Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

Рейтинг відкритості, доступності і прозорості житлово-комунальної політики

Тетяна Бойко | 7.08.2007 13:22

3
Рейтинг
3


Голосів "за"
3

Голосів "проти"
0

Найбільш закритою, недоступною і непрозорою є тарифна політика міст Чернівці та Трускавець
Найбільш відкритою, доступною і прозорою є тарифна політика Дніпропетровська, Львова та Києва. Найбільш закритою, недоступною і непрозорою є інформація про структуру і склад тарифу (структуру собівартості та обсяг реалізації послуг).


Відповідно до статті 30 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" від 24.06.2004 р. N1875-IV серед основних принципів державного регулювання цін/тарифів є:

• принцип відповідності рівня цін/тарифів розміру економічно обґрунтованих витрат на їх виробництво;

• принцип відкритості, доступності та прозорості структури цін/тарифів для споживачів та суспільства.

Дане дослідження передбачає аналіз реалізації другого принципу.

Згідно ст. 32 виконавці житлово-комунальних послуг зобов'язані:

• надавати споживачеві в установленому законодавством порядку інформацію про перелік послуг, їх вартість, загальну суму місячного платежу, структуру тарифів, нормативів (норм) споживання, режиму надання послуг, їх споживчі властивості;

• ознайомлювати споживача з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг.

В свою чергу Споживач має право на (ст. 29):

• перевірку кількісних і якісних показників надання послуг (якість і тиск води, температура гарячої води, температура повітря у приміщеннях тощо) у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України;

• ознайомлення з нормативно-правовими актами у сфері житлово-комунальних послуг.

В рамках кампанії "Країна відповідальних власників" ГМ ОПОРА звернулася з інформаційними запитами до міських голів тринадцяти міст обласного значення та м. Кривий Ріг, Трускавець і Коломия для отримання інформації щодо формування тарифів на послуги.

Із Чернівців відповідь не надійшла, а міська влада міста Трускавця відмовилася надати інформацію.

Отримана інформація з міст Чернігів, Донецьк, Запоріжжя, Дніпропетровськ, Миколаїв, Черкаси, Львів, Рівне, Херсон, Кривий Ріг, Київ, Коломия, Вінниця була проаналізована групою експертів та згрупована за наступними критеріами:

1. Тарифи на послуги з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії та надання послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води:

• Наявність інформації про структуру і склад тарифу – (від 0 до 3 балів)

0 – відсутня інформація

1 – 33% від необхідної інформації

2 – 66% від необхідної інформації

3 – повна інформація

• Наявність нормативно-правових актів, якими визначено виробника/виконавця послуг (від 0 до 3 балів)

0 – відсутня інформація

1 – 33% від необхідної інформації

2 – 66% від необхідної інформації

3 – повна інформація

• Визначення груп споживажчів (від 0 до 1 балу)

1 – споживачами послуг є населення, бюджетні установи та інші споживачі

0 – категорії споживачів визначені іншим чином

• Дотримання регуляторної процедури (від 0 до 3 балів)

0 – відсутня інформація

1 – 33% від необхідної інформації

2 – 66% від необхідної інформації

3 – повна інформація

• Уніфікація розрахункових одиниць (від 0 до 1 балу):

1 – розрахунковою одиницею для споживачів із приладами обліку є грн./гГкал, розрахунковою одиницею для споживачів без приладу обліку є грн./м2

0 – тарифі визначено в інших розрахункових одиницях

• Уніфікація змісту послуг (від 0 до 1 балу):

1 – тарифи визначені на послуги з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії та надання послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води

0 – тарифи визначені на інші види послуг

• Врахування санітарно-технічного обладнання (від 0 до 1 балу):

1 – норма споживання залежить від санітарно-технічного обладнання приміщень

0 – норма споживання не залежить від санітарно-технічного обладнання приміщень

2. Послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення

• Наявність інформації про структуру і склад тарифу – (від 0 до 3 балів)

0 – відсутня інформація

1 – 33% від необхідної інформації

2 – 66% від необхідної інформації

3 – повна інформація

• Наявність нормативно-правових актів, якими визначено виробника/виконавця послуг (від 0 до 3 балів)

0 – відсутня інформація

1 – 33% від необхідної інформації

2 – 66% від необхідної інформації

3 – повна інформація

• Визначення груп споживажчів (від 0 до 1 балу)

1 – споживачами послуг є населення, бюджетні установи та інші споживачі

0 – категорії споживачів визначені іншим чином

• Дотримання регуляторної процедури (від 0 до 3 балів)

0 – відсутня інформація

1 – 33% від необхідної інформації

2 – 66% від необхідної інформації

3 – повна інформація

3. Послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій

• Наявність інформації про структуру і склад тарифу – (від 0 до 3 балів)

0 – відсутня інформація

1 – 33% від необхідної інформації

2 – 66% від необхідної інформації

3 – повна інформація

• Наявність нормативно-правових актів, якими визначено виробника/виконавця послуг (від 0 до 3 балів)

0 – відсутня інформація

1 – 33% від необхідної інформації

2 – 66% від необхідної інформації

3 – повна інформація

• Визначення груп споживажчів (від 0 до 1 балу)

1 – споживачами послуг є населення, бюджетні установи та інші споживачі

0 – категорії споживачів визначені іншим чином

• Дотримання регуляторної процедури (від 0 до 3 балів)

0 – відсутня інформація

1 – 33% від необхідної інформації

2 – 66% від необхідної інформації

3 – повна інформація

• Врахування якості житла (від 0 до 3 балів)

0 – якість житла не враховується

1 – процедура не врегульована

2 -процедура врегульована частково

3 – якість житла враховується

• Диверсифікація складових (побудинковий розрахунок) (від 0 до 5 балів)

0 – побудинковий розрахунок тарифів не здійснюється

3 – побудинковий розрахунок запроваджується

5 – побудинковий розрахунок тарифів здійснюється

Основні результати дослідження

• Найбільш закритою, недоступною і непрозорою є тарифна політика міст Чернівці та Трускавець

• Найбільш відкритою, доступною і прозорою є тарифна політика Дніпропетровська (9), Львова (9), Києва (8)

• Найбільш закритою, недоступною і непрозорою є інформація про структуру і склад тарифу (структуру собівартості та обсяг реалізації послуг), що є порушенням прав споживачів (ст.32 З-ну України "Про житлово-комунальні послуги")

• У всіх містах, за винятком Львова, Дніпропетровська і Запоріжжя, громадяни не можуть перевірити кількість та якість наданих житлово-комунальних послуг (ст.29 З-ну України "Про житлово-комунальні послуги"), оскільки не визначені виробники і виконавці послуг, які надають послуги споживачам.

• Тариф на послуги з виробництва, транспортування, постачання теплової енергії та надання послуг з централізованого опалення і постачання гарячої води найбільш відкритим, прозорим і зрозумілим є у Дніпропетровську (13), Києві (8) і Львові (8), найменш – у Херсоні (2) і Кривому Розі (2).

• Регуляторна процедура дотримується у більшості міст, однак не завжди присутні механізми відстеження результативності регуляторного акту та альтернативні способи вирішення проблеми.

• Тариф на послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення найбільш відкритими, прозорими і зрозумілим є у Дніпропетровську (10), найменш – у Черкасах (2) і Донецьку (2).

• Тариф на послуги з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій найбільш відкритими, прозорими і зрозумілим є у Чернігові (10) (запроваджено побудинкову ситему розрахунку тарифів), Києві (10) та Львові (9), де, найменш відкритою – у Вінниці (1).










© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua