження так: "Треба сподіватися, що ті, хто приймає рішення про субсидії та регулювання, в майбутньому враховувати викиди N2O і пропагувати певні види біопалива, негайно заборонивши інші. Доктор Дейв Рі з Единбурзького університету на підставі дослідження підрахував, що мета сенату США до 2022 року в сім разів збільшити використання кукурудзи для виробництва етанолу викличе збільшення на 6% викидів тепличних газів від транспорту.

ДОСЛІДЖЕНЬ:

Група вчених зі Стенфордського університету, США, провела дослідження впливу біопалива на навколишнє середовище. Результати дослідження незаперечно доводять, що застосування замість традиційного автомобільного палива альтернативних його видів може самим згубним чином позначитися на екологічній обстановці і здоров'я человека.В рамках дослідження вчені спроектувати дві тривимірні комп'ютерні моделі атмосфери Лос-Анджелеса в 2020 році. Одна з них ілюструвала стан екології за умови, що автомобілі продовжують їздити на бензині, друга – передбачає, що автомобілі переходили на суміш E85, яка містить 85% етанолу та 15% бензину. Модель враховувала безліч факторів, що впливають на концентрацію, поширення і переміщення вихлопних газів, таких як температура, хмарність, вітер, опади, вміст інших домішок в атмосфере.В результаті комп'ютерна модель з використанням E85 пророкує збільшення смертності на 200 смертей на рік. Зараз за підрахунками фахівців, вихлопні гази в Лос-Анджелесі призводять до 10 тисяч передчасних смертей в год.Автори роботи в якості альтернативи до бензиновому паливу використовувати транспорт на основі сонячних батарей або енергії вітру.










© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua