Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації
заборона   захоплення державної влади   інший   неконституційний   незаконний   органи державної влади   органи місцевого самоврядування   посадові особи

Кримінальна справа проти більшості Верховної Ради?

Viktor Marynich | 21.02.2010 17:10

4
Рейтинг
4


Голосів "за"
5

Голосів "проти"
1

Отже, на черзі дня питання ототожнення словосполучення із Рішення Конституційного Суду із відповідною статтею Кримінального Кодексу.
Кримінальна справа проти більшості Верховної Ради? А чому б і ні?
Справа стає за малим: Генеральний Прокурор порушує кримінальну справу проти вказаних 250 народних депутатів. Запрошує згоду Верховної Ради.


Кримінальна справа проти більшості Верховної Ради?
Всякая власть действительно исходит от народа, но при этом уже никогда к нему не возвращается...

Немецкий писатель Габриэль Лауба[/I

]Вже сам заголовок статті шокує. Читач може подумати: "А чи сповна розуму автор цього парадоксу"? Та ні! Буцімто із цим у мене порядок. Хоча, фахівці відзначають, що психічно хворі люди ніколи (або майже ніколи) не помічають свого захворювання і у цьому не зізнаються. У мене є впевненість у психічному здоров'ї тому, що наслідком жорстких вимог профдіяльності були щорічні медичні обстеження із отриманням сертифікату психіатра та нарколога. Отже, повернемось до теми статті.

Відносно недавно про правовий безпредєл у думках та висловлюваннях високо посадовців та претендентів на найвищу у державі посаду було вказано у статті "Чергова заявка на державний переворот". Але ж одна справа – це висловлювання, які, до речі, теж викликають відповідну правову відповідальність, а зовсім інша – це дії. Отже мова йде про останнє скандальне рішення Верховної Ради щодо скасування виборів у місцеві органи влади. Далі я пошлюсь на статтю Олени ЯХНО "Почалося?...", ("День").

"Учора депутати ухвалили два дуже важливих і дуже неоднозначних з правового погляду рішення...

...Потім 250 депутатів ухвалили рішення, що вже безпосередньо суперечить Конституції, – скасували свою ж постанову про призначення виборів до місцевих органів влади на 30 травня. Зауважимо, що в Конституції чітко зафіксований термін повноважень міських, селищних та сільських голів – це чотири роки.

Але парламентарі вчинили хитро. Вони й не перенесли вибори, і не скасували. Залишили питання відкритим. Це означає, що будь-яка більшість, яка буде створена, зможе перенести вибори на осінь або взагалі відкласти на рік...

...Офіційна причина скасування виборів – немає грошей у бюджеті, складна економічна ситуація. Безумовно, нестача грошових засобів – це серйозний аргумент. Але насправді, тут цілий комплекс причин...

...КОМЕНТАР

"Рішення парламенту – це абсолютно антиконституційний крок"

Ігор ЖДАНОВ, політолог, президент Аналітичного центру "Відкрита політика":

- Сьогоднішнє рішення парламенту – це абсолютно антиконституційний крок. Для місцевих рад законом встановлено функціонування протягом чотирьох років, тобто обрана в 2006 році місцева влада в 2010-му повинна припинити свої повноваження. Таким чином, Верховна Рада, керуючись політичними мотиваціями, я б навіть сказав політиканськими, не виконує свої конституційні обов'язки. Зрозуміло, що в даному випадку мотивацією є поєднання парламентських виборів з виборами до місцевих рад, а також стимулювання НУ-НС до входження в коаліцію з Партії регіонів...".

Все наведене вище сказане журналісткою, політиком та політологом. А що на це скажуть юристи, фахівці із криміналістики та конституційного права? Далі я Вам пропоную ознайомитись із відповідним законодавством.

Відомо, що Державна влада здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову, як це зазначено у статті 6 нашої Конституції:

"Стаття 6. Державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову.

ОРГАНИ ЗАКОНОДАВЧОЇ, виконавчої та судової ВЛАДИ ЗДІЙСНЮЮТЬ СВОЇ ПОВНОВАЖЕННЯ У ВСТАНОВЛЕНИХ ЦІЄЮ КОНСТИТУЦІЄЮ МЕЖАХ І ВІДПОВІДНО ДО ЗАКОНІВ УКРАЇНИ".

Цілком логічно, що Конституція забороняє узурпацію державної влади, як це сказано у статті 5 нашої Конституції:

"Стаття 5. Україна є республікою.

Носієм суверенітету і єдиним джерелом влади в Україні є народ. Народ здійснює владу безпосередньо і через органи державної влади та органи місцевого самоврядування.

Право визначати і змінювати конституційний лад в Україні належить виключно народові і не може бути узурповане державою, її органами або посадовими особами.

Ніхто не може узурпувати державну владу".

КОНСТИТУЦІЙНИЙ СУД УКРАЇНИ ДАВАВ РОЗ'ЯСНЕННЯ ЩОДО УЗУРПАЦІЇ ДЕРЖАВНОЇ ВЛАДИ, У ОСЬ ЦЬОМУ РІШЕННІ:

"4.5. Розглядаючи положення частини четвертої статті 5 Конституції України "ніхто не може узурпувати державну владу" у системному зв'язку з положеннями частин другої, третьої цієї статті, іншими положеннями Основного Закону України, Конституційний Суд України дійшов висновку, що узурпація державної влади означає неконституційне або незаконне її захоплення органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, громадянами чи їх об'єднаннями тощо.

Гарантією недопущення узурпації державної влади є, зокрема, закріплені Конституцією України принципи здійснення державної влади на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову (частина перша статті 6) та положення, згідно з яким органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (частина друга статті 19). Про це йдеться і в Рішенні Конституційного Суду України у справі про фінансування судів від 24 червня 1999 року N 6-рп/99 (абзац перший пункту 2 мотивувальної частини).

...Враховуючи викладене та керуючись статтями 147, 150 Конституції України, статтями 45, 51, 61, 63, 65, 93 Закону України "Про Конституційний Суд України", Конституційний Суд України ВИРІШИВ:

3. Положення частини четвертої статті 5 Конституції України "ніхто не може узурпувати державну владу" треба розуміти як заборону захоплення державної влади шляхом насилля або в інший неконституційний чи незаконний спосіб органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, громадянами чи їх об'єднаннями".

Те, що скандальне рішення нашого парламенту є не конституційним, не викличе сумнівів у правників. А от чи підпадає під воно дію відповідної статті Кримінального Кодексу України? Пропоную ознайомитися із цією статтею розділу ЗЛОЧИНИ ПРОТИ ОСНОВ НАЦІОНАЛЬНОЇ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ:

"Стаття 109. Дії, спрямовані на насильницьку зміну чи повалення конституційного ладу або на захоплення державної влади

1. Дії, вчинені з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або захоплення державної влади, а також змова про вчинення таких дій,

– караються позбавленням волі на строк від п'яти до десяти років.

2. Публічні заклики до насильницької зміни чи повалення конституційного ладу або до захоплення державної влади, а також розповсюдження матеріалів із закликами до вчинення таких дій,

– караються обмеженням волі на строк до трьох років або позбавленням волі на той самий строк.

3. Дії, передбачені частиною другою цієї статті, вчинені особою, яка є представником влади, або повторно, або організованою групою, або з використанням засобів масової інформації,

– караються обмеженням волі на строк до п'яти років або позбавленням волі на той самий строк".

Нагадаю (щоб не було сумнівів), що Верховна Рада, це дійсно є орган державної влади згідно із Конституцією: "Стаття 75. Єдиним органом законодавчої влади в Україні є парламент – Верховна Рада України".

Питання залишається тільки із тлумаченням у реченні "заборону захоплення державної влади шляхом насилля або в інший неконституційний чи незаконний спосіб органами державної влади та органами місцевого самоврядування, їх посадовими особами, громадянами чи їх об'єднаннями" словосполучення "інший неконституційний чи незаконний спосіб".

Тобто, чи можна вважати відповідне Рішення Верховної Ради отим самим "іншим неконституційним чи незаконним способом"?

Отже, на черзі дня питання ототожнення словосполучення із Рішення Конституційного Суду із відповідною статтею Кримінального Кодексу.

Кримінальна справа проти більшості Верховної Ради? А чому б і ні?

Справа стає за малим: Генеральний Прокурор порушує кримінальну справу проти вказаних 250 народних депутатів. Запрошує згоду Верховної Ради на притягнення до кримінальної відповідальності вказаних народних депутатів, котрі "відмінили" вибори до місцевих органів влади.

...Кайданки на руки, СІЗО, Суд, буцегарня і т. інш...

Останнє могло б стати прецедентом світового масштабу у запровадженні у життя статті 8 Конституції (Стаття 8. В Україні визнається і діє принцип верховенства права) та всього найціннішого із трьохтомника народного депутата Сергія Головатого про ВЕРХОВЕНСТВА ПРАВА (цікаво, а як він сам проголосував за цю постанову?).

Але ж... Наш Генеральний прокурор, це не всесвітньо відомий прокурор Джим Гаррісон, який через багато років попри діяльність і розслідування спеціальної Комісії Уоррена відновив слідство у справі вбивства Президента Джона Фітцджеральда Кеннеді і довів справу до суду, невдалого для нього.

А нам із Вами, шановний читачу, законодавець не дав змоги у цьому питанні звернутися за відповідним тлумаченням до Конституційного Суду. На жаль... 45 народних депутатів мають це право. Але ж не вважаєте Ви їх самовбивцями?


Коментарі









© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua