Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

Один з (а) біг на 139 метрів*

Ант. | 4.05.2009 13:49

6
Рейтинг
6


Голосів "за"
11

Голосів "проти"
5

...щось давненько в російських новинах не було вболівань за підвищення боєздатності українських Збройних Сил в цілому, та ВМС України зокрема...

Один з (а) біг на 139 метрів*
...

В ніч з 2-го на З-тє квітня в Севастополі відбулась спроба рейдерського захоплення Балаклавського судоремонтного заводу "Металіст", що належить до відомства Військово-Морських Сил України. Як заявив директор заводу Владислав Голубовський:

"15 человек в специализированной одежде дважды пытались захватить объекты предприятия, для того, чтобы после взять их под охрану, но, благодаря активным действиям охранников завода, эта попытка им не удалась".

"Мы не предполагали, что будет применена сила со стороны структуры, которая пыталась завладеть нашим имуществом, поэтому в ходе инцидента пострадали люди, и только по чистой случайности обошлось без жертв", – сказал директор предприятия.

По словам руководителя предприятия, на один из объектов, находящийся не на основной территории Металлиста, представителям неизвестной структуры все же удалось прорваться и забаррикадироваться, и только благодаря сотрудникам Балаклавского РО УМВД Украины в Севастополе, этот объект удалось освободить от рейдеров и сейчас он опечатан и находится под охраной милиции...


Ця новина могла б так і лишитись на рівні новин про "бої місцевого значення", якби не декілька цікавих обставин – з історії балаклавського заводу (БСРЗ) і не тільки.

Першою цікавою обставиною є досить непростий період історії заводу, позначений участю трудового колективу БСРЗ, Фонду Держмайна України, Міністерства Оборони України та судів різних інстанцій. Ця історія стартувала в 2003 році з намагання приєднати БСРЗ до феодосійського судомеханічного заводу і незважаючи на численні судові рішення так і лишилась заплутаною. І найбільше цікавим в цій історії є навіть не те, що в результаті затримки з оформленням документів та судової тяганини завод був переданий в аренду власному трудовому колективу, а те, що в окремий момент частина БСРЗ – прибережна частина – "засвітилась" серед документів кількох комерційних структур, які згадуються як "структуры, подконтрольные депутату Верховной Рады от БЮТ Андрею Сенченко" (http://tbu.com.ua/digest/balaklavskuu_buhtu_snova_deliat.html).

Таким чином, на БСРЗ виник досить цікавий конфлікт: з одного боку інтереси державного Міністерство Оборони, з іншого інтереси також державні – створення на базі тимчасово вільних (а, можливо, що не тільки тимчасово) ресурсів БСРЗ пристойного яхт-клубу – проекту, який неодноразово анонсувався в тому числі і Президентом України. Причому, в останньому напрямку багато вже зроблено, причому – в інтересах держави:

С 1994 года Балаклава – демилитаризованный город. Сегодня вместо субмарин и военных кораблей Черноморского флота РФ здесь стоят яхты (в свое время стояла и красивая яхта экс-президента Леонида Кучмы). В Балаклаве построена даже почти настоящая марина, или яхт-клуб, у причала которого дорогостоящие посудины. На второй линии от бухты открыта достойная гостиница "Дакар", где отдыхают яхтсмены. (http://www.kommersant.ru/doc.aspx?DocsID=1013112)...

Друга не менш цікава обставина – цікава принаймні тому, що основна спеціалізація БСРЗ є ремонт та обслуговування підводних човнів – заява Росії про намір в найближчий час суттєво збільшити на Чорному морі (інакше кажучи – в Севастополі) свою групу підводних човнів:

Черноморскому флоту необходимо иметь в своем боевом составе не менее восьми-десяти подводных лодок, заявил в интервью РИА Новости заместитель начальника главного штаба ВМФ РФ вице-адмирал Олег Бурцев. В настоящее время на вооружении ЧФ находится одна дизельная подводная лодка "Алроса" (проект 877 "Палтус", по классификации НАТО "Кило" или "Варшавянка"). Еще одна дизельная подлодка проекта 641 уже длительное время находится в ремонте. "Мы планируем и будем передавать Черноморскому флоту подводные лодки, в том числе новейшие типа "Лада", однако сейчас этому мешает позиция Украины, которая рассматривает такую процедуру не как обновление подводных сил флота, а как постановку на вооружение нового вида оружия", – сказал Бурцев. (http://news.rambler.ru/Russia/head/2252005/)

Заява була опублікована 24 березня цього, 2009 року. Тут окремо треба відзначити, що Олег Бурцев сказав не все – на озброєнні ЧФ Росії на Чорному морі дійсно знаходиться всього один підводний човен – "Алроса", але підводним човном його можна називати лише умовно, так само, як і "на озброєнні": останнім часом через свій дещо похилий вік і стан він здатний пересуватись лише в надводному стані і в супроводі буксирів (http://www.nr2.ru/crimea/226950.html), (http://www.alrosa.net/photos/_2009_01_12_06.htm).

Головне в цьому, звичайно, не стан човна "Алроса", а намагання Росії суттєво збільшити свою присутність на (а, якщо точніше, то "в") Чорному морі. Проти кого збираються застосувати ті човни – проти піратів чи терористів, чи проти перших і других одночасно – про це в головному штабі ВМС Росії не розповідають. Можливо тому, що українцям краще вважати, що виключно для парадів та водних свят в Севастополі...

І остання обставина – так би мовити, антураж – новина про рейдерську атаку на БСРЗ на більшості російських сайтів подається в досить інтригуючому контексті:

...что среди основных целей и задач предприятия – поддержание технической готовности кораблей и судов Военно-морских сил и Погранвойск Украины...

Виглядає дещо несподівано – щось давненько в російських новинах не було вболівань за підвищення боєздатності українських Збройних Сил в цілому, та ВМС України зокрема, а тут аж розчулили. І не зрозуміло, чи то за Збройні Сили України вболівають, чи лише за причал БСРЗ...

Зведемо пазли докупи: рейдери, марина від відомої політичної сили, намагання Росії збільшити підводний флот, "поддержание технической готовности кораблей и судов". І відомий розклад візитів... Що це: збіг обставин, політична провокація чи провокативна політика? Питання поки що лишається відкритим: хто і для кого дав відмашку, хто і під що виборює ті 139 метрів берегової лінії? Під яхти чи російські підводні човни?

Якщо відповідь на це питання все ж таки відшукається, то за нею, вочевидь, можна буде хоча б частково відтворити зміст прихованої від преси частини візиту Тимошенко до Путіна.

В тому, що відповідь таки відшукається, я особисто дуже сумніваюсь...

...

* 139 метрів – довжина причальної стінки БСРЗ "Металіст"

Коментарі









© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua