Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації
освіта   тестування   болонський процес

"А Fx – це відмінно?" -типове запитання батьків при перегляді заліковки

Роман Ладунець | 13.09.2007 11:13

5
Рейтинг
5


Голосів "за"
8

Голосів "проти"
3

Що дуже засмучує, так це не лише нова система оцінювання, а й "нова" система освіти. І не секрет, що вона становлена як один із етапів славнозвісної Євроінтеграції. Виходить і тут, студентство та молодь, як завжди, усіма використовується. Досить серйозна проблематика, та обговорити я хотів дещо інше.

''А Fx – це відмінно?'' -типове запитання батьків при перегляді заліковки
Заголовок цієї статті у пересічного студента викличе посмішку. А у людей, які за різних обставин не навчаються (не то старість чи радість) – здивування та запитання, чи дійсно Fx це п'ятірка за новою системою оцінювання студентів у вищих навчальних закладах. Можливо когось засмучу, але відповідаючи на запитання заголовку мушу сказати, що Fx "по-старому" не просто двійка, а ще й без права перездачі, але з правом повторного проходження курсу дисципліни. А що ще більше засмучує, так це не лише нова система оцінювання, а й "нова" система освіти. І не секрет, що вона становлена як один із етапів славнозвісної Євроінтеграції. Виходить і тут, студентство та молодь, як завжди, усіма використовується. Досить серйозна проблематика, та обговорити я хотів дещо інше.

Невже радянська система освіти була гіршою (яка пройшла чималий термін розвитку та вдосконалення і продемонструвала чималий рівень досвідченості громадян і їх достойний рівень отриманих знань), що її прийшлось змінювати. І головне питання – навіщо? Болонський процес, кому не ясно – кредитно-модульна та кредитно-трансферна системи перевірки та контролю знань. Самі назви лякають, а ще більше суть, яка полягає в тому, що студентство на 80% самостійно посягає "граніт науки", і лише 20% з допомогою викладача. І студенти не дадуть збрехати, що ці 20% припадають на іспит або залік. А також оглядання задньої сторони тіла викладача, коли той щось бурмочить собі під носа, возюкаючи крейдою по дошці (а ще гірше коли викладач сам засипає під власне читання з книжки, яке називається лекцією). Запитання випливають самі собою. Навіщо тоді викладачі? Зараз їх можна вільно назвати оцінювачі, оскільки від поняття "викладач" (людина, яка прививає любов, зацікавленість до свого предмета власним відношенням та донесенням до учня) в наш час залишається лише словом. Роль викладача в усьому процесі навчання звужується до банального – оцінки. А настанови, поради, сам шлях отримання знань, поглиблене вивчення предмету, додаткова інформація – ще одне завдання студента. А викладач потім, можливо, оцінить. Все-одно, що без зубів гризти той самий граніт.

З такими темпами різниця між денним та заочним відділенням буде складати лише у записі в дипломі. А всі ми чудово знаємо якість заочної освіти...

Ще один негативний складовий елемент Болонського процесу – тестова система оцінювання. І тут усі студенти обурились, мовляв, який негативний, все просто, можна навіть вгадати. Але якщо поглянути на саму суть тестів при перевірці знань, то маємо досить стверджувальну картину. При розв'язку поставленої задачі без будь-яких варіантів відповіді, обробляється (тобто пригадується) набагато більша кількість інформації. Вона аналізується в тому напрямку, як це зробить самотужки сам студент. Він думає, порівнює, згадує, виводить щось своє (викладачі називають це фантазією), тобто дійсно мислить, розширює свій кругозір, закріплює ці знання. Проходячи тестування людина просто відштовхується від вже готових варіантів, тим паче, що один з них правильний (інтуїція тут перший порадник, навчання стає інтуїтивним). При цьому процес мислення значно обмежується, оскільки вже обмежився кількома варіантами відповіді. А можливо студент знає щось більше, і варіанти подані в тестах його не влаштовують. І що, він змушений ставити ті значки навпроти потрібного варіанта, і миритися з тим, що його, можливо, геніальна відповідь обмежується якоюсь "галочкою"?...

Досить дивно, що влада і Міністерство освіти вважають, що молодь, яка живе далеко не в європейській країні, буде успішно навчатись і здобувати знання за європейською системою освіти.

Ладунець Ромка

"Велика Україна"

Хмельницький

Коментарі









© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua