Поиск по сайту:
Найти



Народные блоги

Добавить ленту статей сайта в свой iGoogle
Последние публикации
Харків   ЗМІ   свобода слова   закриття опозиційних ЗМІ

Чи мають право харків'яни на свободу інформації?

Володимир | 30.10.2011 17:36

5
Рейтинг
5


Голосов "за"
5

Голосов "против"
0

Минуло вже півтора місяця з того часу, як в Харкові зникли з ефіру три телевізійних канали: Телекомпанія АТН (має найвищий рейтинг та рівень довіри серед харків'ян), А/ТВК та телеканал "Фора", які подавали інформацію про всі події та нерідко піддавали критиці владні структури.

Минуло вже півтора місяця з того часу, як в Харкові зникли з ефіру три телевізійних канали: Телекомпанія АТН (має найвищий рейтинг та рівень довіри серед харків'ян), А/ТВК та телеканал "Фора", які подавали інформацію про всі події та нерідко піддавали критиці владні структури. В результаті цього, харків'яни були полишені права свободи слова, бо по цих каналах, непідконтрольних місцевим владним структурам, висвітлювалися альтернативні погляди на усі події, що відбувалися в країні та на місцевому рівні.

Одразу національна рада з питань телебачення та радіомовлення України призначила позапланову перевірку телекомпанії АТН з метою встановлення факту припинення роботи за власною ініциативою, або, через те, що їм хтось перешкоджає.

Оскільки провайдер, який раніше забезпечував подачу сигнала в односторонньому порядку припинив подачу сигналу, телекомпанія АТН задіяла власну радіорелейну станцію й подала 28 липня у міську СЕС документи на отримання санітарного паспорта для здійснення передачі сигнала. Але через декілька діб, не розглядаючи ці документи на отримання паспорту, міська санстанція виносить постанову про припинення роботи радіорелейної станції, через відсутність паспорту, тобто таким чином фактично полишив можливості мовлення телекомпанію АТН. 2-го вересня АТН отримало санітарний паспорт, виданий Міністерством охорони здоров'я України, але постанову міської СЕС не відмінено й досі. Після того, як телекомпанія АТН подала позов до Харківського окружного адміністративного суду на міську СЕС з цього приводу, за останніми відомостями санітарний паспорт виданий Центральною санепідемстанцією Міністерства охорони здоров'я України, нею ж відкликано для перепровірки.

В проміжку між перепетіями за санітарний паспорт додалися ще проблеми суто господарчих стосунків із провайдерами та й боротьба за права на власність самих провайдерських компаній. Це наводить на думку, що питання про свободу слова дуже гостро стоїть у Харкові. Деякі юристи прямо називають це спробою рейдерського захоплення.

Нещодавно у Харкові побувала місія у складі представників українських та міжнародних організацій: "Стоп цензурі", "Репортери без кордонів", Інститута медіа права, "Інтерньюс-Україна", за участю представництва Євросоюзу, щоб розібратися, що стало причиною зникнення із телеефіру усіх непідконтрольних місцевій владі телекомпаній та чи є це фактом утиску свободи слова в Україні. У висновках цієї місії було зазначено, що цензура в харківському телеефірі підтверджена, а припинення мовлення трьох телекомпаній не викликане суто господарчими відношеннями й суттєво шкодить іміджу України за кордоном та протирічить заявам вищого керівництва України відносно сприйняття європейських цінностей та готовності до євроінтеграції.

Посол ЄС в Україні Жозе Тейшера, який побував у Харкові зазначив з цього приводу наступне: "Цей телеканал (АТН) не працює через проблеми із санітарним паспортом. Я, звісно, можу помилятися, але до цього я про таке не чув. Якщо законодавство забороняє працювати телеканалу з таких причин, то це законодавство треба змінювати. Ми будемо моніторити цей процес. Комісія зі свободи слова знову приїде і ми оприлюднимо результати".

Лідер партії "Громадянська позиція" народний депутат Анатолій Гриценко направив звернення по цьому питанню до Генпрокуратури з проханням розібратися в ситуації та надати відповідь. Ось що він сказав, коли перебував у Харкові: "Я ще не отримав відповіді, але думаю, що знаю, яку я відповідь отримав би. Бо я чув коментарі працівників прокуратури, які, як на мене, розказують казки, що ні для кого не є переконливі, що не має якоїсь довідки СЕС, ще якісь дурниці. Це такі понти для приезжих, для тих, хто не знає ситуації. Той, хто хотів би вирішити її, він би вирішив, той хто не хоче, він шукає шляхи та причини і т.д... При нашій системі законодавства можна прийти і закрити будь-який бізнес, що і роблять успішно за будь-що".

В недалекому минулому журналістка радіо "Свобода", натепер партійний функціонер правлячої Партії регіонів та радник Президента України Анна Герман 11 жовтня у ефірі "5 каналу" заявила: "Ситуацію з мовленням трьох харківських каналів – АТН, "Фора" и "А/ТВК" буде вирішено..."

Ну, що ж?... Поживемо... Побачимо...










© 2007 - 2020, Народная правда
© 2007, УРА-Интернет – дизайн и программирование

Перепечатка материалов разрешена только со ссылкой на "Народную правду" и указанием автора. Использование фотоматериалов раздела "Фото" — только по согласованию с автором.
"Народная правда" не несет ответственности за содержание материалов, опубликованых авторами.

Техническая поддержка: techsupport@pravda.com.ua