Поиск по сайту:
Найти



Народные блоги

Добавить ленту статей сайта в свой iGoogle
Последние публикации
Зураб Аласанія   зловживання   корупція   Ганна Десятова   В'ячеслав Козак   Володимир Яворівський   Олександр Павліченко   Світлана Остапа

Грантовий фонд Суспільного мовника виявився корупційною структурою. Це одна із причин звільнення Аласанії

Hach | 5.02.2019 02:43

0
Рейтинг
0


Голосов "за"
0

Голосов "против"
0

Національна суспільна телерадіокомпанія України залучила донорської допомоги на суму 10 млн дол. Завдяки цьому з початку 2018 року вдалося реалізувати ряд проектів як на загальнонаціональних каналах Суспільного, так і у філіях, – повідомляє Детектор медіа.

Грантовий фонд Суспільного мовника виявився корупційною структурою. Це одна із причин звільнення Аласанії
Про це йдеться у щорічному звіті діяльності ПАТ "НСТУ" за 2018 рік, який наглядова рада мала розглянути на засіданні 31 січня 2019 року, але так і не розглянула. Натомість з голосу з В'ячеслава Козака було підняте питання про розірвання контракту з головою правління НСТУ Зурабом Аласанією, за яке проголосувало 9 членів наглядової ради НСТУ з 12-ти присутніх. Звіт опубліковано на сайті "UA: Суспільне мовлення".

Член наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України Олександр Павліченко заявив, що внутрішній аудит щодо благодійного фонду на підтримку Суспільного мовника став однією з двох підстав, через які було висунуте питання про непродовження контракту з чинним головою правління Зурабом Аласанією.

У щорічному звіті є перелік донорів і суми, які отримала НСТУ за реалізацію проектів. Зокрема,

"1. Internews надав $55 901 для створення циклу спецрепортажів на "UɅ: Перший" "Обличчя війни" про переселенців зі сходу та півдня України. А також про тих, хто залишився в зоні конфлікту. Проект реалізований за сприяння Благодійного фонду підтримки створення та розвитку суспільного телебачення і радіомовлення України (далі – Благодійний фонд) впродовж періоду: 1 липня 2016 року – 31 травня 2017 року (останній випуск програми – 29 травня 2018 р.).

Крім того, $9 460 було надано для створення 20 телеісторій "Агенти громад" від учасників медійної школи, які транслювалися на телеканалі "Буковина". Філія ПАТ "НСТУ" "Чернівецька РД" організувала десятиденну медійну школу для навчання активістів новостворених громад, у рамках реформи децентралізації місцевих громад. А телеканал "Буковина" та випускники Медійної школи створили 20 телеісторій, які промотують реформу децентралізації на місцевому рівні. Проект реалізований за сприяння Благодійного фонду впродовж періоду: 1 березня – 31 серпня 2018 року.

Ще $149 984,84 Internews надав для створення 12 програм по 26 хвилин "Пізно ввечері шоу", що транслювалися на "UɅ: Перший". Проект реалізовувався за сприяння Благодійного фонду впродовж періоду: 15 березня – 31 серпня 2018 року.

2. Chemonics International Inc. надав 4 172 173,48 грн ($157 440) для створення шести програм по 30 хвилин "Шахтарі", що транслювалися на "UɅ: Перший" (причому обсяг фінансування збільшувався). Обладнання, закуплене в межах цього гранту, залишиться у власності ПАТ "НСТУ" й буде використовуватися для подальшої роботи. Проект реалізовувався за сприяння Благодійного фонду впродовж періоду: 1 січня 2017 року – 31 липня 2018 року

3. Deutsche Gesellschaft für Internationale Zusammenarbeit (GIZ) надав €98 063 для створення 50 програм по 13 хвилин "Своя земля" (5 філій по 10 випусків). Цільова аудиторія програми – населення Закарпатської, Полтавської, Харківської, Херсонської та Кіровоградської областей. Проект реалізовувався за сприяння Благодійного фонду впродовж періоду: 1 травня – 10 серпня 2018 року.

Передбачається $58 800 (загальна вартість за весь період) для створення проекту "Сучасна громада": 25 програм – перший сезон (завершено) та 50 програм – другий сезон (2018 – 2019 роки). Мета проекту – донесення об'єктивної інформації про реформу децентралізації, роз'яснення її переваг та заохочення громадян до активної участі в суспільно-політичному житті свого села або міста. Проект реалізовується за сприяння Благодійного фонду впродовж періоду: 15 лютого 2018 року – 1 жовтня 2019 року.

Надано €100 000 для створення програми про розвиток об'єднаних громад "Вся країна. Сучасна громада". Мета – донести об'єктивну інформацію про реформу децентралізації та заохотити людей до активної участі в суспільнополітичному житті свого села або міста. Проект реалізовувався за сприяння Благодійного фонду впродовж періоду: 1 червня – 20 серпня 2018 року.

4. Із JICA співпраця триває з 2016-го, йдеться про $3 000 000 ("Проект розвитку потенціалу суспільного мовника в Україні"). Мета проекту – вдосконалення вмінь та навичок персоналу Суспільного мовника у використанні сучасного телевізійного обладнання, зокрема щодо покриття сигналом усієї території України, та вироблення власного якісного програмного продукту (освітніх програм), а також створення на базі Суспільного мовника інформаційної структури для висвітлення природних катастроф та надзвичайних ситуацій. У 121 рамках проекту вироблено: 12 випусків по 12 хвилин лялькового шоу ($61 000); 16 випусків телепроекту про людей з інвалідністю "Разом" ($34 000).

5. Internews Network надав $24 944,84 на створення телепроекту для UɅ: СУМИ щодо інформування громади області про суспільні перетворення (мініфільм). Проект реалізовувався ГО "Бюро аналізу політики" впродовж періоду: 1 жовтня 2017 року – 31 березня 2018 року.

$44 438,5 виділено на створення циклу із 6-ти програм по 25 хвилин "Посттравматичний синдром" на UɅ: ПЕРШИЙ. Проект реалізовувався впродовж періоду: 1 листопада 2017 року – 30 квітня 2018 року.

$15 500 надано на створення телепроекту про висвітлення життя переселенців "Війна. Перезавантаження" у філії ПАТ "НСТУ" "Полтавська РД "ЛТАВА". Проект реалізовувався за сприяння ГО "Інститут аналітики та адвокації" впродовж періоду: 1 жовтня 2017 року – 31 березня 2018 року.

6. SIDA надала €410 000 для проведення організаційного та фінансового аудитів ПАТ "НСТУ" Ernst&Young у 2018 році. У 2018 – 2021 рр. коштом SIDA €4 000 000 (загальна сума проекту за весь період) реалізовуватиметься проект міжнародної технічної допомоги (далі – МТД) "Підтримка регіоналізації Суспільного мовлення в Україні 2018 – 2021" (тренінги, навчальні візити, закупівля технічного оснащення та програмного забезпечення) через SR MDO.

7. European Union, German Federal Foreign Office надав €6 250 000 (загальна сума проекту за весь період 2016 – 2020) на проект МТД "Підтримка Національного суспільного мовника України" (побудова мультимедійного ньюзхаусу – створення та підтримка Академії Суспільного мовлення). Реалізовується Deutsche Welle Akademie, BBC Media Action та NIRAS.

8. Council of Europe через офіс Ради Європи в Україні, а саме через проекти "Посилення свободи слова та становлення суспільного мовника в Україні" та "Свобода медіа в Україні", 2018 року надав юридичну підтримку для Наглядової ради ПАТ "НСТУ"; допоміг виготовити промо-матеріали (роздатки, блокноти тощо) та організувати тренінги, зустрічі. Проектами передбачено надання експертної підтримки, оплата маркетингової стратегії та соціологічного дослідження, розвиток потенціалу персоналу, політична підтримка (включаючи організацію різних заходів та залучення експертів), підтримка організаційного розвитку, промопідтримка (зовнішня реклама, роздаткові матеріали тощо).

На 2018 – 2019 (приблизно $25 500 за 2018 рік) заплановано створення мобільного додатка для трьох каналів радіо, зовнішня реклама УР у містах Києві, Львові та Дніпрі.

9. "Українська ініціатива з підвищення впевненості" (UCBI), обмежена грантова угода в негрошовій формі NNAT020. Мета проекту – підвищення якості контенту місцевого суспільного каналу "UɅ: Донбас"; збільшення обсягів споживання якісних місцевих новин, що зміцнить позитивний виклад фактів і подій в Україні у громадах Донбасу; розширення доступу до різноманітного, індивідуалізованого орієнтованого на реформи контенту в місцевих і загальнонаціональних ЗМІ. Виконується ПАТ "НСТУ" впродовж періоду: 2 травня 2018 року – 2 жовтня 2019 року.

Передбачено на проект $178 495, кошти витрачатимуться донором на перебудування студії та направлення менторів для навчання, виготовлення продукту донорським коштом не передбачено.

10. Посольство США надає $600 000 (загальна сума проекту за весь період 2018 – 2019) на створення платформи для проведення якісних дебатів у шести регіонах. У рамках проекту відбудеться закупівля техніки. Проект реалізується за сприяння Благодійного фонду

11. UN Women – розробка політик та проведення тренінгів для працівників щодо гендерно чутливої тематики. Проект реалізується UN Women 2018-2019.

12. USAID надав ₴150 000 через Ukrainian Women's Fund (28.07.2018 – 29.09.2018) на створення циклу програм про фінансову грамотність на Українському радіо.

13. У стані підписання угода з Internews Network (січень – вересень 2019 року) на висвітлення президентських дебатів, створення політичного ток-шоу, радіодокументальних проектів та виїзних радіостудій. Проект реалізовуватиметься безпосередньо через ПАТ "НСТУ", остаточний бюджет ще не узгоджено з донором.

14. Посольство Великої Британії в Україні реалізує у 2018-2019 рр. через Британську Раду проект "Навчальні курси з англійської мови для державних службовців 2018/2019", а саме проведення уроків англійської мови для працівників ПАТ "НСТУ".

15. Державний департамент США через IREX реалізує програму "Партнерства в галузі ЗМІ в Україні", яка передбачала у 2017 – 2018 рр. навчальні поїздки до США – тренінги та стажування".

Сайт "Телекритика" зібрала публічні висловлювання про благодійний фонд на підтримку Національної суспільної телерадіокомпанії України і поцікавилася у його керівника, чому члени наглядової ради заявляють про ознаки корупції в його роботі.

Член наглядової ради Національної суспільної телерадіокомпанії України Олександр Павличенко в своєму Facebook заявив, що внутрішній аудит з благодійного фонду на підтримку суспільного мовника став однією з підстав, за якими було винесене питання про непродовження контракту з чинним головою правління Зурабом Аласанією. "Було поламано весь запланований порядок денний з визначеними питаннями, натомість було проголосоване і з'явилось питання про результати проведеного внутрішнього аудиту щодо благодійного фонду, який працює з донорськими коштами, спрямованими для підтримки діяльності ПАТ "НСТУ". За результатами розгляду цього питання були ухвалені (фактично затверджені) рекомендації аудиторів, і водночас цей матеріал став однією з двох підстав, через які було висунуте питання про непродовження контракту з чинним головою правління ПАТ "НСТУ"", – повідомив Олександр Павличенко.

Член наглядової ради і заступник шеф-редактора "Детектор медіа" Світлана Остапа (від "Самопомочі") у своїй статті говорить, що в звіті щодо фонду Суспільного були вказані "ознаки порушень з використання коштів донорів". "На початку засідання з голосу в порядок денний додали питання: звіт про перевірку управлінням внутрішнього аудиту та ревізійної комісії Фонду Суспільного (цей фонд виник на базі громадської організації, яка була створена в 2014 році), через який іде левова частка донорської допомоги ПАТ "НСТУ", поставивши його четвертим пунктом. Доповідачі з питання перевірки фонду представили присутнім звіт і рекомендації. Зі звіту було видно, що існують ознаки порушень із використання коштів донорів. Одразу після розгляду цього питання член НР В'ячеслав Козак категорично наполіг поставити в порядок денний і розглянути в закритому режимі питання про дострокове розірвання контракту з головою правління, оскільки до його попередніх претензій додалися ще факти щодо непрозорого використання коштів фонду", – розповіла Світлана Остапа.

Член наглядової ради Володимир Яворівський (від "Батьківщини") в коментарі програмі "Доброго ранку, країно!"представив свою версію подій – він запевняє, що була озвучена інформація про те, що гроші в фонді розподілялися непрозоро. "Виявляється, був створений благодійний фонд, у якого були спонсори, які надають гроші на "Суспільне". Виявилося, що цей фонд був просто "прокладкою". Це найстрашніше. Воно й вирішило голосування – Аласанія набрав проти себе дуже багато голосів. Коли ревізори перевірили функціонування цього благодійного фонду, виявилося, що фонд тільки транслював ці кошти, які йшли з Америки й т. ін... Я, виступаючи, сказав, що можу собі уявити, що буде, коли витече ця інформація, а вона обов'язково витече, і всі наші спонсори дізнаються, як ці гроші використовувалися, а використовувалися вони непрозоро. Вони завтра просто відмовляться (фінансувати). Через це, як на мене, "Суспільного" взагалі не буде, тому що влада не буде його дофінансовувати, а спонсори від нього відмовляться. І тоді про Суспільне телебачення можна просто забути", – прокоментував Володимир Яворівський.

Зураб Аласанія у бліц-інтерв'ю The Babel повідомив, что фонд не проходив аудиту, як таких претензій до фонду не було озвучено. "Аудиту як такого не було. А фонд працює окремо. Я там не директор і ніколи ним не був. Коли ми прийшли на "Суспільне", фонд уже працював. Йому довіряють донори, і він працює всі 4 роки. І донори продовжують з ним працювати. І тут питання – яке право наглядова рада мала проводити аудит? Але вони його і не проводили. Там була ревізійна комісія, керівник якої ще не є призначеним. Учора вони казали так: "Тут є питання до документів, і ось тут є питання". Але жодної претензії не було. Говорили суто про рекомендації. Вони були прийняті та проголосовані. (...) Фонд використовується, щоб фінансувати конкретні проекти. Донорам простіше працювати з фондом, тому що компанія не дуже гнучка. Майже всі нові програми виходили за грантові гроші, тому що держава недофінансувала "Суспільне". Ось донори і робили що могли: давали гроші на програми, наприклад, на вечірнє шоу, проводили тренінги і так далі. Зараз дебати будуть виходити за донорські кошти. Фонд мав назву "Благодійний фонд підтримки "Суспільного"", – каже Аласанія.

Минулого тижня на "Телекритиці" вийшов матеріал про грантові проекти на ТБ, де, зокрема, йшлося про НСТУ. Під час підготовки матеріалу були використані дані, надані прес-службою "Суспільного". У НСТУ поставилися до запиту "Телекритики" досить формально – нам відмовили в розгорнутому коментарі про співпрацю з донорами, надавши лише перелік грантових проектів без вказівки їхніх бюджетів. Хоча у звіті НСТУ за 2018-й, який оприлюднений на сайті "Суспільного" зазначено, що протягом 2018 року підприємство залучило донорської допомоги на суму $10 млн, і перелічені проекти (з 119 сторінки) із зазначенням суми грантів. Примітно, що в звіті не згадується благодійний фонд НСТУ – інформація подана так, ніби гроші "Суспільне" отримало безпосередньо.

У фонду є свій власний сайт, де, зокрема, прописана його повна назва – "Підтримка створення та розвитку суспільного телебачення і радіомовлення України". На сайті зазначено, що він заснований в червні 2014 року з метою "здійснення благодійної та меценатської діяльності, спрямованих на розвиток суспільного мовлення в Україні". У держреєстрі прописано, що фонд був заснований 4 червня 2014-го, його керівником значиться Ганна Десятова, а підписантом – Ігор Кобеля. Засновниками фонду є громадська спілка "Українська Гельсінська спілка з прав людини" та первинна профспілкова організація ПАТ "НСТУ", керівником якої зазначений Олександр Косяченко, екс-заступник директора об'єднання музичних і розважальних програм. Саме ця структура оголошувала недовіру Зурабу Аласанії 20 жовтня 2016-го. Раніше повідомлялося про те, що в 2018-му Косяченка було скорочено.

На сайті фонду написано, що протягом 2018 року його силами на НСТУ були реалізовані такі проекти: "Шахтарська зміна", "Пізно ввечері шоу", "Агенти громад", "Своя Земля" і радіопроект "Сучасна громада". Зокрема, в документі йдеться, що "Пізно ввечері шоу" фінансувалося Internews і USAID, загальний бюджет 12 випусків програми становив 3 974 598 грн (один випуск оцінений в 330 тис. гривень). Також на сайті фонду доступний звіт за 2014-2016 роки, в якому зазначено, що фонд отримав за цей період $1,5 млн від донорів.

"Телекритика" звернулася до Ганни Десятової з проханням прокоментувати заяви членів наглядової ради НСТУ про ознаки порушень з використання коштів донорів у БФ, але Ганна відмовила в коментарі, пославшись на зайнятість.

Як повідомлялося, 31 січня наглядова рада Національної суспільної телерадіокомпанії України прийняла рішення про дострокове припинення контракту з головою правління Суспільного мовлення Зурабом Аласанією. Наразі невідомо, які саме порушення було виявлено і чому вони стали причиною відторонення Зураба Аласанії. Пртокол засідання наглядової ради НСТУ має бути опублікований найближчим часом. Більшість членів наглядової ради кажуть, що всі аргументи будуть там описані.










© 2007 - 2012, Народная правда
© 2007, УРА-Интернет – дизайн и программирование

Перепечатка материалов разрешена только со ссылкой на "Народную правду" и указанием автора. Использование фотоматериалов раздела "Фото" — только по согласованию с автором.
"Народная правда" не несет ответственности за содержание материалов, опубликованых авторами.

Техническая поддержка: techsupport@pravda.com.ua