Поиск по сайту:
Найти



Народные блоги

Добавить ленту статей сайта в свой iGoogle
Последние публикации

Свято всіх святих українського народу

Ігор Бурдяк | 22.09.2013 23:30

0
Рейтинг
0


Голосов "за"
2

Голосов "против"
2

"Ніхто неспроможен любити більше, ніж тоді, коли він за своїх друзів своє життя віддає."
(Євангеліє від Івана 15:13)


Свято всіх святих українського народу
Рішенням Синоду єпископів УГКЦ у четверту неділю після Зіслання Святого Духа відзначається празник Всіх Святих Українського Народу, яких є дуже багато, але ми не знаємо усіх їхніх імен. Отже, місяць липень в нашій Церкві присвячений нашим українським святим. На жаль, в липні цього року НБ не працювали, тож відсвяткуємо цю важливу подію тепер.

Цього дня ми вшановуємо також пам'ять 13 пратулинських мучеників та 27 новомучеників, проголошених блаженними Папою Іваном Павлом II.

Святі нашого народу – це святі рівноапостольні великі князі і просвітителі Русі-України Володимир та Ольга, стовпи віри й славетні воїни Христові, засновники українського монашества преподобні Антоній і Теодосій, світочі смирення, побожності, миру, справедливості та непротивлення злу страдники Борис і Гліб, подвижник церковного єднання священномученик Йосафат, преподобна Йосафата (Гордашевська), блаженні пратулинські мученики Данило, Лука, Вартоломей, Онуфрій, Пилип, Костянтин, Микита, Ігнатій, Вікентій, Іван, Константин, Максим, Михаїл та їх брати у звитязі муче-ництва пізніших часів Миколай, Григорій, Йосафат, Іван, Гри-горій, Василій, Микита, Симон, Теодор, Павло, Петро, Климентій, Леонід, Микола, Омелян, Зенон, Іван, Северіян, Яким, Віта-лій, Андрій, Микола, Роман, Олексій, Лаврентій, Олімпій, Тарсикій, Володимир, а також інші численні преподобні, ісповідники, святителі, мученики, священномученики українського народу, які під час свого життя прославили Бога на рідній землі. Після їхньої смерті Господь прославив їх численними чудами. Наш народ вшановує їх як заступників на небі.



Ікона "Пратулинські мученики".

Минуло 12 років з часу візиту Блаженного Папи Івана Павла ІІ в Україну. Тоді він беатифікував новомучеників ХХ століття.

У червні 2011 року Львів урочисто відсвяткував 10-річний ювілей цієї події.

Своєрідно відзначила цей ювілей греко-католицька церква "Введення в Храм Пресвятої Діви Марії", що в Сихівському районі міста Львова. Після її розпису парохіяни побачили фреску на стіні з правої сторони від входу до церкви.



В верхній частині фрески напис: БЛАЖЕННІ ВИГНАНІ ЗА ПРАВДУ, БО ЇХ Є ЦАРСТВО НЕБЕСНЕ, який тримають два Ангели.

Нижче зображення Папи Івана Павла ІІ, якого 1 травня 2011р. Папа Римський Бенедикт XVI причислив до лику Блаженних.

Ще нижче Блаженні Української Греко-Католицької Церкви, беатифіковані Блаженним Папою Іваном Павлом ІІ 26.06.2011 року під час візиту в Україну. Двадцять шість із них замордовані більшовицьким режимом. Один – нацистським.

Вони не вважали себе героями. Просто виконували свою роботу: Служили Богу і Людям.

В верхньому ряді, зліва направо:

1. Владика Теодор (Ромжа).

2. Дяк Володимир (Прийма).

3. Священик Олексій (Зарицький).

4. Сестра Лаврентія (Левкадія Гарасимів).

5. Сестра Тарсикія (Ольга Мацьків).

6. Сестра Олімпія (Ольга Біда).

7. Священик Роман (Лиско).

8. Священик Микола (Конрад).

В середньому ряді, зліва направо:

9. Священик Микола (Цегельський).

10. Священик Омелян (Ковч).

11. Екзарх Російської греко-католицької церкви Леонід (Федоров).

12. Священик Зиновій (Ковалик).

13. Священик Іван (Зятик).

14. Священик Северіян (Бараник).

15. Священик Яким (Сеньківський).

16. Священик Віталій (Байрак).

17. Священик Андрій (Іщак).

В нижньому ряді, зліва направо:

18. Владика Симеон (Лукач).

19. Священик Петро (Вергун).

20. Владика Никита (Будка).

21. Архимандрит Климентій (Шептицький).

22. Владика Василь (Величковський).

23. Владика Миколай (Чарнецький).

24. Владика Йосафат (Коциловський).

25. Владика Григорій (Хомишин).

26. Владика Іван (Слезюк).

27. Владика Григорій (Лакота).

У західній церкві (римо-католицькій чи протестантській) немає подібних національно-християнських свят. Їхні церкви, за винятком, можливо, німецької лютеранської і англіканської церков не мають національного характеру. А після організації ЄС у Європі й поготів, оскільки в цих країнах мешкає багато іноземців чи громадян іноземного походження. Тому в римо-католицьких церквах Європи зазвичай в одному й тому ж храмі богослуження у різний час проводиться різними мовами, наприклад:

7.00 – німецькою мовою;

9.00 – польською мовою;

11.00 – хорватською мовою;

13.00 – іспанською мовою...

Та національний характер деяких протестантських церков в нинішній час нівелюється іншими чинниками (висвячення жінок, надто терпиме ставлення до нетрадиційної сексуальної орієнтації і т. п.). Тому ми спостерігаємо масовий відхід англійців від англіканської церкви і перехід у католицтво. Навіть на рівні прем"єр-міністрів, і це при тому, що у Великобританії англіканська церква має статус державної! Більше того, в британському парламенті дискутується навіть можливість свободи віросповідання для монарха, який за своїм статусом є главою англіканської церкви?!

Національний характер мають православні церкви. Націоналізм православних патріархів інколи в час національних трагедій, як це було в Росії чи Югославії, доходить аж до підтримки таких фанатичних антихристиянських явищ, як шовінізм, більшовизм, чорносотенництво, етнічні чистки.

Що стосується українського православ"я, то, на жаль, навіть нині, в умовах незалежності України воно не має змоги стати національним за формою через внутрішні роздори і поділи. Та й заважає "русский мир", який іноді проявляє себе навіть так:

Повідомляє "Русская народная линия" – "...недавно севастопольский священник, настоятель храма Святителя Филиппа Митрополита Московского в бухте Казачьей, протоиерей Вячеслав Костенко заявил, что Иосиф Сталин имел правильное понятие о духовности, его нужно чтить и уважать. Ранее другой клирик Украинской Православной Церкви (Московский Патриархат), член Богословско-канонической комиссии при Священном Синоде УПЦ, кандидат богословия, преподаватель Одесской духовной семинарии протоиерей Георгий Городенцев предложил науке новую методологию оценки личности "раба Божия Иосифа Сталина". В конечном итоге одесский богослов пришел к выводу, что критиковать Сталина и его деятельность "это значит хулить Духа Святого, хула на Которого не простится ни в этом веке, ни в будущем".

"Батько народів" добре розумів важливість нематеріальних стимулів для осягнення своїх планів. І коли в процесі німецько-радянської війни "комуністичний ідеал" показав свою повну неспроможність, Сталін звернувся за підтримкою, вірніше, скористався ще одним ресурсом – РПЦ.

В абстрактній алгебрі існує поняття "максимальний ідеал кільця". Це такий власний ідеал кільця, що не міститься в жодному іншому власному ідеалі. Подібна унікальність властива УГКЦ. Будучи східною і водночас католицькою, вона поєднала у собі вселенськість Церкви із національною формою. Ніяка інша нація не має такого скарбу. Ось як описав цей невикористаний поки-що державою "ресурс" Іван Паславський, автор книги "Між Сходом і Заходом":

"Для нас не підлягає сумніву, що греко-католицизм як продукт синтезу греко-візантійської (східної) та латино-католицької (західної) церковних традицій був характерним вже для кирило-методіївського етапу поширення Христового вчення в Україні, він пронизував Володимирове християнство, і, нарешті, знайшов свій найвищий вираз в українському християнстві в постберестейську добу. Причому греко-католицький характер мала не тільки з'єднана з Римом (уніатська) його частина, але й нез'єднана – могилянська (1620-1686 роки). Ці очевидні історичні факти дають нам підставу твердити, що греко-католицизм є категорія ширша, ніж "Греко-Католицька Церква". Бо якщо остання є фізичним проявом ідеї греко-католицизму у формі конкретної церковної організації на певному історичному етапі розвитку української церкви, то сам греко-католицизм є поняття метафізичне, невіддільне від розвитку українського національно-релігійного духа. Інакше кажучи, греко-католицизм є форма національно-релігійного самовизначення українського народу.

Історичний досвід показує, що до Греко-Католицької Церкви, окрім українців можуть належати представники інших народів – угорці, румуни, поляки, словаки тощо, однак нікому не спаде на думку трактувати греко-католицизм як вираз угорського, румунського, словацького чи якогось іншого національно-релігійного духа. Тим часом, як специфічно національна форма самовираження християнського віровчення, греко-католицизм є явище наскрізь українське, і тільки українське. Власне тому кожний, хто до нас ішов з мечем і прагнув знищити українство, намагався в першу чергу знищити греко-католицьку ідею. Вже сама ця обставина – мученицький шлях Греко-Католицької Церкви в тих країнах, де боротьба з українством була возведена в ранг державної політики, – є найкращим свідченням органічної єдності греко-католицизму з національною ідеєю українського народу.

Разом з тим, втілення ідеї греко-католицизму в конкретну структуру УГКЦ та історичний досвід її національно-патріотичної діяльності в Галичині закладають основи для формування загальноукраїнської християнської культури, чи, навіть, національної української мініцівілізації в рамках європейського духовного універсуму
. В умовах новопосталої української держави ця ідея дістає реальні шанси для свого здійснення."


Під час ювілейного святкування Хрещення Руси-України був освячений у столиці нашої Держави катедральний Храм УГКЦ.



Патріарший Собор Воскресіння Христового УГКЦ, м. Київ

Перший Президент України Леонід Кравчук вважає, що в Українській Греко-Католицькій Церкві на досить високому рівні відсвяткували ювілей 1025-річчя Хрещення Русі-України. Як передає кореспондент Департаменту інформації УГКЦ, про це сьогодні, 20 серпня, Леонід Кравчук сказав на прес-конференції в Києві.

"І світ оцінив це по-справжньому. Скажімо, на освячення Собору греко-католиків, яке відбулося минулими вихідними, з'їхався практично цілий світ. Це дуже серйозно. Це означає, що Греко-Католицька Церква з катакомб не просто вийшла, а перейшла в Київ і стала Церквою високого духу. Для нас це дуже-дуже важливо!" – наголосив перший Президент України. Про це повідомив Департамент інформації УГКЦ.










© 2007 - 2012, Народная правда
© 2007, УРА-Интернет – дизайн и программирование

Перепечатка материалов разрешена только со ссылкой на "Народную правду" и указанием автора. Использование фотоматериалов раздела "Фото" — только по согласованию с автором.
"Народная правда" не несет ответственности за содержание материалов, опубликованых авторами.

Техническая поддержка: techsupport@pravda.com.ua