Поиск по сайту:
Найти



Народные блоги

Добавить ленту статей сайта в свой iGoogle
Последние публикации
техогляд транспорту   медичний огляд водіїв   податок на транспорт

Техогляд: як поєднати непоєднуване?

В. Безымяный | 21.04.2009 12:35

-5
Рейтинг
-5


Голосов "за"
0

Голосов "против"
5

Кожну проблему у державі потрібно вирішувати комплексно. Техогляд транспорту потрібно виокремити від сплати податку на транспорт і, як пропонується, включити його у ціну бензину. Термін медогляду підвищити хоча б до 6-8 років.

Техогляд: як поєднати непоєднуване?
Напередодні Великодня з'явилось цікаве і загадкове повідомлення в УНІАН. Текст його наведено повністю нижче.

"Термін проходження техогляду – до 1 червня 2010 року (http://www.silskivisti.kiev.ua/18329/index.php)

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ України подовжив до 1 червня 2010 року термін проходження технічного огляду автомобілів у 2009 році. Про це повідомив журналістам міністр внутрішніх справ України Юрій Луценко, передають кореспонденти Укрінформу. "Тим, хто мав проходити техогляд у поточному році, термін подовжено до середини наступного року", – заявив міністр. За словами Юрія Луценка, відповідне рішення викликано недостатньою кількістю сертифікованих закладів для проходження технічного огляду. Так, за словами міністра, в деяких областях наявність таких сертифікованих закладів становить менше 50% від потреби. На думку Юрія Луценка, за цей відрізок часу Міністерство транспорту та зв'язку, МВС та Держстандарт зможуть створити повноцінну сертифіковану мережу техогляду. Юрій Луценко також порекомендував водіям, у яких є можливість пройти технічний огляд, проходити його зараз, а мешканцям тих населених пунктів, де такої можливості немає, почекати до появи закладів сертифікованої мережі".

Повідомлення ніякими іншими поясненнями не супроводжувалось. Ось це й цікаво, та й викликає багато запитань. За радянських часів до техогляду автомобілів залучалося багато добровольців і він частково виконував свою функцію – забезпечити виїзд на дорогу справних автомобілів. Одночасно ця процедура виконувала і фіскальну функцію: до техогляду допускалися тільки ті авто, за користування котрими були сплачені податок на транспортний засіб і дорожній збір. Оскільки платежі були розділені, то абсолютна більшість водіїв не знала, що за користуванням автомобілем окрім дорожнього збору треба платити ще й якийсь податок. Згодом ці платежі об'єднали і додали платіж виключно за послуги техогляду. Вказана процедура залишалася незмінною декілька років незалежності. Останні роки техогляд виконував тільки фіскальну функцію – змусити власників авто своєчасно платити податок. Це той самий скандальний податок, який декілька місяців тому Верховна Рада підвищувала в декілька разів, а потім, пожалівши самих себе сердешних, повертала старі норми. Мається на увазі те, що для авто із малим об'ємом двигуна підвищення податку було незначним, а для багатіїв на потужних "Джипах" (так умовно названі позашляховики) він зростав у декілька разів. Сама ж процедура техогляду зробилась формальною. Це сталося, в першу чергу, тому, що значно (у рази) збільшилася кількість автомобілів у приватному чи особистому користуванні. Слід зазначити, що мова тут іде тільки про легкові авто. Автобуси та вантажні автомобілі – це інша справа.

За даними статистики у нас в особистому користуванні знаходиться близько 10 млн. автомобілів. Щорічно техогляд повинні проходити біля 5 млн. одиниць. З 1 січня по і серпня реально робочих нараховується 25 тижнів. Якщо кількість авто поділити на кількість робочих тижнів та й ще на кількість органів техогляду – МРЕВ в Україні, то Ви отримаєте щотижневу середньо статичну чергу автомобілів на техогляді, котрої ніде і ніколи не було. Нагадаю, що кількість водіїв дещо більш, ніж кількість авто. І все ж, замінивши кількість МРЕВ на кількість районних поліклінік Ви отримаєте ті ж середньо статичні щотижневі черги на медичний огляд. У останньому випадку буде зрозуміло, що реально пройти медичний огляд у нашій країні водії зможуть у кращому випадку раз на 12-16 років. Тобто, наші лікарні спроможні пропустити максимум 10-15% пацієнтів від необхідної кількості. А як же зараз? А так, як це полюбляє повторювати наша прем'єр-міністр: "Здогадайтесь із двох раз як таке можливо?"

Такої масштабної імітації чи містифікації в інших країнах, мабуть, важко й згадати. У нашій країні більш масштабніша імітація справедливого розподілу загальнодержавного майна була при псевдо приватизації у вигляді ваучеризації. Але ж вона була одноразова. А тут щорічно всі роблять вигляд законності техогляду, який направлений на "вибивання" грошей у водіїв (податків), а не на покращення технічного стану авто, перевірку стану здоров'я водіїв.

На сьогодні водій може платити податок на транспорт як щорічно, так і один раз у два роки саме за ці два роки. Абсолютна більшість водіїв вчиняє якраз саме так. Ну такий у нас менталітет. Згадаємо, що спробу підвищити податок робили у зв'язку із кризою для покриття дефіциту бюджету. Як же покривати той дефіцит бюджету, який виникає із переносом техогляду на один рік і, як вказано вище, не сплатою у цьому році податку?

Розподіл податку проводиться згідно із Законом таким шляхом:

"Податок з визначених цим Законом власників наземних транспортних засобів сплачується юридичними та фізичними особами за місцем реєстрації таких транспортних засобів на спеціальні рахунки територіальних дорожніх фондів республіканського бюджету Автономної Республіки Крим, обласних бюджетів та бюджетів міст Києва та Севастополя.

Територіальні дорожні фонди спрямовують 85 відсотків із суми цього податку на фінансування витрат, пов'язаних з будівництвом, реконструкцією, ремонтом і утриманням автомобільних доріг загального користування, а також сільських доріг, а 15 відсотків – до бюджетів місцевого самоврядування на ремонт і утримання вулиць у населених пунктах, що належать до комунальної власності і суміщаються з автомобільними дорогами загального користування державного значення".

Чим же компенсувати ті "дірки" у бюджетах, які утворюються внаслідок перенесення терміну техогляду? Щось це нагадує недавнє рішення про підвищення швидкості у містах, яке терміново було призупинено після протестів. Можливо, і розглянуте рішення чекає та ж сама доля.

Взагалі, кожну проблему у державі потрібно вирішувати комплексно. Що стосується техогляду транспорту, його потрібно виокремити від сплати податку на транспорт. Існує ж якийсь проект, "змальований" із європейського, про включення податку на транспорт у ціну бензину. Це справді справедливий податок, який буде залежати від кількості "кінських сил" під капотом авто та кількості кілометрів, які проїхало це авто.

Такого ж вирішення потребує і медичний огляд. Нагадаймо, що раніше його треба було проходити один раз на три роки. Тобто, він не співпадав із техоглядом. Зовсім недавно цей термін був скорочений до двох років. Так би мовити, дали "заробити" декому із лікарів. Ніхто не прорахував пропускну здатність наших поліклінік. Треба було навпаки термін медогляду підвищити хоча б до 6-8 років. Для деяких категорій фахівців, у яких професійний медогляд навіть жорсткіше, як, наприклад, у льотного складу ВПС, Цивільної авіації, операторів АЕС, автоматично зараховувати його як "водійський".

Ну що ж, почекаємо на чергову "правку" прийнятих рішень.

Комментарии









© 2007 - 2020, Народная правда
© 2007, УРА-Интернет – дизайн и программирование

Перепечатка материалов разрешена только со ссылкой на "Народную правду" и указанием автора. Использование фотоматериалов раздела "Фото" — только по согласованию с автором.
"Народная правда" не несет ответственности за содержание материалов, опубликованых авторами.

Техническая поддержка: techsupport@pravda.com.ua