Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

2012 для VIPів та дещо для донечан

ЗаХар | 8.06.2011 21:28

2
Рейтинг
2


Голосів "за"
2

Голосів "проти"
0

Донецьк готується до Євро

2012 для VIPів та дещо для донечан
В аеропорту Донецька до відкриття Чемпіонату Європи з футболу будується новий міжнародний термінал. Річ вельми необхідна для того щоб VIP-гості міста могли не перетинаючись з "сірою масою" швиденько покинути летовище та вискочити своїми кортеджами на широкий проспект. Заважала маленька дрібничка. На місці майбутньої новобудови розташований автовокзал Путилівський.

Трохи історії. В далекі 60-ті роки минулого сторіччя на тодішній околиці Донецька з'явися новий автовокзал – Північний, котрий взяв на себе все пасажиросполучення на північ та схід від міста. Величезна будівля, хоча й доволі аскетичного вигляду, мала все необхідне для зручності пасажирів і навіть з позицій сьогодення могла б лишатись в групі кращих автовокзалів країни.

Зовнішній вигляд автовокзалу Північний. 70-ті роки

З часом колишня окраїнна Вєтка з новою Шахтарською площею та пам'ятником "купи кирпич" (статуя шахтаря з грудкою вугілля в руці) перетворилась в майже престижний центр. А на північ від нього простягнувся широкий Київський проспект.

Настав рік 1995.Тоді й прозвучало: "Будівля зносилась, ремонтувати довго і нема за що." Автобуси переїхали на інший кінець Київського проспекту до аеропорту на Путилівський вокзал. А в "аварійній" будівлі чоловік головної керівниці обласної митниці розмістив салон елітних закордонних автомобілів. Пізніше на зміну останньому прийшов величезний магазин секонд-хенду та низка дрібних крамничок. В 2008 році нарешті будівлю знесли і на її місці почали зводити бізнес центр "Северный" (замовник – ТЖК "Київський". Засновники "Київського" – ТОВ "Український інвестиційний центр" і фізична особа Павло Литовченко. ТОВ "УІЦ" – член корпорації "Менеджмент ассетс компани" (МАКО), президент корпорації Янукович Олександр Вікторович)

В репортажі про цю подію "Комсомольської правди"

подибуємо такий пасаж

Здание бывшего автовокзала находилось в нормальном состоянии и могло бы эксплуатироваться дальше, но, по мнению Сергея Коваленко (директор замовника робіт) не вписывалось в архитектурный облик современного Донецка.



Зовнішній вигляд бізнес-центру "Северный"

Путилівський виглядав значно скромніше за Пінічний. Така будівля швидше б личила місту-стотисячнику ніж магаполісові. Проте розташований він був досить вдало – практично на в'їзді до Донецька, майже поруч з аеропортом і мав непоганий транспортний зв'язок з різними районами міста.

ДОПАС Донецьке обласне управління автобусних станцій) надавало пасажирам таку

інформацію Инфраструктура Путиловской автостанции представлена уютными кафе, заведениями фаст-фуда с широким ассортиментом, где пассажиры могут отдохнуть перед отправлением, для транзитных пассажиров создана комната отдыха. Для приезжих на втором этаже автовокзала расположена гостиница с номерами на два и одного человека со всеми удобствами. Кроме того, персонал Путиловского автовокзала позаботился о своих пассажирах, и предоставляет им комнату отдыха с диагностическим кабинетом, где пассажиры могут получить полный комплекс комплекс рефлексотерапия, акупунктуры, диагностики всех заболеваний. Также пассажиры и жители города могут воспользоваться услугами дантиста, который находится на втором этаже Путиловского автовокзала.флексотерапия, акупунктуры, диагностики всех заболеваний. Также пассажиры и жители города могут воспользоваться услугами дантиста, который находится на втором этаже

На початку серпня 2010 року на сайті Укрінформу з'являється повідомлення.

Уряд взяв на себе фінансування перенесення і будівництва Путилівського автовокзалу в Донецьку. Про це кореспондентові УКРІНФОРМу розповів начальник головного економічного управління Донецької міської ради Сергій Нікітенко.

"Новий вокзал буде в районі аеропорту. Автовокзал примикатиме до нового аеровокзалу.
Це буде єдиний транспортно-пересадковий вузол, тобто міжміські пасажирські, приміські автобуси приходитимуть на Путилівський автовокзал, туди подаватиметься громадський транспорт міста Донецьк. У тому числі, якщо хтось відлітатиме, то там буде пішохідна зона, і люди зможуть дійти до аеровокзалу без проблем. Під Євро-2012 ця територія використовуватиметься як накопичувальна. Держава взяла фінансування цих питань на себе, тому ми впевнені, що все буде де зроблено вчасно. Єдиний проект, проектується в єдиному стилі, в єдиній політиці", – сказав С.Нікітенко. Уряд взяв на себе фінансування перенесення і будівництва Путилівського автовокзалу в Донецьку. Про це кореспондентові УКРІНФОРМу розповів начальник головного економічного управління Донецької міської ради Сергій Нікітенко.

"Новий вокзал буде в районі аеропорту. Автовокзал примикатиме до нового аеровокзалу. Це буде єдиний транспортно-пересадковий вузол, тобто міжміські пасажирські, приміські автобуси приходитимуть на Путилівський автовокзал, туди подаватиметься громадський транспорт міста Донецьк. У тому числі, якщо хтось відлітатиме, то там буде пішохідна зона, і люди зможуть дійти до аеровокзалу без проблем. Під Євро-2012 ця територія використовуватиметься як накопичувальна. Держава взяла фінансування цих питань на себе, тому ми впевнені, що все буде зроблено вчасно. Єдиний проект, проектується в єдиному стилі, в єдиній політиці", – сказав С.Нікітенко

Він теж зазначив, що новий термінал донецького аеропорту відповідатиме європейським нормам і носитиме ім'я С.Прокоф'єва. Сьогодні тут веде роботи ФПГ "Альтком", яка закінчує зведення першого поверху будівлі.

Газета "Сегодня" уточнювала Путилівський вокзал розрахований на 2-3 тис. пасажирів на добу, на переселення виділено 2 млн 900 тис. грн.

Дивина почалась вже через місяць. Ось повідомлення сайту Говорит Донецк від 28.09.10

Путиловский автовокзал в Донецке будет перенесен в район Красноармейского шоссе в связи с тем, что он попадает в зону реконструкции международного аэропорта "Донецк" к Чемпионату Европы по футболу 2012 года.

Об этом речь шла сегодня на 48-й сессии Донецкого городского совета пятого созыва.

В ходе сессии рассматривался вопрос о предоставлении "Донецкому областному предприятию автобусных станций" разрешения на разработку проекта землеустройства по отводу земельного участка для строительства автовокзала в районе Красноармейского шоссе.

...Донецкий городской голова Александр Лукьянченко заверил, что пока не будет построен новый автовокзал, старый сносить не будут.

"Под открытым небом не оставят. Сначала будет построен и введен в эксплуатацию, а потом будет сноситься... – сказал донецкий градоначальник.

Курировать данный вопрос будут областные власти, так как автовокзал является межгородским.


Отже, про необхідність швидко розвезти уболівальників вже забули, автовокзал не лише не наблизили до аеропорту, а й відвели на 8 кілометрів далі. Для зацікавлених видали нове пояснення: "В нас буде як Європі, вірніше в Гамбурзі. Автовокзали винесемо на об'їздну, щоб не захаращувати місто, а з центром та іншими районами наладимо нормальний зв'язок міським транспортом". Думка, взагалі-то здорова, от лише розуміння того, що таке нормальний міський транспорт у влади Гамбурга і Донецька надто різняться.

Однією з причин переводу сполучення з Північного на Путилівський вокзал свого часу була названа недостня пропускна здатність Київського проспекту та виникнення заторів. Дорога до нового автовокзалу проходить по вузьким вулицям приватної забудови. Навіть якщо змусити міжміські маршрути повертати за ясинуватським постом на об'їздну дорогу і вже з неї заїджати на Красноармійське шосе, внутрішньоміському транспорту доведеться тіснитись в цих самих вуличках. І ще одна цікава паралель. Колись будівництво Північного вдихнуло нове життя в діяльність криміналітету з нетрів Вєтки. Нічний гоп-стоп довго буяв пишним цвітом. Тепер це ж журналісти пророкують для пізніх пасажирів нового автовокзалу, розташованого серед степу між міською окраїною та Пісками.

"Швидше, швидше",- вимагала влада, – "УЕФА чекати не може!" 17 травня вокзал було введено в дію. За хитрою донецькою географічною логікою оскільки обслуговує він маршрути північного та східного напрямків, назву йому надали Західний. Путилівський припинив своє існування.

