Поиск по сайту:
Найти



Народные блоги

Добавить ленту статей сайта в свой iGoogle
Последние публикации

Відповідальність держави в сфері захисту конституційних прав людини


-4
Рейтинг
-4


Голосов "за"
1

Голосов "против"
5

25 червня 2009 р. у приміщенні готелі "Національний" (м. Київ) відбувся круглий стіл на тему: "Відповідальність держави в сфері захисту конституційних прав людини
в системі соціального забезпечення".
Серед учасників круглого столу були відомі громадські діячі та науковці, якими запропоновані реальні шляхи виходу із соціальної кризи.


Відповідальність держави в сфері захисту конституційних прав людини
25 червня 2009 р. у приміщенні готелі "Національний" (м. Київ) відбувся круглий стіл на тему: "Відповідальність держави в сфері захисту конституційних прав людини

в системі соціального забезпечення".

Серед учасників круглого столу були відомі громадські діячі та науковці, якими запропоновані реальні шляхи виходу із соціальної кризи.

РЕЗОЛЮЦІЯ

Круглого столу

"Відповідальність держави в сфері захисту конституційних прав людини

в системі соціального забезпечення"

Учасники круглого столу "Відповідальність держави в сфері захисту конституційних прав людини в системі соціального забезпечення" зі стурбованістю відзначають, що безперервне погіршення соціально -економічної ситуації в Україні в період з 2004р. по 2009р. привело до катастрофічного зниження рівня життя населення.

Діюча влада в Україні не зуміла не тільки запобігти, але навіть хоча б послабити руйнівний вплив світової економічної кризи, що негативно позначився, як на економіці країни, так і на рівні життя громадян.

Це, на думку учасників круглого столу, з'явилося закономірним слідством бездумної лібералізації цін і тарифів, дезорганізації керування й постійних протиріч усередині влади, котра здійснюється всі ці роки. У заручниках чергового загострення відносин між урядом, Верховною Радою й Президентом виявилося все населення країни.

Вступ України у Всесвітню торговельну організацію на вкрай невигідні для вітчизняних товаровиробників умовах, поставило на грань розвалу металургію й хімічну промисловість, машинобудування, у катастрофічному положенні перебуває сільське господарство. У порівнянні з торішнім рівнем падіння обсягів виробництва склало 31,9 %. Інвестиції в економіку країни скоротилися на 39,5%, експорт знизився на 36,6%.

Спад в економіці вплинув на соціальний стан більшої частини населення. Інфляція за підсумками перших п'яти місяців поточного року склала 7,4%. Реальна заробітна плата знизилася на 10%. Економісти прогнозують ріст споживчих цін на 25%.

Для багатьох громадян, насамперед пенсіонерів і інвалідів, уже стали недоступними ліки, амбулаторні послуги. 28% населення живуть на грані

бідності, 14% на рівні злидарського існування, тобто 42% всіх громадян змушені щодня просто фізично виживати, У цьому зв'язку рішення проблеми соціалізації економіки – просто гостра необхідність.

Практично нинішня влада перекладає на громадян тягар труднощів, викликаних кризою й, її економічними й політичними прорахунками.

При цьому найбільше всього страждають від нерівності бідні люди. Це й доступ до утворення, медицині, І нерівні можливості у веденні бізнесу, в образі, стилі і якості життя.

Найбільш хворобливим слідством фінансово-економічної кризи, учасники круглого столу вважають, ріст безробіття, повальне зубожіння широких верств населення. Десятки тисяч трудящих виявилися без роботи інші змушені працювати неповний робочий тиждень, багатьох власники підприємств і їхніх менеджерів змушують іти неоплачувані відпустки або попросту під тиском, часто обманюючи, звільняють "за власним бажанням".

Особливу тривогу викликає дефіцит бюджету Пенсійного фонду на 2009 рік, що побудований на завищених показниках фонду оплати праці й становить, за розрахунками фахівців, близько 10,4 мільярдів гривень. До того ж заборгованість Пенсійного фонду перед державним бюджетом за отримані позики становить на 1 червня 2009 року 8,1 мільярдів гривень.

Учасники засідання відзначають постійне з 2004 року погіршення матеріального становища пенсіонерів, інвалідів, малозабезпечених родин і дітей сиріт, а так само катастрофічна ситуація, що склалася в сфері охорони здоров'я.

Так само констатують, що в цей час у країні відсутня стратегія соціальної політики, що повинна адаптувати суспільство до сучасної моделі господарювання. Держава фактично зняла із себе відповідальність за формування соціальних відносин між різними соціальними верствами, за створення національного соціального капіталу, за соціокультурний розвиток громадян і підвищення якості їхнього життя.

Виступаючі акцентують, що далеко не всі законодавчі акти, що стосуються прав інвалідів в Україні, відповідають Конвенції ООН про права інвалідів, що Україна підписала 24 вересня 2008 року. Центральні й регіональні органи влади недостатньо приділяють увагу такому важливому питанню, як утворення інвалідів і виховання дітей-інвалідів.

Таким чином, Україна не виконує міжнародні зобов'язання перед Європейським співтовариством в області соціальних гарантій.

Учасники круглого стола провели колективний аналіз соціальної політики держави й зробили висновок, що нинішня влада, згортаючи ряд соціально значимих програм, тим самим не виконує основні норми Конституції України, що гарантують права і свободи людини й громадянина, у тому числі й у соціальній сфері.

Виходячи з підсумків обговорення учасники круглого стола

Рекомендують органам державної влади:

1. Провести моніторинг існуючого національного законодавства в

сфері соціальних прав людини на відповідність їхнім європейським

стандартам.

Проаналізувати діючу нормативно-правову базу з метою усунення колізій правових норм у законах України, оскільки таке положення ускладнює державним інститутам реалізовувати політикові в соціальній сфері, а громадян позбавляє можливості реально захищати свої соціальні права.

2. У найкоротший термін прийняти ряд законодавчих актів по

збалансуванню Пенсійного фонду урегулирующих показники його

бюджету шляхом внесення змін у Закон України "Про державний

бюджет на 2009 рік".

3. Інтенсифікувати процес ратифікації Конвенції ООН про права

інвалідів.

4. Для рішення соціальних проблем використовувати не тільки

механізм бюджетного перерозподілу, а трансформувати політикові

доходів таким чином, щоб поступово перейти від політики

соціального захисту громадян до політики, спрямованої на

зростання індивідуальних доходів.

5. У найкоротший термін приступитися до реалізації програми

реформування системи пенсійного забезпечення громадян.

Прискорити введення недержавного пенсійного забезпечення й

накопичувальних персоніфікованих рахунків.

6. Впровадити систему соціального захисту населення на страховій

основі, у тому числі страхової медицини.

7. Забезпечити повне й стабільне фінансування в 2009 і наступних

роках соціальних (захищених) статей видаткової частини бюджету.

8. Організаційно вдосконалити й матеріально забезпечити діяльність

соціальних служб у регіонах.

25 червня 2009 року

Комментарии









© 2007 - 2020, Народная правда
© 2007, УРА-Интернет – дизайн и программирование

Перепечатка материалов разрешена только со ссылкой на "Народную правду" и указанием автора. Использование фотоматериалов раздела "Фото" — только по согласованию с автором.
"Народная правда" не несет ответственности за содержание материалов, опубликованых авторами.

Техническая поддержка: techsupport@pravda.com.ua