Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

Не такою була б Україна...


11
Рейтинг
11


Голосів "за"
17

Голосів "проти"
6

25 березня 1999 року не стало Великого Українця В"ячеслава Максимовича Чорновола. Загинув він, як і передбачав сам – у польоті, моментально.

Не такою була б Україна...
25 березня 1999 року не стало Великого Українця В"ячеслава Максимовича Чорновола. Загинув він, як і передбачав сам – у польоті, моментально. Літав, гасав по Україні, рятуючи Рух від розколу. Зліплював докупи монолітну ще недавно партію, яку найрізноманітніші сили намагалися якщо не знищити, то розірвати на шматки. У своїй передсмертній статті "Спроба розколу Руху" В"ячеслав Максимович поіменно назвав виконавців чорного задуму знищення партії, а також розмірковував над тим, хто ж все-таки замовник. А замовниками могли бути як "грошові мішки", котрі давно хотіли приватизувати Рух, щоб під його політичною парасолькою дорватися до влади (не вийшло), так і політичні опоненти в Україні і за її межами. За вплив на Рух боролось багато сил. А коли зрозуміли, що поки живий Чорновіл, очолювана ним партія незнищенна, вирішили позбавитися його. В той час сформувалося ситуація, якої після Чорновола не добилась ні одна політична сила в Україні: авторитет партії і її керманича гармонійно сплелися і працювали одне на одного. Люди вірили Чорноволу і його партії. Отже, щоб заволодіти цією потужною силою, або хоча б знекровити, треба знищивши оцю двоєдиність. Всіх рухівців не винищити одним махом, а от їх керманича – можливо. Тим більше, що відпрацьованих методів немало.

...25 березня, о 23.30 водій КамАЗу ні з того, ні з сього ставить поперек дороги свій причеп. Не міг він не бачити (вечір, видимість добра), що із включеними фарами за ним хтось їде. Навіть водій-початківець не став би розвертати свою габаритну машину в такій ситуації...

Це з одного боку. А з другого, – водій "Тойоти", у котрій їхав Чорновіл, Є. Павлів, не міг не бачити, що попереду рухається якась машина. Не міг він не зреагувати на неї – вивернути кермо вліво чи вправо (спрацьовує інстинкт самозбереження), якби КамАЗ не так раптово став поперек дороги. Тут і не труба бути дуже розумним слідчим, щоб задатися питанням: "Чому той КамАЗ так різко почав маневр розвороту?". А от тодішній міністр внутрішніх справ Юрій Кравченко буквально наступного дня категорично заявив, що то була звичайна автопригода. Але ж перед тим, як заявляти таке, потрібно б хоча якесь розслідування було провести. Бо ж перш ніж коментувати навіть звичайну автопригоду, проводиться розслідування. Тим більше, – таку резонансну подію як загибель відомого на весь світ політичного діяча. (До речі, досі неясно, як той же сам Кравченко стріляв у себе, чи хтось допоміг...). А Юрій Кравченко ще заявив, що версія про політичне вбивство навіть не розглядається.

Цікаво, що у документах справи, як розповів потім прес-секретар Чорновола Дмитро Паламарчук, було дуже багато виправлень, дописок олівцем, змінено нумерацію сторінок... Чому? Більш того – навіть неправильно було визначене місце, куди врізалася машина Чорновола! Невже такі неграмотні автоінспектори? А із швидкістю "Тойоти" як заплуталися! То казали, що її водій перевищив швидкість руху, але тут же заявляли, що подушки безпеки не спрацювали тому... що сила удару була слабкою... До речі, а чому вони все-таки не спрацювали? Відповідь на одне це питання багато що бо розкрила. Як, до речі, і відповідь на таке манюсіньке питання: чому не горіли габаритні вогні на КамАЗі?

У 2000 році зробили комп"ютерне моделювання цієї події. І що розповів ніким не заангажований, політично не зорієнтований копм"ютер? А то, що, враховуючи всі фактори – видимість, швидкість Тойоти, КамАЗ, щоб так раптом стати поперек дороги, повинен був йти на маневр із швидкістю не менше як 20 кілометрів на годину (дорога була перекрита за дві секунди!). Хто на такій швидкості виконує маневр розвороту? Та ще й тоді, коли за сорок метрів від тебе (за даними комп"ютерної моделі) несеться Тойота?! Треба бути або зовсім сліпим, або п"яним, або...

Ось це "або" й сталося. Водія КамАЗу спочатку називали злочинцем, відкрили карну справу проти нього, а потім якось таємниче амністували. Свідок цієї події, пасажир КамАЗу Іван Шолом, котрий міг багато що розповісти (бо трохи почав було зловживати спиртним), раптово, у 42-річному віці, без скарг на серце, раптом вмирає від... інфаркту.

Рано чи пізно шило з мішка вилізе, і знатимемо правду про вбивство Чорновола – хто замовив, спланував.

Чорновіл, як на мене, – ще один із шеренги вбитих вождів українського народу – Петлюри, Коновальця, Бандери...

... Не такою була б Україна, якби живим залишили Чорновола. Впевнений, він зміг би, без сумніву, повернути Народному Рухові України силу й монолітність, згуртував би національно-демократичні сили, і не такою була б Верховна Рада. Та це – якби... А що маємо? Рух, та інші партії та громадські організації національно-демократичного спрямування, котрі свого часу привели Україну до незалежності, а потім вибороли "свого" президента, виявляється... підібрані на смітнику... Спроба вказівками зверху утворити мегапартію призвела до появи ще кількох мікпропартій – до ще більшого розпорошення сил. Створена "під президента" політсила, виконуючи вказівки різних сантехніків, опустила разом з собою весь колись потужний блок нижче плінтуса...

У сьомому числі часопису "Час" (1998 рік) в статті "Про "романтиків", "прагматиків" і два крила української державності", В"ячеслав Максимович писав:

"Ми живемо в ненормальній державі", – почув я під час однієї із зустрічей. Справді, ненормально, коли підприємець ухиляється від сплати податків. А чи морально – проводити таку податкову політику, яка змушує того підприємця уникати сплати податків і відкуповуватися хабарями?... Чи морально під розмовки про "неперспективність" національної ідеї "розбудовувати" на теренах Української держави кланову федерацію?...

Таких "чи" – безліч... І не держава у нас ненормальна – ненормальні ті, хто сьогодні нею керують.

А хто керуватиме в недалекому майбутньому – залежить від нас усіх. На щастя, поки ще залежить".

І ще одна цитата з цієї ж статті: "На тлі дедалі очевиднішого розвалу економіки, розкрадання й розтринькання національних багатств, кругової поруки у владних емперіях, промахів у сфері міжнародних відносин, хибної кадрової політики т. ін... терпець почав уриватися навіть у національно свідомих і державницьки налаштованих людей". Ох, як це актуально й сьогодні...

Ну, не міг той КамАЗ не появитися на траєкторії Чорновлівського польоту, на шляху в інше життя нашої держави... Бо все-таки, як не кажи, а від позиції Чорновола багато що залежало в Україні. А так... "розбудовується кланова федерація". Можливо, й з прицілом стати губернією.

Коментарі









© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua