Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

Всеукраїнська громадська організація "Сила Країни": позов проти Президента відхилено незаконно


-1
Рейтинг
-1


Голосів "за"
1

Голосів "проти"
2

Всеукраїнська громадська організація "Сила Країни" 14 лютого 2011 року звернулась до Вищого адміністративного суду України із позовом до Президента України про скасування Указу Президента України N1038/2010 від 16 листопада 2010 року, яким призначено Попова Олександра Павловича головою Київської міської державної адміністрації.

Всеукраїнська громадська організація ''Сила Країни'': позов проти Президента відхилено незаконно
Всеукраїнська громадська організація "Сила Країни" 14 лютого 2011 року звернулась до Вищого адміністративного суду України із позовом до Президента України про скасування Указу Президента України N1038/2010 від 16 листопада 2010 року, яким призначено Попова Олександра Павловича головою Київської міської державної адміністрації.

Як було вказано у позовній заяві, згаданий Указ Президента України є незаконним, оскільки Указ суперечить рішенню Конституційного суду України та призводить до дублювання функцій посадових осіб місцевого самоврядування в м. Києві. Згідно з зазначеним рішенням Конституційного суду від 25.12.2003 року Київську міську державну адміністрацію має очолювати лише особа, обрана Київським міським головою, яка Президентом України призначається головою Київської міської державної адміністрації.

Проте, Вищій адміністративний суд України Ухвалою від 16.02.2011 р. відмовив у відкритті провадження у справі, у зв'язку із тим, що позов не належить до компетенції адміністративного судочинства (!!!). У даному випадку судді або просто ніколи не бачили в очі Кодексу адміністративного судочинства України, або просто роблять вигляд що його не бачили. Адже, відповідно до частини 2 статті 171-1 акти, дії чи бездіяльність Верховної Ради України, Президента України, Вищої ради юстиції, а також рішення, дії чи бездіяльність Вищої кваліфікаційної комісії суддів України оскаржуються до Вищого адміністративного суду України.

Відмовивши у відкритті провадження суддями Вищого адміністративного суду України було грубо порушено українське законодавство.

ВГО "Сила Країни" готує звернення до народних депутатів України із пропозицією подання до Конституційного Суду України про неконституційність Указу Президента України N1038/2010 від 16 листопада 2010 року.

Далі наводиться повний тест Ухвали Вищого адміністративного суду України.

Вищий адміністративний суд України

УХВАЛА

16 лютого 2011 року м.Київ П/9991/154/11

Суддя Вищого адміністративного суду України ОлексІєнко М.М., перевіривши позовну заяву представника громадської організації "Сила Києва" до Президента України про незаконність Указу Президента України від 16 листопада 2010 року N1038/2010,

ВСТАНОВИВ:

14 лютого 2011 року представник громадської організації "Сила Києва" Кравченко С.С. звернувся до Вищого адміністративного суду України, як суду першої інстанції, з позовом до Президента України про скасування Указу Президента України N1038/2010 від 16 листопада 2010 року, яким призначено Попова Олександра Павловича головою Київської міської державної адміністрації.

Позов грунтується на тому, що відповідно до зазначеного Указу відбулось розмежування посад Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації, що суперечить Конституції України і не відповідає положенням, викладеним в рішенні Конституційного Суду України від 25 грудня 2003 року N21-рп/2003.

Вивчивши зміст позовних вимог, суддя приходить до висновку про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі з наступних підстав.

Відповідно до частини 1 статті 17 Кодексу адміністративного судочинства України (надалі – КАСУ) юрисдикція адміністративних судів поширюється на правовідносини, що виникають у зв'язку з здійсненням суб'єктом владних повноважень управлінських функцій, а також у зв'язку з публічним формуванням суб'єкта владних повноважень шляхом виборів або референдуму.

Разом з тим, положення частини 3 цієї статті визначають публічно-правові спори, на які юрисдикція адміністративних судів не поширюється. Зокрема, юрисдикція адміністративних судів не поширюється на публічно-правові справи, що віднесені до юрисдикції Конституційного Суду України (п. 1 ч. З ст. 17 КАСУ).

За правилами п. 1 ч. 1 ст. 171 -1 КАСУ Вищий адміністративний суд України юзглядає адміністративні справи щодо законності (крім конституцІйності) постанов Верховної Ради України, указів і розпоряджень Президента України.

З метою розмежування юрисдикції між Конституційним Судом України та адміністративними судами у спорах щодо законності, зокрема актів Президента України, Конституційний Суд в рішенні N8-рп/2002 від 07 травня 2002 року вказав, що здійснення судочинства Конституційним Судом України та судами загальної юрисдикції щодо актів Президента України та Верховної Ради України з питань призначення чи звільнення посадових осіб означає розгляд справ щодо конституцІйності зазначених актів у формі конституційного судочинства, а щодо їх законності – судами загальної юрисдикції у формі відповідного судочинства.

Представник позивача, виходячи зі змісту позову, просить скасувати Указ, як такий, що не відповідає чинному законодавству, зокрема, Конституції України. На його Попова О.П. головою Київської міської державної адміністрації привело до міського голови і голови державної адміністрації, що не відповідає Констит що не внесено змін до та Закону України "Про столицю України – місто- герой,<

Президент України приймаючи оскаржуваний Указ діяв на і^ ^

передбаченому ст. 118 Конституції України, ч, 2 ст. 101 Закону України "Про, внесення, змії

Закону України "Про столицю України – місто ~ герой Київ".

Відповідно до Рішення Конституційного Суду України від 27 березня 2002 року N7-пр/2002 (справа щодо актів про обрання/призначення суддів на посади та про звільнення їх з посад) акти Верховної Ради України та Президента України про обрання/призначення суддів на посади та про звільнення їх з посад розглядаються Конституційним Судом України за зверненнями суб'єктів права на конституційне подання щодо перевірки відповідності Конституції України (конституційності) цих правових актів за їх юридичним змістом та встановленій Конституцією України процедурі їх розгляду, ухвалення чи набрання ними чинності (наявність конституційних повноважень, конститу цінність підстав призначення/обрання на посаду, звільнення з посади тощо).

Аналогічно вирішуються питання й щодо інших посадових осіб, яких призначають на посади та звільняють з посад Президент України або Верховна Рада України.

Позивач не просить визнати Указ незаконним з тих підстав, що ним порушено право певної особи при призначенні на посаду чи її звільнення. Спір виник з приводу його конституційності, тому такий спір не належить до спорів адміністративної юстиції, а відноситься до конституційної юрисдикції, оскільки він приймався на підставі Конституції України.

На виконання частини 6 статті 9 КАСУ, суддя роз'ясняє позивачеві, що розгляд даної категорії справ віднесено до юрисдикції Конституційного Суду України.

З урахуванням викладеного, керуючись статями 2 – 4, 17, 109, 171-1, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя,

УХВАЛИВ:

Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом представника громадської

організації Сила Києва" Кравченка Сергія Сергійовича до Президента України про незаконність

Указу Президента України N1038/2010 від 16 листопада 2010 року у зв'язку з тим, що заяву не

належить розглядати в порядку адміністративного судочинства.

Роз'яснити позивачу, що заявлені ним позовні вимоги віднесені до юрисдикції

Конституційного Суду України.

Ухвала є остаточною і оскарженню в апеляційному чи касаційному порядку не підлягає.

Більше інформації на сайті ВГО "Сила Країни": http://syla.org.ua/novyny/78_VGO-Sila-Krayini-pozov-proti-Prezidenta-vidkhileno-nezakonno.html

Обговорення на форумі ВГО "Сила Країни": http://forum.syla.org.ua/viewtopic.php?f=6&t=124










© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua