Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

С.Кравченко: "Податковий кодекс має хороші норми, проте на практиці вони не реалізуються"


1
Рейтинг
1


Голосів "за"
1

Голосів "проти"
0

З моменту внесення останніх змін до нового податкового законодавства України вже минуло достатньо часу. Якщо пригадати слова представників владної команди, то нам обіцяли покращення життя, детінізацію заробітних плат і економіки, а також порятунок Пенсійного фонду держави.

С.Кравченко: ''Податковий кодекс має хороші норми, проте на практиці вони не реалізуються''
З моменту внесення останніх змін до нового податкового законодавства України вже минуло достатньо часу. Якщо пригадати слова представників владної команди, то нам обіцяли покращення життя, детінізацію заробітних плат і економіки, а також порятунок Пенсійного фонду держави. Про перші результати податкової реформи кореспондент агенції "Голос.UA" говорив з експертом Ради підприємців при Кабінеті Міністрів України Сергієм Кравченком.

- Пане Сергію, чи потрібно було взагалі Україні нове податкове законодавство?

- Потрібно було провести дерегуляцію в державі, щоб кожен бізнесмен, який йшов реєструвати бізнес чи будь-які іншу комерційну чи підприємницьку діяльність, міг це зробити протягом тижня. Прийняте законодавство дійсно має гарні норми, проте на практиці, вони, на жаль, не реалізуються. Було враховано досвід інших європейських країн, але цей досвід взяли вибірково і тому у законодавстві багато неточностей. Я вважаю, що потрібні ще зміни, але вже не суто законодавчі, а цілої системи.

- Що позитивного привніс Податковий кодекс?

- Податковий кодекс має багато чого позитивного, проте він почав притискати бізнес. Влада хотіли запровадити, наприклад, досить логічну норму – впровадити використання безготівкового обігу коштів. Це мало призвести до зникнення чорної, чи як її ще називають тіньової економіки. Всі кошти хотіли загнати в банки у безготівкову форму, щоб бізнес було легко контролювати. Надали повноваження податковим інспекторам і вони починають знущатися, наприклад, з малих підприємців, які мають обігові кошти не більше, ніж 500 тисяч гривен на рік. Але як можна їм це зробити, якщо малі підприємці купляють товар за 50 гривень, продають за 55, тобто що їм заганяти, якщо вони суто на це живуть?

Норми чудові, але реалізація цих норм проблемна. Перша проблема в тому, що самі податківці не знають чітко законодавства і не можуть в ньому орієнтуватись. Друга – податківці зловживають своїм становищем. Але я хочу сказати, що корупційні дії, які відбуваються в країні, стимулюються не стільки податківцями, а скоріш громадянами, бо їх так залякали системами, податками і оподаткуванням, що вони готові платити будь-кому, аби його не перевіряла податкова. Третя проблема – досі не врегульоване питання із ПДВ. Також відкрите питання щодо роботи приватних підприємців із юридичними особами – постійно є якісь нарікання, сутички.

Погоджуюсь, що це потрібно було змінювати, адже деякі компанії, які наймали працівників на роботу, наймали їх суто як приватних підприємців. Досить багато, наприклад, супермаркетів так робить, щоб не платити соціальні внески. П'ята проблема – дорогі кредити: як ми можемо вимагати у підприємця щось створювати і платити державі податки, якщо він на сьогодні просто не може погашати відсотки по кредиту. В середньому відсоток по кредиту більший, ніж 25 – хто його може сплачувати в Україні? Крім того потрібно було б провести реформу так, щоб вона сприяла внутрішньому виробництву, а не продажу.

- Якщо взяти бізнес, державу і споживача, то на вашу думку хто більше виграв від податкової реформи?

- Однозначно сказати не можна, але у будь-якому разі програють споживачі. Вони залишились незахищеними і не знають про якість послуги чи товару, який вони купують. Бізнес виграв тим, що вони отримали чіткий законодавчий акт – норму Податкового кодексу, яка є нормою прямої дії. У нас Податкова адміністрація хотіла давати рекомендації до застосування норм, це був казус. Більше всього виграла держава, бо у кодексі закладена велика кількість штрафів, санкцій до підприємців. По суті, підприємцям стало важче працювати тому що багато адміністративних стягнень і податків.

- Податкова так і не покращила свій імідж серед підприємців?

- Якщо порахувати, то в Україні на 10 підприємців 1 податківець, а в Європі на 100 підприємців. Що вони контролюють? Нам податкова взагалі потрібна, щоб розвивати бізнес чи щоб гальмувати? Зрозуміло, що бізнес це така категорія, яку потрібно відпустити й контролювати на відстані, але не потрібно заважати. В нас податківці ходять на перевірку, вилучають документи і підприємство не може працювати і таким чином взагалі може збанкрутувати. На жаль, садять за хабар начальників податкових вкрай рідко – це одиничні випадки.

Продовження інтерв'ю Кравченка Сергія читайте тут.










© 2007 - 2012, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua