Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

Українофоби в Starbucks Ukraine

Ігор Бурдяк | 12.11.2011 14:54

2
Рейтинг
2


Голосів "за"
4

Голосів "проти"
2

Коли сфера обслуговування перейде на державну мову?

Українофоби в Starbucks Ukraine
"Старбакс" – найбільша міжнародна мережа кафе швидкої обслуги американської фірми Starbucks Corporation зі штаб-квартирою в Сіетл у штаті Вашингтон. Компанія заснована в 1971 році. Керівництво Starbucks планує відкрити 500 нових кафе за межами США в 2011 році. На сьогоднішній день компанії належить 16,8 тис. кав'ярень в 50 країнах світу, в цьому числі понад 11 000 – у США, понад 1000 – в Канаді, більш ніж 700 у Великобританії та більше 150 – у Туреччині.

У ресторанній мережі "Старбакс" продаються в основному свіжозварена кава, гарячі кавові напої на основі еспресо, холодні й гарячі безалкогольні напої, кавові боби, салати, сендвічі й паніні, печиво й перекуски. У кафе "Старбакс" можна і закупити чашки й склянки, сувенірні та подарункові книжки, звукозаписи й фільми з місцевих і сезонних тем, а в харчових крамницях – фірмові морозиво й спец. помоли кави.

В кінці минулого місяця на сторінці Starbucks Ukraine в Facebook з'явилося скандальне повідомлення:

Уважаемые поклонники Starbucks Ukraine!

Страничка будет вестись на русском языке только потому, что большинство наших подписчиков – русскоязычные.

Мы ни в коем случае не хотим таким образом обидеть украиноязычных поклонников бренда или спровоцировать этим конфликт.

Высказываться на стене вы можете хоть на суахили. Starbucks – международная компания, мы понимаем любой язык.Хорошего дня!


Пізніше компанія неодноразово "постила" повідомлення, в яких явно намагалася образити осіб, яким не сподобалося ставлення Starbucks до української мови. Наприклад:

Промоакция для наших украиноязычных клиентов в Украине: 90% скидка на курсы суахили! На протяжении всего курса наша компания предлагает вам самый лучший кофе БЕСПЛАТНО!

...

Пей ароматный Sturbucks и разговаривай по-русски! Будь мужиком!


Ще кілька повідомлень, які з'явилися на сторінці Starbucks Ukraine у Facebook:

"Ексклюзив: Только для русскоязычного населения страны! 10% скидка в кофейнях Starbucks на всю жизнь!

Достаточно только доказать, что с друзьями и на работе вы общаетесь только на русском и не владеете другим языком! И 10% скидка на чашечку кофе будет засчитана на ваш аккаунт навсегда!"

"Специально для украиноязычного населения Starbucks Ukraine проводит промоакцию раздачи бесплатних чашечек с вышываной каемочкой в качестве поощирительного приза за общение в кофейнях на русском языке".

"Виктор Федорович еще не успел прокоментировать инициативу нашей компании.

Но судя по пристрастию нашего Президента к хорошему кофе, мы уверены, что Верховная Рада вынесет законопроект по отличию слов "кофе (й) " и "кава".

Поскольку именно слово "кава" приводит клиентов в заблуждение, что им предлагают некачественный продукт, мы лоббируем законопроект использования исключительно слова "кофе" (без ГМО) для рекламы продуктов Starbucks Ukraine.

Ну и согласитесь, "кава" – это всегда какие-то не совсем приятные ассоциации с пропагандой империализма и фашизма".


Пост за кілька годин зібрав декілька сотень негативних коментарів, майже сто поширень, та численні обговорення у твітері і блогах. Користувачі образилися на Starbucks Ukraine, заявляючи, що ніколи не зайдуть до їх закладів. Цим справа не обмежилася: найбільш активні користувачі почали писати звернення до офіційної сторінки Starbucks (25 млн фанів), а також натискати кнопку Block на українській сторінці.

Внаслідок цього сторінку було видалено адміністрацією Facebook – це підтвердили на американській сторінці Starbucks: "The page was not affiliated with Starbucks in any way and has been taken down by Facebook. Sorry for any confusion".

Проте "Starbucks Ukraine" знову з'явилася в соцмережі (вже з іншим URL), і продовжує публікувати неоднозначні пости про компанію ("дорогие друзья, мы снимаем перед вами фофудью"). Зокрема, саме на цій сторінці опублікували прес-реліз з вибаченнями від американського Starbucks:

"Мережа кав'ярень Starbucks запевняє, що останні події в соціальних мережах, в які втягнутий бренд Starbucks, не мають жодного відношення до планів та намірів компанії, – повідомляють в Starbucks Ukraine, – Так, створення сторінки бренду у мережі Facebook, висловлювання на якій зачепили почуття україномовних читачів, не було погоджено з власниками бренду. Топ-менеджмент компанії висловлює жаль з цього приводу й просить вибачення у всіх, чиї почуття були ображені".

За словами менеджменту, українські партнери Starbucks залучили до промоції компанії в Україні агенції, професійний рівень яких не відповідає амбіціям та цінностям бренду. Таким чином, "непрофесійні дії підрядників спровокували цілком зрозумілу реакцію українських шанувальників Starbucks".

"Компанія відмовилася від неякісних PR та промо-послуг, пошуки професійних партнерів тривають", – відзначають в Starbucks.

"Starbucks запевняє, що останні події в соціальних мережах не вплинуть на наміри компанії розширити свою мережу в Україні. Таким чином, українські шанувальники Starbucks вже найближчим часом матимуть змогу насолоджуватися запашною кавою", – йдеться в повідомленні.

Не думаю, що треба бойкотувати Starbucks Ukraine. Краще скористатися досвідом одного депутата:

"Мій рецепт примусу переходу на українську мову в сфері обслуговування. Звичайно, коли в Києві звертаєшся українською, в дев'яти з десяти випадків отримуєш відповідь на "общепонятном". Я переходжу на англійську. Тоді в 19-ть з 20-ти випадків загальна реакція з нещасним виразом обличчя – "извините, не понимаю!" Після чого пропоную перейти з обох іноземних мов на нашу і в 29-ти з 30-ти випадків нарешті чую українську мову у відповідь ".

Думаю, спрацює і тоді, коли англійською не володієте, зате знаєте французьку, німецьку, іспанську, польську...

Коментарі









© 2007 - 2020, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua