Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації
0
Рейтинг
0


Голосів "за"
0

Голосів "проти"
0

Коментарі
Ігор Бурдяк   | 12.07.2014 16:23
Никита:
Ігор Бурдяк:
...якщо порівняти в цьому плані, наприклад, Тичину (який до кінця своїх днів залишався переконаним сталіністом) і Стуса?
Це люди різних епох, не знаю, чи можна їх порівнювати. Можливо, трансформувався б так, як Борис Олійник, якби дожив до наших останніх революцій.
Ігор Бурдяк   | 12.07.2014 16:39
НМД для усіх неросійських народів імперська чи інтернаціональна в ленінсько-сталінському розумінні ідентичність чужа за своєю природою. Просто ще не всі це розуміють. В історії партії є епізод з єврейським "Бундом" в РСДРП, який хотів бути автономним, і проти чого виступав Ленін.
А для росіян бути в партії Симоненка більш звично.
Никита   | 12.07.2014 17:01
Ігор Бурдяк:
Так вже й різних?
Тичина 1891 – 1967
Стус 1938 – 1985
Але добре, хай буде.
Порівняйте Тичину і Зерова 1890 – 1937
Ігор Бурдяк   | 12.07.2014 17:37
Никита:
І все-таки Тичина шістдесятником не був, хоча може й дожив до його початків, але в основному відносно масовий дисидентський рух почався з 70-х.
А Зеров? Хто його знає, яка була б його творча доля, коли б він був помилуваний у 1937?
Ви, можливо, читали, Жулинський про Стуса і Тичину:
http://www.day.kiev.ua/uk/article/cuspilstvo/shodzhennya-na-golgofu-slavi
Наскільки я розумію, він не вважав Тичину переконаним сталіністом. Швидше зламаним конформістом.
Никита   | 12.07.2014 18:41
Ігор Бурдяк:
При чому тут шістдесятники, дисиденти і тим паче творча доля?!
Національна ідентичність ні від чого цього абсолютно не залежить!
Жодні політичні переконання або дії не мають до національності стосунку!
Ну самі подумайте: невже людина, здійснивши злочин (будучи чи не будучи при цьому засудженою, адже не спіймали – не злодій) автоматично втрачає національну ідентичність?!
Ігор Бурдяк   | 12.07.2014 19:34
Никита:
Багато дисидентів починали протести з того, що "відстоювали ленінські принципи" у нац. політиці. Чи був тоді ленінізм частиною їхньої національної ідентичності? Я думаю, так. Крім тих, хто просто маніпулював, використовував еклектичність ленінізму. Потрапивши у коло однодумців, серед яких були більш досвідчені, "ленінцям" "полуда спадала з очей", ленінізм пропадав, ідентичність змінювалася.
Думаю, ми більш явно спостерігали ці процеси починаючи з 1988-го, коли зароджувався НРУ спочатку "за перебудову". Комуністи-комсомольці були помірковані, і Чорновіл, Лук"яненко, Горині – радикальне крило. Потім "за перебудову" змінилося на "за незалежність" і всі стали радикалами
Ігор Бурдяк   | 12.07.2014 19:40
Ну і сьогодні, є такі українці, які вважають себе патріотами, і вірять в "русский мир". Так, вони мають українську ідентичність, але відмінну від тих українців, які не сприймають теорії Гундяєва. Чи не так?
Никита   | 12.07.2014 19:44
Ігор Бурдяк:
Ні, не так.
Українець – це українець, без жодних але.
Українець – це той, хто сам себе вважає українцем (і інші люди його також вважають українцем – але я думаю, що це факультативна умова)
Все, більше ніяких але бути не може.
Ігор Бурдяк   | 12.07.2014 19:57
Никита:
Українець – це той, хто сам себе вважає українцем
Знаменита "Руська трійця" – літературне угрупування, очолюване Маркіяном Шашкевичем, Яковом Головацьким та Іваном Вагилевичем діяло майже до половини ХІХ століття.
Лідер – Шашкевич помер у 1943. "Руська трійця" припинила існування.
Головацький під впливом Михайла Погодіна перейшов на москвофільські позиції, через що був відзначений званням академіка Санкт-Петербурзької АН.
Вагилевич перейшов на полонофільські позиції: проповідував ідею польсько-українського союзу під зверхністю Польщі.
Чи були ці останні два українцями?
Никита   | 12.07.2014 20:00
Ігор Бурдяк:
Якщо вони себе вважали українцями – значить, були ними. Якщо ні – то ні.
Національна ідентичність не залежить від того, що людина любить або ненавидить (тобто від будь-яких філій чи фобій)
Ігор Бурдяк   | 12.07.2014 20:00
Шашкевич помер у 1843
Ігор Бурдяк   | 12.07.2014 20:17
Никита:
Ігор Бурдяк:
Якщо вони себе вважали українцями – значить, були ними. Якщо ні – то ні.
Національна ідентичність не залежить від того, що людина любить або ненавидить (тобто від будь-яких філій чи фобій)
Водночас очільники "Руської трійці" були підданими австрійського імператора, значить, були австрійцями. Це коли мати на увазі "політичну націю".
У нас українська політична нація є, чи це лише абстракція, як вважаєте?
Никита   | 12.07.2014 20:22
Ігор Бурдяк:
Я вже сказав, що я вважаю з цього приводу
Никита   | 12.07.2014 20:42
Ігор Бурдяк:
Можете порівняти: впродовж багатьох років минулого століття у Франції були французи-прихильники Віші і були французи-прихильники Де Голля. А також були французи, яким було байдуже до обох. Але всі вони залишалися французами
Ігор Бурдяк   | 12.07.2014 21:12
Никита:
Дивне співпадіння. Я про віші тільки-що написав коментар в ЄП.
Звичайно, ті мрійники, які в імперії Габсбургів могли вільно писати про організацію якихось державних утворень на уламках імперії ніякими австрійцями не були.
Але сьогодні на Донбасі за Україну воюють добровольці, російськомовні етнічні росіяни, громадяни України, проти Росії. І добре воюють.
Вони українці?



Найбільше коментарів
"Проблема" языка: наживка для электората  908
Русскоговорящие украинские националисты...  905
Государство Украина не состоялось...  773
Вопрос русского языка в Украине – тест на демократию?  740
Русский язык получил государственный статус второго языка в Украине  690
Андрій Іллєнко: Нотатки про соціал-національну революцію  672
Дмитро Чобіт: Макуха або Штрихи до політичного портрета "Блоку Юлії Тимошенко"  668









© 2007 - 2012, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua