Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації
Україна   неназвана коаліція   БЮТ і БЛ і НУНС   Конституційна Реформа   Ющенко   політична криза.

Неназвана коаліція як удар по Конституційній Реформі

Гетьман | 12.12.2008 16:35

6
Рейтинг
6


Голосів "за"
10

Голосів "проти"
4

Несподівано оголошена коаліція трьох: БЮТ, Блоку Литвина і НУНС "підмочила" й так хилу репутацію Конституційної Реформи 2004 р. Визначений за головний коаліційний спосіб формування урядової влади втратив свою основоположність.

Щойно розвіється здивування заявою нарешті обраного спікера Верховної Ради про створення коаліції, як наступні дні покажуть за який інструмент "коаліція" слугує українським політикам.

Раніше, коаліціада при створені "демократичної" і на зраді "антикризової" вже продемонстрували відсутність користі для суспільства від впровадженої коаліційною форми влади.

Проте цьому політичному способу комплектації і розподілу керівних посад в Державі залишалась важливість для країни.

Тепер коаліційний механізм попустили не тільки в очах виборців, а й політиків, використавши його для вирішення тактичних міжусобно-політичних завдань.

Інформаційний тиск на Президента і спроба зберегтись при владі-це очевидна мета оголошення про коаліцію, якій навіть назву не встигли підібрати.

Без попередніх домовленостей з НУНС цю політичну фракцію Верховної Ради записали третіми до "неназваної коаліції".

Скориставшись наявністю значної частини депутатів з НУНС бажаючих приєднатись до такої коаліції, зачитанням відповідної заяви всю фракцію долучили до неї.

З тими, хто був проти у НУНС, поступили, як з кокетками, перечення яких сприймається за продиктоване бажанням не втрати лице, але не за відмову.

Природня для українських політиків поведінка хотіти влади схоже зіграла і позбавила їх в даному випадку відчуття привселюдного сорому.

НУНС взявся працювати над угодою коаліції, пунктів якої партнери з БЮТ і Блоку Литвина зрозуміло не помітять так само, як і відсутності попередньої згоди на формування коаліції.

Піти на такий крок в Блоці Юлії Тимошенко відважились, врахувавши обставину, яка їх виправдовує в очах населення України, -це складна політична і економічна ситуація в Україні.

Тому що оголошення про появу коаліції у Верховній Раді рівнозначне повідомленню про встановлення спокою і відновлення працездатності українського Парламенту.

Хто ж виступить проти цього? Коли в цивілізованих країнах парламенти є значними помічниками в подолані кризових явищ.

Тільки там парламенти в більшості так і працювали, не забуваючи про громадян. Що робить не настільки даремними сподівання на їх працю в кризових моментах.

Ще двома причинами, які підштовхнули БЮТ до напівнасильного створення коаліції з НУНС, є зірвання коаліційного процесу з Партією Регіонів і бажання Литвина бути спікером від коаліції.

Останній, довший час розповідаючи на телеефірах про неправильність боротьби за посади, не став прислухатись до своїх слів і за можливості зайняв крісло спікера від імені сумнівної коаліції.

Попри несподіваність, але без очевидних зрад виборців, і швидкість без затяжних торгів за посади створення "неназваної коаліції" не є безпроблемним.

Насильно взяті в коаліцію депутати від НУНС, активно беручи участь в просуванні антикризових законів від неназваної коаліції, все ще згадують час від часу про неналежність її оформлення.

Бютівцям доводиться пояснювати опозиції, що створення нової коаліції не означає автоматичну відставку в терміни і не вимагає затвердження нового складу Уряду.

Про що немає відповідних роз'яснень і положень в зміненій Конституції України, а значить і немає необхідності міняти і перезатверджувати склад Кабінету Міністрів.

Стаття 115 Конституції України вказує на єдину необхідність зміни Уряду без факту обрання нової Верховної Ради-при прийняті резолюції недовіри діючою.

Також залишаються відкритими питання як бути з раніше продекламованими принципами НУНС, не поступаючись і на основі яких вони могли б коаліціюватись.

Невтрата прихильності виборців внаслідок здачі цих позицій для НУНС є життєво необхідною в плані недопущення політичної смерті.

А для БЮТ-у, крім призабутого питання Грузії і засудження агресії Росії, інші питання: мови, Ветеранів УПА, НАТО, приватизації різняться неприйнятністю від зайвості до "кістки в горлі".

В чому солідарність їм виказують і депутати Блоку Литвина. Які власне й будували частково свою політичну лінію на відкиданні цих українських питань в Україні.

Одночасно, зрозуміле нечіпання Прем'єрської посади, не знімає напруги навколо суперечливих місць: Фонду Державного Майна і Національного Банку України.

Разом з бютівцями, які уже нагострили лижі на відповідні посади, готуються до влади і з Блоку Литвина. А кандидати на виліт з Кабінету Міністрів загрожують підсилити противників коаліції.

В додаток, у запізнілих умовах до формування коаліції, які збирається висувати НУНС, цілком реально може з'явитись вимога замінити Луценка на іншого Міністра Внутрішніх Справ.

З розділенням НУНС на прихильників і противників президентської політики відносно БЮТ, загостриться і проблема яку кандидатуру в Уряді вважати від колись пропрезидентського НУНС.

Квотний принцип розділення владних посад за правом наданим коаліцією нікуди з політики не пішов. Тому спори навколо посадових питань загрожують ефектно догнати швидку коаліцію.

Помітно, що проблем в новоствореній коаліції не менше, ніж в попередній "демократичній", на оновленість якої претендує "неназвана коаліція".

В довколакоаліційній політичній ситуації хитру позицію зайняв Президент Ющенко, політичну силу якого засватали не питаючись її згоди.

"Дурнуватою дівкою, що не знає життя" і тому "вирішувати батькам" з БЮТ-у, НУНС на даний час виглядає сам без Президента.

Ющенко мовчазно обійшов подію оголошення про створення коаліції, наче нічого не сталось. Зате зауважив обрання спікера у Верховній Раді.

Така двозначність і не конкретизація свого відношення до заяви про створення коаліції у Верховній Раді за участю його політичної сили дає Ющенкові маневр на майбутнє.

Не вживання слова "коаліція" у тексті "Президент України вітає обрання Володимира Литвина Головою Верховної Ради України" і під час зустрічі з Литвином свідчить про відповідну гру.

В разі неоформлення до кінця оголошеної уже коаліції він зможе послатись на цей факт, підтверджуючий свою неучасть у такому коаліційному процесі.

Відповідне ж схвалення Ющенком обрання коаліційного спікера Верховної Ради засвідчує турботу про спокій у Парламенті.

Що у випадку оформлення по всім правилам "неназваної коаліції" зробить його прихильником та учасником її формування на добро і вихід з політичної кризи в Україні.

Хоча тоді попадають "по іміджу" Кириленко і ті депутати НУНС, які виступають проти формування коаліції таким способом.

За умов легітимізації і благословення "неназваної коаліції" Ющенком без урахування раніше висловлених зауважень, вони виявляються використаними Президентом щоб провчити БЮТ.

В загальному можна констатувати, що нічого в українській політиці не змінилось. Ніякі кризи не змінили їх підходів до вирішення питань зайняття влади.

Накал політичної ситуації і міжусобно-політичної боротьби також буде присутній і надалі. Створення "неназваної коаліції" тільки ілюзорно вирішує політичну кризу.

В Ющенка залишається право розпустити Верховну Раду, яка не змогла в термін пред'явити коаліцію. Але чого він не зробить, як і не відмовився від простроченого призначення Януковича Прем'єром.

Старі розбіжності і несприйняття Блоком Юлії Тимошенко Нашої України Народної Самооборони готові прорости з новою силою через відсутність об'єднавчої ідеї.

Блок Литвина не сприятиме знаходженню такої і порозумінню БЮТ з НУНС, щоб часом це не призвело до заміни спікера.

Опозиція з Партії Регіонів без виду на владу в такій ситуації вестиме справу до перевиборів. Можливо як колись це робив БЮТ, склавши мандати, попередньо домовившись з Президентом.

Здається, що турбуватись? Гнила Реформа прийнята ультиматумом і з розрахунку реваншувати проросійським силам давно проситься на відміну.

Та все одно ближчим часом здійснити це буде нікому. І прийдеться ще пожити з Конституційною Реформою, що породжує двовладдя і сприяє міжусобним розбіркам більше, ніж праці для країни.

12 грудня 2008 р. 16:13

Коментарі









© 2007 - 2012, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua