![]()
| ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() ![]() | ||
![]() ![]() Асоціація "Український Кредитно-Банківський Союз" вітає вето Президента на Закон про підготовку до ЄвроVladimir | 3.08.2009 21:03 Президент наклав вето на Закон "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та "Про Національний банк України", реєстр. N4735-1 від 30.06.2009 Асоціація "Український Кредитно-Банківський Союз" зверталась до Президента с проханням ветувати Закон. Звернення Асоціації "Український Кредитно-Банківський Союз" Вельмишановний колего! Позиція Асоціації "Український Кредитно-Банківський Союз" щодо неприйнятності Закону "Про внесення змін до законів України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" та "Про Національний банк України" (N4735-1 від 30.06.09) підтримана Президентом України, який наклав вето на цей Закон. У своєму зверненні до Президента України наше об'єднання зазначало про неприйнятність норм Закону, які зобов'язують Національний банк перерахувати 9,8 млрд. гривень до Держбюджету на підготовку об'єктів до проведення чемпіонату Європи з футболу в 2012 році. А також ліквідують норму про обов'язкове щорічне перерахування 25% прибутку НБУ (не менш 1 млрд. гривень) на поповнення коштів Фонду гарантування вкладів. Генеральний директор Асоціації "Український Кредитно-Банківський Союз" Г.І.Оліфер У зверненні до Президента 20.07.2009 УКБС зазначав: Даним Законом передбачається, зокрема, що НБУ у 2009 році вносить у бюджет перевищення кошторисних доходів над кошторисними витратами: за підсумками 2008 року – на суму не менш як 4 млрд. грн.; за підсумками поквартального виконання кошторису доходів і витрат НБУ поточного року – на загальну суму не менш як 9,8 млрд. грн. Крім того, Закон ліквідує норму щодо обов'язкового щорічного перерахування 25 % перевищення доходів над витратами НБУ (не менше 1 млрд. грн.) на поповнення коштів Фонду гарантування вкладів фізичних осіб (далі – ФГВФО), Державної іпотечної установи та капіталізацію банків. Експерти УКБС у своєму зверненні до Президента України навели аргументи щодо неприпустимості впровадження подібних законодавчих ініціатив через наступні катастрофічні для економіки наслідки: • Втрату довіри населення до банківської системи. Так, у листі зазначається, що ФГВФО станом на червень 2009 року спроможний компенсувати лише 2,28 % наявного обсягу депозитів населення. Таким чином, зафіксоване у Законі зменшення надходжень до ФГВФО (як мінімум, на 1 млрд. грн. щорічно) в умовах скорочення через фінансову кризу його активів (на 1,1% лише за червень 2009 р. – до 4,53 млрд. грн.) по суті унеможливить виконання ним визначеної законодавчо функції захисту прав та інтересів фізичних осіб. Крім того, експерти УКБС зауважили, що Законом не передбачено джерел компенсації таких втрат фінансових ресурсів ФГВФО, а зафіксовані збитки банківської системи (близько 14,3 млрд. грн. за перше півріччя 2009 року) не дають підстав розраховувати на поповнення коштів ФГВФО за рахунок збільшення внесків банків – учасників. Все це призведе до відновлення негативного процесу відтоку коштів вкладників, посилення їх незахищеності та остаточної втрати довіри населення до банківської системи. • Поглиблення кризових явищ внаслідок скорочення кредитного потенціалу економіки. У листі аргументується, що зазначений Закон призведе до зростання вартості кредитів рефінансування, що означатиме скорочення ліквідності банківської системи та кредитного потенціалу економіки в цілому. Таким чином, додаткові ризики, які несе з собою прийнятий ВРУ Закон, призведуть до ускладнення і без того напруженої ситуації на фінансовому ринку, що поглибить кризові явища в національній економіці. • Значного прискорення інфляційних процесів внаслідок емісійного зростання монетарної маси. Експерти нашої Асоціації звернули увагу Президента на неприпустимості ситуації, коли нормами зазначеного Закону по суті запускається механізм неконтрольованої емісії. Адже з початку 2009 року НБУ і без того активно долучався до монетизації цінних паперів Уряду (протягом першого півріччя було викуплено ОВДП на суму близько 20 млрд. грн.), що вже створило додаткові інфляційні ризики. Як наслідок, з початку 2009 року рівень інфляції в Україні склав близько 9 %. У листі підкреслюється, що таке прискорення інфляційних процесів в умовах стрімкого скорочення ВВП неминуче матиме наслідком падіння рівня життя населення та посилення соціальної напруги у суспільстві. Враховуючи викладене, УКБС у своєму зверненні до Президента України наголосив на неприйнятності зазначеного Закону та необхідності його ветування з метою недопущення деструктивних наслідків для економіки. ![]() | ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() | ![]() |
© 2007 - 2020, Народна правда © 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора. "Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами. Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua ![]() | ![]() |
![]() |