Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації
Студентське самоврядування   освіта   молодь

Молодь не "розлад шлунку" – зачекає (усна народна творчість)

Роман Ладунець | 10.09.2007 11:41

8
Рейтинг
8


Голосів "за"
9

Голосів "проти"
1

Молодь, як твердить сучасне, "демократичне" суспільство, є скарбом нації. І це дійсно так, нічого нового в цих словах немає, але... Виникає значне, нікому зараз непотрібне "але". Хто в наш час переймається проблемами молоді?

Молодь не ''розлад шлунку'' – зачекає (усна народна творчість)
Молодь, як твердить сучасне, "демократичне" суспільство, є скарбом нації. І це дійсно так, нічого нового в цих словах немає, але... Виникає значне, нікому зараз непотрібне "але". Хто в наш час переймається проблемами молоді? І буде надзвичайно смішно, якщо відповідь на це питання буде звучати на кшталт "Держава, суспільство турбується про молоде покоління нації". Яка держава? Країна в якій верхівка влади навіть не в змозі поділити між собою хто і як буде дурити український народ? Країна в якій поняття влади асоціюється з боротьбою двох кольорів (можливо, вони незабаром і прапор зроблять не як раніше – жовто-блакитний, а помаранчево-синій, як чергова PR-кампанія). І питання виховання, досвідченості молоді залишається відкритим. Розвитком молодої людини в суспільстві і для самого ж суспільства – є її досвідченість. І молодь навчаючись здобуває не лише професійні знання, а й життєві, займає певну чітку соціальну позицію, стає активним громадянином, який в змозі сам, без зовнішніх нав'язливих факторів, відстояти свою думку. А свідомі люди розуміють, що змінити своє життя на краще, відстояти свої права, або навіть їх створити, можна лише утворюючи певні об'єднання, називати які можна як завгодно, починаючи від гуртків по інтересам і закінчуючи міжнародними об'єднаннями. А щодо молоді, то соціальні обставини заводять молодих, перспективних, розумних молодих людей в глухий кут. А звідки ж починається самоорганізація, утворення чіткої соціальної позиції, зміни умов існування на кращі? Дещо слабше в школах, а більш помітніше у ВНЗ. Створення органів студентського самоврядування і є тим початком, який і дає той поштовх для подальшої соціальної активності студентів. Адже хто не як студенти самі знають як змінити свій ВНЗ на краще. Ректорат, директор, проректор? Так, звичайно, в нашому суспільстві всі так і поринули у проблеми студентства, системи освіти, яке зазнає нищівних реформ від них самих же. Досить цих ілюзій, всі чудово розуміють, в якій глибокій ямі вся наша освіта і її система.

Сама суть, ідея органів студентського самоврядування і є, аби студенти навчались "керувати" своїм ВНЗ. Студентські ради, які мають тривалий досвід роботи не раз ставали в конфлікт з адміністрацією, на захисті своїх законних прав та потреб, і все-таки добивались свого (згадати лише "студентську революцію" у м. Суми), організовували роботу ВНЗ так як потрібно та зручно студентам, а не адміністрації. А згодом неодмінно переростали і у серйозніші утворення, такі як різні громадські організації, фонди, партії.

Навчаючись студенти опиняються у самому вирі подій, що відбуваються в системі освіти, і досить добре бачать її недоліки (недоліки – це ще м'яко сказано). Адже свідомі студенти легко розрізняють, де їх вчать і ставляться як до людей, а де "знущаються". І що втішає, так це те, що органи студентського самоврядування і об'єднують таких людей. Студентські ради, та профспілкові комітети мають певні (але обмежені чинним законодавством) повноваження та права, якими і необхідно користуватись при вирішенні насущних питань. Необхідно самим, незважаючи на утиски суспільства, мовляв ще молоді, "зелені", творити власними руками і головами, своє майбутнє. Можливо і з розвитком студсамоврядування система освіти побачить світло в кінці тунелю. Не в Європі, а на Україні. Адже влада так прагне до Європи, як завжди у власних інтересах. І тягне за собою всю систему освіти. Болонський процес, кредитно-модульна, кредитно-трансферні системи, спеціалізація старших класів... А чи не завелика ціна, пригнічена українська молодь за Європу? А чи не варто підіймати рівень досвідченості людей шляхом вдосконалення системи навчання, замість того, щоб, як песик за хазяїном, бігти невідомо за ким і куди? Ні, потрібно змінювати... Що змінювати? – Усе. Як? – А це вже інша історія...

Роман Ладунець, Хмельницька обласна крайова організація Політичної партії "Велика Україна"

Коментарі









© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua