Поиск по сайту:
Найти



Народные блоги

Добавить ленту статей сайта в свой iGoogle
Последние публикации

Звіт депутатської фракції комуністів за період сьомої сесії Верховної Ради України шостого скликання (вересень 2010 р. ― січень 2011 р.)

donn | 24.01.2011 15:58

-1
Рейтинг
-1


Голосов "за"
1

Голосов "против"
2

урахуванням цього Центральним Комітетом КПУ, керівництвом фракції вживаються всі можливі заходи з тим, щоб не допустити небажаного для трудящих, інтересів України розвитку подій. Зокрема, підготовлені пропозиції на випадок перегляду Конституції.

Звіт депутатської фракції комуністів за період сьомої сесії Верховної Ради України шостого скликання (вересень 2010 р. ― січень 2011 р.)
Час, у який відбувалася сесія, позначений важливими подіями у громадсько-політичному житті України.

Нова команда, що прийшла до влади внаслідок президентських виборів, зміцнювала свої позиції. За поданням 252 народних депутатів України Конституційний Суд України рішенням від 30 вересня 2010 року визнав неконституційним Закон N2222-IV від 8 грудня 2004 року "Про внесення змін до Конституції України" через низку серйозних порушень конституційної процедури при його розгляді і прийнятті. Це означало, як зазначив Конституційний Суд, "відновлення дії попередньої редакції норм Конституції України, які були змінені, доповнені та виключені Законом N2222-IV".

Рішення Конституційного Суду неоднозначно сприйняте в суспільстві, передусім у середовищі фахівців з конституційного права. Але з дня ухвалення воно набуло чинності. У практичному плані це означає повернення України до режиму президентсько-парламентської республіки з досить широкими повноваженнями глави держави. Верховна Рада оперативно внесла обумовлені цим зміни до низки законодавчих актів, передусім до законів про Кабінет Міністрів України та про Регламент Верховної Ради України.

Оскільки Конституція України 1996 року, дію якої відновлено, не передбачає такого інституту, як коаліція парламентських фракцій, фракції, що складали коаліцію, – Партії регіонів, Компартії і Блоку Литвина, вирішили переформувати її у парламентську більшість, до складу якої приєдналася також частина народних депутатів з опозиційних фракцій (БЮТ і НУ-НС).

Відбулися зміни у складі Уряду, органів влади на місцях.

В результаті в країні склалася ситуація, коли Президент, більшість у Верховній Раді і сформований ними Кабінет Міністрів представляють силу, що створює сприятливі умови для прийняття і виконання законів та урядових рішень, необхідних для реалізації передвиборної програми Президента.

Про це свідчать, зокрема, позитивні зрушення у зовнішньо-політичній діяльності нової влади в контексті позаблокового статусу України, закріпленого Законом про засади внутрішньої і зовнішньої політики, – відновлення стратегічного характеру відносин з Російською Федерацією, активізація дій на європейському напрямі, встановлення інтенсивних контактів з Китайською Народною Республікою, іншими країнами.

Відновлено керованість державою, забезпечено злагоджену діяльність найвищих державних органів.

Важливо, що нова влада, отримавши від "помаранчевих" дуже важку спадщину в економіці, фінансовій, соціальній та інших сферах, змогла втримати ситуацію, прагнучи забезпечити поступовий вихід з глибокої кризи. Але становище в економіці, з поповненням Держбюджету, Пенсійного фонду залишається надзвичайно складним. Небезпечно зростає державний борг, у тому числі зовнішній.

Складність ситуації обумовлена багатьма чинниками.

По-перше, інтереси політичних сил, які входять до більшості, не в усьому співпадають. Наша партія не сприймає, передусім, задекларований В.Януковичем курс на тотальну приватизацію і вільний продаж землі. Серйозні заперечення викликають низка положень проектів Трудового і Житлового кодексів, які нав'язуються регіоналами. Багато нарікань висловлюється з приводу судової і наступної пенсійної реформ.

По-друге, нинішня опозиція в особі БЮТ (тепер вона називається "БЮТ – "Батьківщина") і НУ-НС, з яких чимало народних депутатів перебігли на бік більшості, чинить шалений опір новій владі, передусім парламентській більшості. Прагнучи реваншу, опозиціонери блокують пленарні засідання Верховної Ради, зривають їх, вдаються до інших брутальних дій, які заважають нормальній роботі парламенту, загрожують дестабілізацією в суспільстві.

По-третє, Партія регіонів, її фракція у Верховній Раді, зважаючи на свою чисельну перевагу, нерідко нав'язують прийняття законодавчих актів, у тому числі недосконалих, не рахуючись з інтересами та обгрунтованими зауваженнями і пропозиціями інших депутатських фракцій. Це знижує якість ухвалюваних актів, які доводиться переглядати, що дезорганізує законодавчий процес, негативно позначається на діяльності і авторитеті парламенту і Уряду.

Особливо це проявилося при розробці і прийнятті Податкового кодексу. У зв'язку з вето Президента Кодекс довелося переглядати, вносити до нього суттєві зміни, що спровокувало масові акції протесту представників малого і середнього бізнесу, підтримані опозицією. Цим створено небажаний прецедент.

Важливою подією стали вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим і органів місцевого самоврядування. Відбувалися вони у несприятливій для нової влади обстановці. Капітуляція перед диктатом Міжнародного валютного фонду призвела до підвищення для населення ціни на газ, тарифів на житлово-комунальні послуги, зростання цін, передусім на продовольство, ліки і медикаменти. Фактично вже декларовано підвищення пенсійного віку, що буде прямим порушенням статті 22 Конституції України. Це підриває довіру до нової влади, насамперед до Партії регіонів. Свідченням тому є, зокрема, те, що половина виборців взагалі не прийшла на виборчі дільниці, а більше 7% голосували проти всіх кандидатів.

На результатах виборчої кампанії позначилися поспішні, не досить зважені заяви високих посадовців з важливих питань, що зачіпають життєві інтереси людей (наприклад, про те, що після укладання Харківських угод з Росією не буде збільшено плату за природний газ), а також недосконалість виборчого закону, до якого Верховна Рада змушена була вносити зміни перед самими виборами, безпрецедентний тиск з боку Партії регіонів, безцеремонне поводження навіть з партнерами по парламентській більшості. Справедливе обурення викликали брутальні порушення, які мали місце особливо в Донецькій, Кіровоградській, Луганській областях, місті Харкові та інших регіонах.

Вибори депутатів Верховної Ради АР Крим, обласних і місцевих рад вперше проводилися за змішаною системою: 50% депутатів обирались за партійними списками, 50% – в одномандатних округах. Вони відобразили зниження підтримки виборцями Партії регіонів, особливо БЮТ і НУ-НС. Водночас викликає тривогу помітне зростання підтримки в деяких регіонах неофашистської "Свободи" О.Тягнибока, яка захопила провідні позиції у Львівській, Івано-Франківській, а раніше – на позачергових виборах – у Тернопільській областях. Не виправдались сподівання С.Тігіпка на серйозний прорив його політичної сили на виборах. Але певну підтримку несподівано одержав "Фронт змін"А.Яценюка з його популістською демагогією.

Для нашої партії вибори були серйозним випробуванням. Збільшення голосів, поданих за кандидатів від Компартії в округах за пропорційною системою, свідчить, що це випробування партія витримала. Але цинічне використання адміністративного ресурсу, відвертий тиск, численні фальсифікації дозволили регіоналам отримати більшість мандатів, особливо в округах, де вибори проводились за можаритарною системою. Депутатів-комуністів серед обраних за цією системою, а також серед голів міст, селищ, сіл помітно зменшилось.

Аналіз підсумків виборів, недоліків і прорахунків, які допускалися під час виборчої кампанії, зроблений на Пленумі ЦК Компартії України 11 грудня 2010 року. Висновки з аналізу мають важливе значення, особливо у зв'язку з наступними парламентськими виборами, які, скоріше за все, також будуть проводитись за змішаною системою.

Слід враховувати, що відомі політичні сили, особливо перебіжчики з БЮТ і НУ-НС (типу групи Жванії і їй подібних), а також частина регіоналів прагнуть відтіснити Компартію на узбіччя політичного процесу, зіштовхнути нову владу з того курсу, який був визначений після президентських виборів. Для початку вони хотіли б витіснити нашу фракцію з більшості і розв'язати руки для нав'язування нинішній владі прозахідної, проНАТОвської, антиросійської орієнтації у її діяльності. На жаль, цьому об'єктивно сприяють і настрої деякої частини членів Компартії, які штовхають фракцію на негайний вихід із більшості. Саме за те, що народний депутат України Грач Л.І. виступив проти партії і фракції, він рішенням Президії ЦК і зборів фракції виключений із складу членів фракції комуністів.

Розуміючи і враховуючи негативні моменти, пов'язані з перебуванням у коаліції (більшості) з партією великого, кримінально-олігархічного капіталу, Центральний Комітет КПУ, парламентська фракція неухильно дотримуються лінії партії у принципових питаннях, роблять все від них залежне, аби протидіяти небезпечному дрейфу Партії регіонів, нової влади. І робитимуть це доти, поки дозволятимуть можливості впливати на ситуацію, за умови, що перебування у більшості не завдаватиме шкоди партії.

Керівництво Компартії, члени парламентської фракції відверто і гостро реагують на факти, які свідчать про відступ влади від передвиборних обіцянок. Мається на увазі те, що досі не скасовані укази В.Ющенка про реабілітацію і героїзацію колабораціоністів, зокрема про присвоєння звання Героя України фашистським пособникам Ю.Шухевичу і С.Бандері, про певне зміщення акцентів в оцінці подій, пов'язаних з голодом 30-х років ХХ століття в Україні, які Організація Об'єднаних Націй і Парламентська Асамблея Ради Європи відмовились визнати "геноцидом українського народу". Стає все очевиднішим, що прийняття Закону "Про мови в Україні", проект якого поданий народними депутатами П.Симоненком, О.Єфремовим і С.Гриневецьким, під загрозою. Нова влада, по суті, змирилася з тим, що інформаційний простір України практично залишається в руках прозахідних, націоналістичних сил.

Оприлюднені Президентом наміри радикально змінити Конституцію, здійснити інші заходи сприймаються в суспільстві як такі, що загрожують встановленням в Україні авторитарного чи навіть диктаторського режиму.

З урахуванням цього Центральним Комітетом КПУ, керівництвом фракції вживаються всі можливі заходи з тим, щоб не допустити небажаного для трудящих, інтересів України розвитку подій. Зокрема, підготовлені пропозиції на випадок перегляду Конституції.

Повний звіт Фракції – http://danylenko.at.ua/news/zvit_deputatskoji_frakciji_komunistiv_za_period_somoji_sesiji_verkhovnoji_radi_ukrajini_shostogo_sklikannja_veresen_2010_r_sichen_2011_r/2011-01-24-271










© 2007 - 2020, Народная правда
© 2007, УРА-Интернет – дизайн и программирование

Перепечатка материалов разрешена только со ссылкой на "Народную правду" и указанием автора. Использование фотоматериалов раздела "Фото" — только по согласованию с автором.
"Народная правда" не несет ответственности за содержание материалов, опубликованых авторами.

Техническая поддержка: techsupport@pravda.com.ua