Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

Сергій Дібров: "Істерика" від "Міністерства охорони здоров'я"

jurko | 16.07.2010 01:26

1
Рейтинг
1


Голосів "за"
3

Голосів "проти"
2

Піар-кампанія "Мінохоронздоров'я" представляє свій новий проект "Істерика": просування в Україні платних вакцин виробництва однієї транснаціональної корпорації в умовах цілеспрямованої, добре спланованої і фінансованої антивакцинальної кампанії.

Сергій Дібров: ''Істерика'' від ''Міністерства охорони здоров'я''
Преамбула

На даний момент в Україні склалася надзвичайно приваблива ситуація на ринку вакцин для дітей і дорослих. Незважаючи на зростаючі бюджетні витрати на закупівлю вакцин і масові відмови батьків від щеплень, на сьогоднішній день вакцини в Україні в потрібній кількості відсутні, в результаті чого формується високий незадоволений попит.

Коротка історія питання

Останнє десятиліття в Україні ознаменувалося безперервним зростанням витрат на придбання вакцин. Якщо в 2001 році на ці цілі в державний бюджет асигнував трохи більше 76 мільйонів гривень, то вже в 2005 року на ці потреби витратили без малого 106 мільйонів, в 2006 році – понад 177 мільйонів, а в 2007-му – понад 200 мільйонів гривень. Однак настільки вражаюче зростання витрат вдалося успішно нейтралізувати завдяки ефективним зусиллям піар-компанії "Мінохоронздоров'я".

Відповідно до українського законодавства, вакцини проти інфекційних хвороб повинні надаватися безкоштовно. Це ускладнювало процес розкрутки батьків і впарювання їм точно таких же препаратів, але вже за гроші. Рішучий ривок був здійснений в 2008 році, коли піар-компанія "Мінохоронздоров'я" за сприяння фахівців з Європейського бюро маркетингового агентства "ВООЗ" і рекламної фірми "ЮНІСЕФ" блискуче провела малобюджетну, але надзвичайно ефективну кампанію "КаКа", яка наробила багато галасу серед довірливих українців. Ввезення восьми мільйонів доз вакцини незареєстрованої сумнівної якості та походження, добровільно-примусовий порядок проведення щеплень, значне число госпіталізованих в ході імунізації, багаторічне зберігання арештованої вакцини в холодильниках по всій країні і, нарешті, ритуальне спалення препарату після закінчення терміну придатності – завдяки всьому цьому на даний момент в Україні питання вакцинації переживає деякий занепад. Крім цього, по всій країні почали відзначатися численні випадки непередбачуваних збігів обставин, коли діти вмирали незабаром після щеплення "державної" вакциною. У результаті, за даними опитувань, сьогодні вже кожен десятий батько відмовляється від вакцинації своїх дітей, а практично всі інші вже не сумніваються в низькій якості "державних" вакцин і необхідності придбання "платних".

На тлі бурхливо самозарождуваного попиту, одночасно з кампанією "КаКи", в 2008 році, за непередбаченими збігом обставин, одна транснаціональна корпорація почала поставляти свою продукцію в комерційні аптеки та створювати власну мережу кабінетів для щеплення на всій території країни.

Аналіз ринкової ситуації

У 2010 році на закупівлю вакцин в держбюджеті асигновано трохи більше 237 мільйонів гривень, що при необережному використанні дозволяло повністю покрити потребу у вакцинах і вбити ринок "платних щеплень" як такий. Однак, завдяки високому професіоналізму кризових менеджерів з піар-компанії "Мінохоронздоров'я", гроші ці на сьогоднішній день витрачені правильно. Це означає, що вакцин в Україні в наявності немає, і невідомо, коли вони з'являться. Що цікаво, закупівля вакцин – це єдина стаття витрат на охорону здоров'я, яка буде профінансована повністю. Також приємним бонусом є те, що, за непередбаченими збігом обставин, із зазначеної суми на адресу однієї транснаціональної корпорації було перераховано 80.597.686 грн. 10 коп. за придбані за рахунок бюджету вакцини, терміни постачань яких поки невідомі.

Таким чином, на даний момент зусиллями піар-компанії "Мінохоронздоров'я", створена унікальна ринкова ситуація, коли система державного забезпечення вакцинами на деякий час нейтралізована, і існує величезний (сотні тисяч потенційних клієнтів) незадоволений попит.

Рекламна кампанія "Істерика"

Мета рекламної кампанії "Істерика": перетворити неусвідомлене і рефлекторно бажання батьків захистити свою дитину в усвідомлене і сформоване бажання за будь-які гроші купити вакцину, яка і так належиться їй безкоштовно.

Виконавцями рекламної кампанії "Істерика" є піар-агентство "Мінохоронздоров'я", рекламна фірма "ЮНІСЕФ" та приватні підрядники.

У рамках рекламної кампанії "Істерика" будуть задіяні різноманітні рекламні ходи. На першому етапі будуть проводитися прямі лінії та прес-конференції, в яких братимуть участь найвисокопоставленіші співробітники піар-компанії "Мінохоронздоров'я", аж до його перших керівників. Мета виступів – формування негативного іміджу батьків, що відмовляються від вакцинації дітей, представлення їх ізгоями суспільства, рознощиками інфекцій, людьми, що поступають немодно, некутюрно і негламурно. Враховуючи, що більшість людей із цільової аудиторії – молоді й успішні батьки, яким можна впарити вакцини за 300-400 грн. за дозу – не хочуть бути ізгоями суспільства, рознощиками інфекцій, а хочуть бути людьми, які виглядають модно, кутюрно і гламурно, дані виступи покликані істотно підвищити попит на платні щеплення.

У ході виступів спікери кампанії будуть місцями гнати пургу, нести нісенітницю, нісенітницю, часом повну маячню, що повинно бути видно неозброєним оком. Мета – дезорієнтувати слухача, пояснити йому, що все набагато гірше, ніж є насправді. Маніпуляціями зі статистикою займеться спеціальний математично-аналітичний відділ. Так, для створення попиту на щеплення в Україні будуть активно використовуватися оціночні цифри захворюваності та смертності в країнах Екваторіальної Африки.

Доцільність щеплень проти гепатиту В буде обґрунтовуватися показниками захворюваності стоматитом або гепатитом С, проти яких щеплень не існує. Незважаючи на те, що смерті дітей від інфекцій поодинокі, спікери будуть озвучувати загальні цифри смертності дітей до 14 років. Таким чином, висока дитяча смертність внаслідок вроджених патологій і проблем у перинатальному періоді (тисячі випадків щорічно) нарешті послужать на благо суспільства і замовника. У зв'язку з непередбаченим завершенням спалаху поліомієліту в Таджикистані буде поширюватися інформація про інші спалахи, які нібито сталися в Киргизстані, як "загрозу зі Сходу", і про спалах жахливої краснухи, нібито насувається з невказаної країни з Заходу. Таким чином, у слухача повинно виникнути відчуття безнадійності, безнадії і апатії, думки про суїцид.

У ході виступів буде вимовлятися багато страшних слів (таких як "безплідність", "імпотенція", "діарея"), що дозволить відкрити додаткові чакри і впливати на слухача на підсвідомому рівні. Результатом має стати формування анальних вау-імпульсів (за класифікацією В. О. Пєлєвіна, 1999) з подальшим стимулюванням попиту на продукцію замовника на свідомому та підсвідомому рівнях.

Паралельно з цим, за вказівкою керівництва піар-компанії "Мінохоронздоров'я", з офіційного сайту ДП "Центр імунобіологічних препаратів" будуть видалені раніше опубліковані звіти про епідемічну ефективності вакцин за 2006, 2007, 2008, 2009 роки та статистичні дані про поствакцинальні реакції та ускладнення за 2006, 2007, 2008 роки. Статистика за 2009 рік буде вдумливо перероблена і приведена у повну непридатність для використання. Таким чином, будуть нейтралізовані залишки логічного мислення у окремих представників цільової аудиторії та локалізовані їх спроби агітаційного протидії.

Щоб уникнути негативних наслідків можливих реакцій та ускладнень на вакцини замовника, буде проведено цикл тренінгів для співробітників структур, підконтрольних піар-компанії "Мінохоронздоров'я". Тематика тренінгів: "Базовий курс ВООЗ про несприятливі наслідки після імунізації: реєстрація, епідеміологічний нагляд, розслідування, аналіз причинно-наслідкових зв'язків та комунікація з медіа". Випускники курсу будуть ознайомлені з основами синдромологічної діагностики від Європейського бюро маркетингового агентства "ВООЗ".

Зокрема, вони твердо засвоять, що:

- Якщо хворого прищепили і він після цього помер – у нього ТОЧНО НЕ БУЛО поствакцинальних ускладнень: ми ж знаємо, що поствакцинальні ускладнення дуже рідкісні;

- Якщо хворого прищепили і його спаралізувало / ковбасить / опух або у нього пронос / висип / кашель – ЦЕ ТОЧНО НЕ поствакцинальні реакції (див. попередній абзац), це нормальна реакція на щеплення, ми пам'ятаємо: щеплення – це, по суті, хвороба в легкій формі.

Одночасно з вищевказаними спеціальними заходами, будуть застосовуватися друк та поширення рекламних матеріалів, директ-мейл молодим батькам (за отриманими у пологових будинках списками), публікації в ЗМІ, телепередачі, розпускання чуток. Зокрема, будуть розпускатися чутки про "добре сплановане, координується і фінансується антивакцинальним лобі", яке є складовою частиною світової закуліси. Буде проведена персональна робота з духовенством, циганськими баронами, дільничними уповноваженими та іншими місцевими авторитетами. Ці та інші традиційні заходи рекламного просування повинні забезпечити отримання очікуваних результатів.

Очікувані результати

У 2009 році в Україні було реалізовано понад 50.000 доз платній вакцини, виручка від реалізації яких склала не менше 15 мільйонів гривень. Виконання даної програми – зокрема, усунення з ринку конкурентів (безкоштовно розповсюджуваних препаратів) та спеціальні заходи зі стимулювання попиту, – покликані підвищити обсяг продажів до 500-650 тисяч доз, що дозволить забезпечити вакцинами 150-200 тисяч дітей (30-40% від теоретичної місткості ринку). При цьому виручка від реалізації має збільшитися до 200 мільйонів гривень.

Термін, відведений на реалізацію даного проекту, становить 4-6 місяців, після чого в країну повинні нарешті вступити вакцини, раніше закуплені за рахунок коштів бюджету, в результаті чого попит на платні може істотно знизитися. Тому додатковою метою проекту є зміцнення репутації "безкоштовних" "державних" вакцини як ненадійних, неефективних та небезпечних, а тому небажаних.

Передбачається, що проведена кампанія не скоротить кількість людей, які відмовляються від щеплень (таких, за оцінками піар-компанії "Мінохоронздоров'я" – 10%). Тому в результаті успішного виконання програми на кінець року повинен утворитися перехідний залишок незатребуваних "державних" вакцин у розмірі 40-50% від потреби. За непередбаченими збігом обставин у деяких з них закінчиться термін придатності, буде потрібною утилізація. Утилізація, як і у випадку з проектом "КаКа", буде проводитися силами піар-компанії "Мінохоронздоров'я" за рахунок коштів державного бюджету України і не спричинить додаткових витрат з боку замовника.

Таким чином, реалізація запропонованої програми з проведенням рекламної кампанії "Істерика": дозволить не тільки підвищити рівень довіри громадян України до вакцинації, а й отримати інші результати, в тому числі і фінансові, що дозволить закласти фінансовий фундамент для проведення аналогічних кампаній і в майбутньому.

P.S. Автор дякує співробітникам піар-компанії "Мінохоронздоров'я", рекламної фірми "ЮНІСЕФ" та Європейського бюро маркетингового агентства "ВООЗ" за люб'язно надані цитати, думки, ідеї та їх блискучу реалізацію.

Сергій Дібров

http://www.privivok.net.ua/node/597

Переклад: дядько Googl

Редакція: моя










© 2007 - 2012, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua