Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації
4
Рейтинг
4


Голосів "за"
7

Голосів "проти"
3

Коментарі
Dubito   | 21.07.2010 12:59
Даже комментировать нечего – очень хорошая статья, и практически со всем согласен, разве что не уверен в полном всемогуществе либерализма, однако пара веков зарубежной практики уже выработали вполне приличные коррективы. Нам бы найти да выбрать тех, кто смог бы не стесняясь и не сильно церемонясь перенять соответствующий опыт. Да уж где там, увы...
Dubito   | 21.07.2010 13:12
Понимаю, что мой комментарий прозвучал тоже вроде вполне в патерналистском духе, типа опять надежда на кого-то. Однако выбор политиков – чуть ли не единственная реальная возможность каждого из нас на что-то реально повлиять.

В этом плане ближайшие перспективы туманны, остаются малые дела – держаться и вести себя как можно более самостоятельно и с достоинством. Пытаться что-то организовывать по месту проживания.
Никита   | 21.07.2010 14:39
Как поступает европейский предприниматель, если по отношении к нему поступили несправедливо? Выходит протестовать, его поддерживают коллеги, общественные организации. Как поступает украинский предприниматель? "Да у меня кум в налоговой, я ему позвоню, порешаем вопрос".
Тут слово европейский предприниматель краще замінити словами "європейський найманий працівник". От він таки да, як тільки побачить "несправедливість", виходить протестувати, підтриманий (і підбурюваний) профспілками і лівими партіями.
А європейський підприємець, якщо з ним поступили незаконно, звертається до суду, як правило. Але! Якщо в нього кум у мерії чи
Никита   | 21.07.2010 14:40
у префектурі, вгадайте з одного разу – чи не звернеться він до кума по підтримку)
Никита   | 21.07.2010 14:47
Власть заботится о людях в странах, не вышедших из детского возраста.
Либеральные общества состоят из людей, объединившихся, чтобы совместно заботиться о себе, помогая друг другу.
В патерналистских странах о людях должна заботиться власть.
Я, чесно, не уявляю собі, як влаштоване життя в країні, де влада не піклується про людей.
Французька влада піклується про людей. Отже, Франція -патерналістська країна? Втім, Автор про це пише: "В патерналистской Франции частный бизнес не справился", маючи на увазі, правда, 19 століття. Але й сьогодні французька влада (як центральна, так і місцева) піклується про людей.
Тим не менше – певних успіхів ця країна досягла.
Vladimir   | 21.07.2010 15:50
Никита:
Вы, наверное, знаете мое мнение. Франция – очень сильно патерналистская страна, в сравнении, конечно, с Англией или США. В какой-то мере Россия – это Франция в законченном виде о)))
В стране, на мой взгляд, были периоды либерализации – Филипп Орлеанский, от Тьера до Пуанкаре. Но патерналитский налет с населения не выбит.
А сегодня, если Вы заметили, в статье говорится, что вся Европа пошла по ложному пути. Защита государства, гарантии – приятная вещь, но они разлагают. Производителя защищают, это повышает цены. Работника защищают, это мешает производству и тоже повышает цены. Все защищены, все в убытках и все сели на иглу гарантий. В этом, по-моему, смысл нынешнего кризиса.
Никита   | 21.07.2010 16:46
Vladimir:
вся Европа пошла по ложному пути
Отже – тільки дві країни у світі пропонуєте взяти за зразок – США і Англію? Дві країни – це, скоріше, виняток.
"Вся Европа пошла по ложному пути" – а якщо поставити питання, чи насправді цей шлях помилковий, чи могла Європа пійти іншим шляхом? Історія не знає умовного способу, і Європа пішла єдиним можливим для неї шляхом.
Тільки дуже невеликий відсоток людей не потребують того, щоб ними опікувалась держава чи інші люди. НМД якщо держава створює умови для цих людей, які можуть діяти самостійно і не потребують опіки – це вже ідеальна держава. А рештою влада повинна так чи інакше опікуватись.
Никита   | 21.07.2010 16:50
Vladimir:
Втім, мова йде про усталену систему речей, яка наразі існує. Он Бжезинський (і не тільки він) вважає, що світ стоїть на порозі кардинальних змін. І що ми маємо шанси ще побачити новий світ.
Vladimir   | 21.07.2010 18:27
Никита:
Зачем утрировать? Даже в статье я упоминаю еще Нидерланды. Скандинавия также, во всяком случае, до войны была вполне либеральной.
Если человека приучить с дества, что о нем должны заботиться, то он так и привыкает. Другое дело, способно ли европейское гос-во с этим справиться и как ему отбиться от шаровиков из менее развитых стран? Я про Европу отдеьно написал, в статье ссылка есть http://www.liberal.in.ua/node/441
Перемены делают люди. Куда заведут мир перемены зависит от людей. Мы в 1985 хотели перемен, но могли ли думать, как они пройдут? Я надеюсь на США, рост рейтинга Рона Пола обнадеживает, что США пойдут правильно и покажут в который раз пример другим.
Никита   | 21.07.2010 19:55
Vladimir:
Перемены делают люди. Куда заведут мир перемены зависит от людей. Мы в 1985 хотели перемен, но могли ли думать, как они пройдут?
Розумні люди думали і передбачали. Я читав напочатку Перебудови статтю в журналі "Новьій мир", не пам"ятаю автора, не пам"ятаю точно, в якому році. Там Автор аналізував декілька можливих варіантів розвитку для СРСР: найкращий сценарій буде, якщо зробимо те і те; середній – якщо те і те; ну і найгірший (той, що маємо) – якщо зробимо те і те.
Отже, розумні люди знали, що треба робити, але вплинути на процес не змогли. Людина не може впливати на хід історії.
Никита   | 21.07.2010 20:12
Vladimir:
А щодо співвідношення патерналізму і лібералізму, як Ви пишете.
На Вашу думку, навіть у Франціїї забагато патерналізму (а отже, не вистачає лібералізму), не дивлячись на всі революції і всі реформи, весь той шлях, що пройдено з 1789 року – 221 рік боротьби за свободу, рівність і братерство!
Це я до того, що сподіватися на еволюційний розвиток лібералізму в Україні, на те, що свідомість людей зміниться само по собі... НМД це утопія.
Vladimir   | 21.07.2010 23:31
Никита:
Я старался в те годы все читать, что писали. Столько всего писали... Но такой реакции людей я не помню, чтобы предсказывали.
Про Францию я ведь писал тут (дам ссыдку на либеральный сайт, там полнее) http://www.liberal.in.ua/node/283 я старался охарактеризовать все революции и их причины – рады бы в рай, да патернализм не пускает.
Что касается влияния человека на ход истории. я с Вами полностью согласен. Но ведь влияние всех складывается из влияния каждого. И если 20% либералов по самосознанию (я так оцениваю наш уд.вес в стране) не будут действовать в свою сторону, то равнодействующая уйдет еще патерналистичнее, не так ли7 Или "делай что должно и пусть будет то, что будет".
Никита   | 22.07.2010 00:56
Vladimir:
Я старался в те годы все читать, что писали. Столько всего писали... Но такой реакции людей я не помню, чтобы предсказывали.
Якби я мав доступ до паперового архіву НМ – швидко знайшов би ту статтю. Дуже добре її пам"ятаю... На жаль, в інеті НМ тільки з 1993 року.
Про Францию...рады бы в рай, да патернализм не пускает.
Чесно, як би я бажав для українців такого ладу, такого патерналізму, який зараз існує у Франції. Власне, що можна більше побажати для країни. Ті, хто не потребують захисту – мають змогу самореалізуватися. Ті, хто потребують захист – мають його.
Никита   | 22.07.2010 01:02
Vladimir:
"делай что должно и пусть будет то, что будет".
Тут все питання в тому, что дОлжно делать. Що належить робити.
Роби, що належить, і хай буде, що буде.
Ігор Бурдяк   | 22.07.2010 02:20
Все-таки успішність конкретної країни не лише від ідеології залежить. Німеччина,Австрія точно патерналістські. В Австрії майже постійно соціалістична партія має владу. І з такими гаслами на вибори йдуть: Добробут – кожному. Багатство держави справедливо розподілити. Першотравневі демонстрації з червоними прапорами, гвоздиками, з транспорантами на честь соціалізму, все так, як у нас колись було. Площі, вулиці в Відні носять імена комуністичних лідерів – Енгельса, Маркса, Рози Люксембург. Всього цього у Львові вже давно немає.
І ВВП на душу населення не менше, ніж в ліберальній Англії. Навіть трошки більше.



Найбільше коментарів
"Проблема" языка: наживка для электората  908
Русскоговорящие украинские националисты...  905
Государство Украина не состоялось...  773
Вопрос русского языка в Украине – тест на демократию?  740
Русский язык получил государственный статус второго языка в Украине  690
Андрій Іллєнко: Нотатки про соціал-національну революцію  672
Дмитро Чобіт: Макуха або Штрихи до політичного портрета "Блоку Юлії Тимошенко"  668









© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua