Поиск по сайту:
Найти



Народные блоги

Добавить ленту статей сайта в свой iGoogle
Последние публикации

Всеукраїнська громадська організація "Сила країни": позитивний і негативний вплив податкового законодавства на малий та середній бізнес


-1
Рейтинг
-1


Голосов "за"
1

Голосов "против"
2

Нещодавно прийнятий Податковий кодекс України є важливим нормативно-правовим актом, який нарешті кодифікував податкове законодавство і привів його до єдиного документу. Звичайно, зважаючи на ті доволі "екстремальні" умови у яких він приймався, його норми не є досконалими і потребують значного доопрацювання.

Всеукраїнська громадська організація ''Сила країни'': позитивний і негативний вплив податкового законодавства на малий та середній бізнес
Нещодавно прийнятий Податковий кодекс України є важливим нормативно-правовим актом, який нарешті кодифікував податкове законодавство і привів його до єдиного документу. Звичайно, зважаючи на ті доволі "екстремальні" умови у яких він приймався, його норми не є досконалими і потребують значного доопрацювання. Це дуже сильно виявляється у процесі його практичного застосування.

Як показує практика, одним із основних недоліків акта є суперечності між його положеннями та відсутність роз'яснень їх застосування, зокрема відповідних роз'яснювальних листів Державної податкової служби України. Погіршення ситуації відбувається і через відсутність напрацьованої судової практики вирішення податкових спорів. Можна зробити висновки, що від цього у першу чергу страждає малий та середній бізнес, якому доводиться пристосовуватись до нових правових реалій.

До Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України кожного дня надходять звернення від фізичних осіб-підприємців і юридичних осіб щодо тієї чи іншої норми. Хочу наголосити на тому, що Україні варто перейняти досвід європейських країн і створити інформаційно-роз'снювальні і довідкові центри для малого і середнього бізнесу.

Згадані звернення стосуються питань реєстрації суб'єктами податку на додану вартість, сплати єдиного податку та соціального внеску і функціонування спрощеної системи у цілому. Саме на останньому я і хочу наголосити, адже недавно Верховна Рада України прийняла Закон України "Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України" (щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності суб'єктів малого підприємництва), який є значним проривом у врегулюванні недоліків нині діючого податкового законодавств, адже ним вносяться такі позитивні новації:

- скасування 50-відсоткової надбавки, що застосовується до фіксованих ставок податку за кожного найманого працівника фізичної особи;

- виключення зі складу єдиного податку ресурсних платежів з метою сприяння раціональному використанню природних ресурсів;

- повернення фізичним особам – платникам єдиного податку права реєструватись платниками ПДВ;

- ведення юридичними особами спрощеного бухгалтерського обліку доходів та витрат за методикою, визначеною Мінфіном. При цьому варто прискорити розробку зазначеної методики із урахуванням позиції підприємців.

Разом із тим, у законі присутні і значні недоліки, зокрема це:

- встановлення обов'язку реєстрації платником ПДВ у разі надання послуг платникам ПДВ;

- обмеження сфери застосування спрощеної системи оподаткування для окремих видів господарської діяльності (високорентабельних, доходи від яких є пасивними або, які за своєю суттю не потребують державної підтримки у вигляді сплати єдиного податку). У даному випадку важко визначити які є високорентабельними, а які ні;

- встановлення річного звітного періоду для фізичних осіб з обсягом доходу до 150 розмірів мінімальної заробітної плати, для інших платників – збереження подання квартальної звітності. Дану межу варто було б збільшити до 200 розмірів мінімальної заробітної плати;

- встановлення фінансової відповідальності за порушення умов застосування спрощеної системи оподаткування. На початковому етапі введення нового податкового законодавства дану відповідальність слід відстрочити.

Крім прийняття вищенаведеного закону, з метою покращення введення малого і середнього бізнесу, доцільно було б запровадити податкові канікули для адаптації до нових правових умов. Для покращення інвестиційного клімату для малого і середнього бізнесу слід створити бізнес-інкубатори, де буде здійснюватись інвестування державних коштів у проекти підприємців.

Ще одним важливим моментом є питання зміни бізнес-клімату у країні із набуттям чинності Податковим кодексом, недаремно саме це питання зацікавило більшість відвідувачів сайту газети "Дєло". Так, доводиться констатувати, що із введенням положень кодексу відчувається значне погіршення бізнес-клімату. Деякі підприємці були змушені через неясність і недосконалість вимог кодексу просто піти "у тінь" чи взагалі закрити свій бізнес. Але із подальшим доопрацюванням і внесенням відповідних змін ситуація зміниться на краще. Всеукраїнська громадська організація "Сила Країни" постійно працюють у цьому напрямку.










© 2007 - 2012, Народная правда
© 2007, УРА-Интернет – дизайн и программирование

Перепечатка материалов разрешена только со ссылкой на "Народную правду" и указанием автора. Использование фотоматериалов раздела "Фото" — только по согласованию с автором.
"Народная правда" не несет ответственности за содержание материалов, опубликованых авторами.

Техническая поддержка: techsupport@pravda.com.ua