Якщо хтось, начитавшись інтернет-матеріалів, сподівався побачити там анонсоване оце



він буде приємно здивований. Справжній Західний виглядає так

Кілька павільйончиків, явно тимчасового вигляду, невеличкий зал очікування, два мікрокіоски з напоями. Каси знаходяться просто неба. (Що там говорив пан Лук'янченко?) Звичайно, за сьогоднішньої жаркої сонячної погоди це не викликає жодних нарікань від пасажирів. Але майбутні дощі, а пізніше й морози мають суттєво додати екстріму.

Ну й звичайно туалети. Куди ж без них?. Виглядають вони так.



Повна відсутність води в розташований в кабінах рукомийниках з лихвою компенсується морем сечі, котра ледь не вихлюпується з унітазів. Вартість послуги – 1 гривня. Втім, я буду несправедливим, коли не зазначу, що точна така ж картина спостерігається і на давно існуючому Південному автовокзалі. Колишній стаціонарний туалет втрапив під комерційну забудову і йому на зміну прийшли кабінки без води, але повні сечі. Єдина відмінність – на Південному все задоволення коштує 1,50 грн.

Першим же наслідком переселення стали проблеми з міським транспортом. До нового вокзалу подовжили аж три автобусні маршрути. Спочатку це складало 24 автобуси, через кілька днів -вже 28. Нібито й немало, але коли зважити, що ці маршрути вже давно мали своїх пасажирів, котрі нікуди не поділись, а автовокзальці для них – додаткове навантаження то... Імітуючи піклування про людей провели обстеження пасажиропотоку, після якого і збільшили вказану кількість машин на 4 одиниці. Чому імітуючи? Тому що пасажиропотік легко визначався за кількістю проданий квитків і від заміни Путилівського на Західний в ньому нічого не змінилось. Подальші пропозиції донечат по розвитку транспортного сполучення Західного з містом розуміння в місцевої влади не знаходять. Ні, заяви взагалі про майбутній тролейбус та маршрутні таксі є, але без щонайменшої конкретики – "колись".

Подарунком для пасажирів нового автовокзалу стало суттєве здорощення квитків. А як же? Адже тепер більшість автобусних маршрутів стала на 8 км. довше. Все логічно, а те, що самі пасажири цих додаткових 8 км. зовсім не бажають, що вони їм, власне лише затруднюють поїздку – ну кому це цікаво? Додали ще 20-відсоткове підвищення тарифу за кілометр і отримали -Краматорськ – 38 грн замість 23, Горлівка -17 замість 10, навіть поїздка до ставшого ближчим на ті самі 8 км. Гірника стала дорожчою на 4 грн. зрісши з 13 до 17 грн. До речі, з горлівським 76 маршрутом ще цікавіше. Відстань від горлівського автовокзалу до Західного по справжній дорозі 43 км, по офіційній (Красноармійське шосе-об'їздна) -47,5 км, за квитками - 53 км. Це дозволяє отримувати не лише додаткові гроші але й перевести маршрут з приміських (протяжністю до 50 км) в категорію міжміських та позбавити безплатного проїзду інвалідів.

На зупинках вздовж Київського проспекту зросла кількість "лівих" пропозицій не лише до Горлівки, а й до інших міст. Дехто почав покидати свої автобуси в районі ясинуватського поста та пересідати на 136-й, який йде в центр. Земляки Президента з Єнакієвого все пильніше придивляються до маршрутів на Макіївку, звідки можна потрапити прямо до середини Донецька. Хвиля обурень заполонила місцеві сайти.

Цапа – відбувала за все. що сталось, знайшли швидко. 23 травня губернатор області Анатолій Близнюк на прес -конференції заявив, що в усьому винен Владислав Дрегер.

Невеличка довідка.



фото

Владислав Олегович Дрегер – депутат обласної ради і вельми успішний донецький бізнесмен, контролює ДОПАС (23 автостанції по області, в їх числі найбільші – Південна, Західна, Маріупольська), автобусні перевезення ("Донецькавтотранс", костянтинівське,артемівське, торезьке та сніжнянське АТП +, за неперевіреними даними, волновахське та красноармійське, має стосунок до словянського "Север-авто"), красноармійський машзавод та зуївський Енергомаш, багато чого іншого. Не цурається Владислав Олегович і політичного життя. В тепер вже далекі часи був він помічником народного депутата Р.В. Богатирьової, в 2007 році – 19 номер в списку кандидатів до Верховної Ради від ПСПУ Н. Вітренко. Зрештою знайшов себе в "Сильній Україні", де був спершу заступником голови обласного осередку І.І. Багатирьова, а в середині минулої осені перебрав керівництво на себе (Подейкують, що відхід Богатирьова-молодшого від партії був подарунком Раїси Василівни Ренату Леонідовичу на день народження. Чого лише люди не вигадають! Принаймні сам Ігор Ігоревич ніяких пояснень з цього приводу не давав, просто змінилась тематика записів в його інтернет-блозі – замість питань партійних він зосередився на еколого-енергетичних. І лише кілька слів між іншим "З Сергієм Леонідовичем ми припинили співпрацю ще під час виборчої компанії").



Не цурається Владислав Олегович і високого мистецтва – він знаний спонсор Міжнародного конкурса артистів балету ім. Сержа Лифаря, патроном якого є сама Людмила Олександрівна Янукович.

Багато хто вважає Владислава Олеговича звичайним нахабним рейдером, в арсеналі якого кишенькові суди, шантаж, погрози, підкуп, особисті зв'яки в силових структурах. В 2008 році 9 підприємств (ТОВ "Магма", "Променергоремонт", "Гранд систем", "Бекон", "Автотехцентр",ПП "Кременчук", СП "Донбасоіл"-всі Донецьк, ПП "Данііл", Марікполь та ТОВ "Ізопласт", Слов'янськ) об'єднались проти нього зі спільниками в Антирейдерський Фронт. Але суди 2007, 2008 і 2009 років ніякого криміналу в діях Дрегера не знайшли. Натякати на роль в прийнятті цих рішень високопоставлених покровителів ми не має жодних підстав. А в кінці квітня 2011 Дрегер раптом опинився в Лук'янівській в'язниці за звинувачення по нанесенню державі шкоди на 33 млн. грн. при приватизації Зуєвського енергомеханічного. Обіцяють додати до звинувачення й інші епізоди. Версія однопартійців заарештованого, що добре налагоджений автобусний бізнес припав до вподоби одному віце-прем'єру, з ініціативи якого і почався тиск на Владислава Олеговича, звичайно, має право на життя. Сумніви викликають три обставини – по-перше -саме джерело інформації; по-друге тому самому віце-прем'єру краще було б і такому випадку мати автовокзал біля аеропорту, як і передбачалось з самого початку;; і нарешті третє – навіщо такий далекій захід – через завод, чи не легше прямо зацікатись приватизацією ДОПАСу? Намагання сильноукраїнців видати цей арешт за політичні переслідування теж не знайшли розуміння ні в представників опозиційних партій ні в журналістів. Тому висловимо повну підтримку діям правоохоронців по боротьбі з корупцією.

То ж кандидатура, дійсно, не безгрішна. Але – невже в руйнації каплички теж він винен? ("Простите, а часовню это тоже я?" -С)

24 травня з мером солідаризувався і міський голова О.Лук'янчеко. Але ще 10травня він же твердив, що арешт Дегера ніяк на вплине на введенні автовокзала в дію. А обіцянку, що будівництво буде здійснуватись під контролем обласної влади пам'ятаєте?.

То ж хоча мінімальну реакцію на критку проявить було потрібно. Швиденько затонували скло, встановили новий кондиціонер в залі очікування, зробили навіси між касами та залом очікуваня, над платформами. Водночас заявили, що друга черга автовокзалу буде введена в дію не в лютому 2012,як планувалось раніше, а до 15 жовтня поточного року. Від морозів обіцяють заховати, а літні та осінні дощі для пасажирів то, мабуть, дрібничка.

Не знаю як на сьогодні,але ще в кінці травня будівельний майданчик являв собою територію, на якій греблися два бульдозери, знімаючи родючий шар землі. На мій суто дилетантський погляд, в запланований термін вкластися дуже важко. Хіба що зліпити щось на кшталт величезного ангару з мінімальними естетичними вимогами до його зовнішнього вигляду. Те,що зоветься "дешево и сердито".

Поживемо -побачимо. Може ще заодно й обіцяного тролейбуса дочекаємось:)










© 2007 - 2012, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua