Народные блоги
http://narodna.pravda.com.ua/rus/nation/4f72f2239b152/

Указу Президента з питань сприяння розвитку громадянського суспільства присвячується...

donetsk_cvu | 28.03.2012 14:12

Пройшло 4 місяці, а проект програми зі сприяння розвитку громадянського суспільства на 2012-1014 рр. так і не поступив на розгляд Донецької обласної ради.

Указу Президента з питань сприяння розвитку громадянського суспільства присвячується...
24 березня 2012 року виповнилось 4 місяця з моменту прийняття колегією Донецької облдержадміністрації рішення про внесення проекту обласної цільової програми зі сприяння розвитку громадянського суспільства на 2012-1014 рр. на розгляд обласної ради. Досі власне ж рішення чиновниками облдержадміністрації не виконане, проект програми так і не поступив на розгляд Донецької обласної ради.

Неефективністю управлінського апарату у цій країні вже нікого не здивуєш. У Стратегії державної політики розвитку громадянського суспільства, затвердженої Указом Президента, так і зазначено – "зберігаються тенденції до непрозорості, закритості та забюрократизованості в діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування замість налагодження ефективного діалогу з суспільством".

Залишається відкритим лише одне питання. Як це у керівництва Донецької області так ефектно виходить – однією рукою розвивати громадянське суспільства в межах новоствореної президентської координаційної ради, а другою рукою блокувати місцеві ініціативи недержавного сектору? Хтось може сказати, що це проблема не президентських стратегів розвитку громадянського суспільства, а закорузлих бюрократів-виконавців. Якщо навіть так, то хтось все ж таки має понести відповідальність за нівелювання рівноправних спільних ініціатив влади та громадськості. Без настання факту такої відповідальності ми можемо потрапити у ситуацію, коли громадянське суспільство буде існувати лише в межах окремих іміджево мислячих кабінетів Адміністрації Президента.

Передісторія проблемної ситуації наступна.

У червні 2010 року учасники регіональної конференції "Як об'єднати зусилля влади та громадськості" приймають рішення щодо звернення до керівництва області із пропозицією про підготовку місцевої програми в сфері громадянського суспільства.

У серпні 2010 року Голова Донецької облдержадміністрації Анатолій Близнюк підписує розпорядження про створення Робочої групи з розробки регіональної цільової програми в сфері громадянського суспільства;

У грудні 2010 року: ДОО ВГО "Комітет виборців України" за підтримки Проекту "Розвиток громадянського суспільства" ПРООН створює Експертну групу із розробки місцевої цільової програми зі сприяння розвитку громадянського суспільства;

У травні 2011 року Робоча група при Донецькій облдержадміністрації затверджує Концепцію програми та приймає рішення щодо завершення роботи над проектом програми.

Протягом 2010-2011 рр. у Донецькій області проходили безпрецедентно комплексні обговорення проблем взаємодії влади та громадськості. Перевірку на міцність спочатку пройшла Концепція програми, а потім й проект обласної цільової програми зі сприяння розвитку громадянського суспільства на 2012-2014 рр. Нам не відомі інші випадки, коли б проекти місцевих нормативних актів проходили через аналогічний комплекс громадського обговорення. Те, що робота була проведена не даремно, засвідчує лише один факт. Не менше ніж 5 областей України прийняли місцеві цільові програми зі сприяння розвитку громадянського суспільства, повністю або частинами використовуючи досвід Донеччини.

Знову маємо необхідність повернутись до хронології подій. 22 вересня 2011 року мав відбутися факт розгляду проекту програми зі сприяння розвитку громадянського суспільства на колегії Донецької облдержадміністрації. Мав відбутись, але не відбувся. За декілька днів до засідання колегії чиновники просто виключили це питання з порядку денного, без жодного пояснення. Громадські організації регіону були змушені неодноразово нагадувати керівництву облдержадміністрації, що у процесі підготовки проекту програми не має "прохачів" та "господарів становища". Участь громадськості у розробці проекту програми була легалізована розпорядженням голови облдержадміністрації, а тому однобічні рішення влади не є цивілізованою практикою.

Під тиском здорової реакції громадськості Донецька облдержадміністрація була вимушена все ж таки розглянути проект програми зі сприяння розвитку громадянського суспільства та прийняти рішення про його внесення на розгляд обласної ради. Цей факт відбувся 24 листопада 2011 року. З того часу жодної публічної інформації щодо проекту програми не було.

На чотиримісячну "дату" проекту програми громадські організації Донецької області знову поцікавились її долею у влади. Були надіслані інформаційні запити до облдержадміністрації та обласної ради. Від Головного управління взаємодії із громадськістю, у справах національностей та релігій ОДА була отримана банальна відписка, де чиновники сором'язливо зазначили, що управління розробило "пакет документів, необхідних для затвердження програми обласною радою". До відповіді були додані якісь документи без вихідних даних та підписів, які б мали свідчити про проведену роботу. Вияснилось, що за чотири місяця!!! активної роботи управління розробило пакет документів аж на 5 аркушів, але винести проект програми на розгляд обласної ради так і не встигло. Відповідь Донецької обласної ради була короткою та зрозумілою: проект програми на розгляд ради не надходив.

За хронологією подій мають формуватись висновки.

Перший простий висновок для влади. Процес розгляду програми зі сприяння розвитку громадянського суспільства в Донецькій області свідчить, що влада регіону не розуміє або свідомо викривлює останні публічні ініціативи центру. Посилює, так би мовити, "тенденції до непрозорості, закритості та забюрократизованості в діяльності органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування замість налагодження ефективного діалогу з суспільством". У цьому контексті знову повертаємось до питання, заданого на початку матеріалу. Яким чином обласна влада Донеччини може одночасно формувати в межах президентського координаційного органу державну стратегію розвитку громадянського суспільства та посилювати тенденції закритості та забюрократизованості на місцях? І чи буде зміцнюватись довіра до владних ініціатив, коли виконавці державної політики зневажливо ставляться до її пріоритетів?

Другий висновок для громадського сектору.

Для інститутів громадянського суспільства дуже важливо не допустити перенесення практик симуляції процесу та результату на питання, які стосуються політики сприяння розвитку громадянського суспільства. Не боїмося повторів вже сказаного. Не можна однією рукою будувати, іншою руйнувати. І цей принцип стосується усього комплексу проблем у взаємодії влади та громадськості, які посилюються в нашій країні.

Виходячи із вище зазначеного, ДОО ВГО "Комітет виборців України" висловлює занепокоєння щодо розуміння керівництвом обласної державної адміністрації проблем розвитку громадянського суспільства в Донецькій області і наполягає на виконанні обласною владою публічних зобов'язань щодо налагодження партнерських стосунків з громадянським суспільством та прийняття Програми. ДОО ВГО "Комітет виборців України", втім, не знімає з себе партнерських зобов'язань щодо експертної, методичної та організаційної допомоги в питаннях впровадження державної політики розвитку громадянського суспільства та продовжує здійснювати громадський контроль за ефективністю її реалізації у Донецькій області.


© 2007 - 2020, Народная правда
© 2007, УРА-Интернет – дизайн и программирование

Перепечатка материалов разрешена только со ссылкой на "Народную правду" и указанием автора. Использование фотоматериалов раздела "Фото" — только по согласованию с автором.
"Народная правда" не несет ответственности за содержание материалов, опубликованых авторами.

Техническая поддержка: techsupport@pravda.com.ua