Поиск по сайту:
Найти



Народные блоги

Добавить ленту статей сайта в свой iGoogle
Последние публикации
правила парковки   блокувальні пристрої   ціни   Київ

Парковки у Києві: як заощадити і боротись з неправомірними діями місцевої влади

lilit | 27.03.2010 23:08

-2
Рейтинг
-2


Голосов "за"
2

Голосов "против"
4

Що робити коли авто заблокували? Чи можна ставити авто безкоштовно на платному майданчику у дворі свого дому? Як боротися з авто на газонах?

Парковки у Києві: як заощадити і боротись з неправомірними діями місцевої влади
З 1 березня вступили в дію нові Правила парковки транспортних засобів. Нові норми порушують конституцію та українське законодавство.

За годину парковання водій має платити від 17 до 51 копійок, згідно з декретом Кабміну від 1994 року. При чому 51 копійку лише в тому випадку, якщо майданчик для парковання спеціально облаштований (є спеціальні знаки, шлагбаум, огорожа, тощо).

• Чи можна відмовитись від сплати за послуги паркування? І чому година парковки коштує дорожче, ніж 17 або 51 копійку?

Відмова буде цілком законною і відповідатиме Цивільному кодексу України (ст. 627, 901). Але при цьому не можна відмовлятись від сплати місцевого збору (від 17 до 51 копійки за годину).

Нова постанова Кабміну в частині оплати за послуги паркування суперечить Конституції та Цивільному кодексу і не передбачає механізму, за якого водій може відмовитись від отримання послуг та, відповідно, їх оплати. Це такий собі легалізований рекет.

Владі потрібні гроші. Жодні економічні розрахунки комунального підприємства "Київтранспарксервіс"не можуть пояснити і виправдати таку завищену вартість парковки, яка є в столиці.

Прибирання парковки (якого часто нема), нанесення розмітки і освітлення – ось і всі їхні затрати. На це потрібні копійки, а заробляються – мільйони.

Десятки мільйонів гривень просто щезають. Які точно затрати несе паркувальне підприємство, скільки воно заробляє і як витрачаються ці гроші? Про це найближчим часом можна буде дізнатись на сайті Комітету прямої дії.

• Протягом якого часу і в який спосіб (готівковий/безготівковий) потрібно сплатити штраф, щоб не набігала пеня?

Відповідальність за порушення правил паркування на сьогодні не передбачена. Отже, штраф і пеня у цьому випадку відсутні.

Якщо ж мова йде про оплату застосування технічних засобів (пристроїв для блокування), то пеня в такому випадку теж відсутня.

Правила блокування містять механізм сплати збору і послуг з паркування, але не містять механізму оплати застосування технічних засобів. Отже, оплата здійснюється убудь-який спосіб, передбачений загальними нормами про розрахунки (у тому числі через банк).

Цю суму можуть спробувати в разі відмови стягнути у судовому порядку. Але, на нашу думку, законних підстав для задоволення такого позову немає.

Пам'ятайте, що ви це робити не зобов'язані. Вимагайте в них Акт про відмову. Послуги блокування коліс та послуги утримання майданчиків для паркування нав'язуються нам незаконно.

• Чи потрібно сплачувати за 10 хвилин стоянки машини на майданчику для паркування? Як нові правила поширюються на мотоцикли?

Водій повинен оплачувати парковку не залежно від часу стоянки транспортного засобу на майданчику для паркування, згідно з новою постановою Кабміну. Якщо водій зупинився на майданчику для паркування чи залишив на ньому свій транспортний засіб, він повинен оплатити паркування як за годину.

Коли діяли Правила благоустрою, затверджені рішенням Київради, паркування до 5 хвилин визначалось як тимчасова стоянка. Отже, плата за це не стягувалась.

Відповідно до Правил дорожнього руху, мототехніка вважається транспортними засобами, а отже, на неї так само поширюються нові Правила паркування транспортних засобів.

• Якщо в дворі будинку розташована платна парковка, то чи мають право мешканці будинку ставити свої машини на ній безкоштовно?

Жителі будинку зможуть не сплачувати за паркування, якщо орган місцевого самоврядування або оператор звільнив їх від такої оплати. В іншому випадку кожен, хто розміщує транспортний засіб, повинен платити збір за паркування.

Але варто поцікавитись, чи законний є цей майданчик. У Києві є випадки, коли на при будинкових територіях вони утворюються самовільно.

Повинне бути відповідне рішення місцевої влади та погодження з ДАІ. А якщо у будинку є ОСББ чи він є приватним, то ніхто, окрім мешканців, хазяйнувати там не може.

• Яка є відповідальність за самовільне зняття блокувального пристрою? Що потрібно робити, коли авто заблокували?

Відповідальності за самовільне розблокування своєї машини немає, оскільки блокування приватного транспортного засобу є незаконним.

Безліч водіїв проводили демонтаж самі й забирали блокувальні пристрої собі на пам'ять. Якщо самі не впораєтесь, то дзвоніть на гарячу лінію Комітету прямої дії 098 552 77 00.

Всі скарги блокувальників до правоохоронних органів чи суд закінчувались невдачею. Навіть правоохоронці розуміють, що встановлення комунальних блокувальних пристроїв на машини – незаконна.

• Як повинні бути оснащені майданчики для паркування? Що таке спеціально облаштований майданчик?

Майданчики мають бути оснащені дорожніми знаками, суцільною синьою (блакитною) смугою на проїзній частині і на бордюрі, який відокремлює проїзну частину від пішохідної.

Спеціально обладнані майданчики повинні мати шлагбаум, приміщення з охороною, туалет тощо. По можливості має бути відео спостереження за рухом і табло на в'їзді із інформацією для водіїв про наявність на паркові вільних місць.

Підземні та багаторівневі спеціально обладнані майданчики для паркування повинні мати на в'їзді схему розміщення місць для паркування, в'їздів та виїздів, у тому числі розміщення місць для паркування транспортного засобу загального призначення, якими керують інваліди, або транспортного засобу спеціального призначення, що їх перевозять.

З 2012 року майданчики мають бути обладнані парком атами у розрахунку 1 автомат на 10 паркомісць. (пункт13 і 15 нової постанови Кабміну).

• Чи мають право паркувати машини на тротуарах і газонах?

Тут мова йде не про паркування, а про звичайну стоянку транспортного засобу на тротуарах. Це дозволено Правилами дорожнього руху (підпункт "в" пункту 15.10), якщо для проходу пішоходів залишається щонайменше 2 метри. Якщо таке місце не відведене для паркування, то стоянка здійснюється безоплатно.

Рух автомобілів тротуарами заборонений Правилами дорожнього руху (пункт 11.13). Виняток становить лише рух в ситуаціях для виконання робіт або обслуговування торговельних та інших підприємств безпосередньо біля тротуарів за відсутності інших під'їздів.

Водії іноді вимушені паркувати авто на тротуарах, оскільки міські чиновники вважають підземні магазини більш прибутковими, ніж підземні паркінги.

На газонах паркуватися заборонено (пункт 15.10 Правил дорожнього руху, Правила благоустрою відповідного населеного пункту). За це передбачена адміністративна відповідальність (статті 122, 152, 153 Кодексу України про адміністративні правопорушення).

Відповідні протоколи складають посадовці органів внутрішніх справ або представники виконкомів сільських, селищних та міських рад.

На ці та інші питання відповідали на платформі ЛІГА:ЗАКОН адвокат компанії "Наталія Субота і партнери" Андрій Нечипоренко та керівник Комітету прямої дії Дмитро Гнап.










© 2007 - 2020, Народная правда
© 2007, УРА-Интернет – дизайн и программирование

Перепечатка материалов разрешена только со ссылкой на "Народную правду" и указанием автора. Использование фотоматериалов раздела "Фото" — только по согласованию с автором.
"Народная правда" не несет ответственности за содержание материалов, опубликованых авторами.

Техническая поддержка: techsupport@pravda.com.ua