Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

"Лісова тактика" – під майбутні вибори?

поступовець | 21.06.2010 00:08

4
Рейтинг
4


Голосів "за"
5

Голосів "проти"
1

Спочатку було Слово, і Слово було у Бога, і Слово було Бог... Так починається Євангеліє від Іоанна. Спочатку була облуда, і облуда була у влади, і влада була облуда... Так починається народний протест.

''Лісова тактика'' – під майбутні вибори?
Спокуса зловживати владою супроводиться спокусою придушувати протести. І вирубки дерев у Харківському центральному парку культури та відпочинку імені Горького, а також застосовані проти захисників лісу тактичні прийоми дають поживу для аналізу: а що, власне, відпрацьовується? З якою метою? Коли ще може бути застосовано? Як на це реаґувати?

Розбійницька місія

Десь із п'ятирічку тому агресивні особи брутально перешкоджали були зустрічам з громадськістю "небажаних", на їхній погляд, кандидатів і довірених осіб. Присутні поблизу правоохоронці на звертання відповідали, що нічого не бачили, та самим звертальникам "дружньо радили" усе забути.

І от під час протистояння між вирубниками та захисниками парку імені Горького жорстокі дії так званої "муніципальної охорони" приголомшили громадськість, включно з обізнаними правозахисниками.

Створено комунальне підприємство "Муніципальна охорона" рішенням N268/09 38-ї сесії Харківської міськради 5 скликання 25 листопада 2009 року. 12 травня 2010 року аґенція "Status quo" ("Статус кво") повідомила, що "співробітники КП "Муніципальна охорона" в Харкові патрулюють парки міста разом з міліціонерами". Тоді заступник начальника управління громадської безпеки головного управління МВС України в Харківській області Василь Гайчук повідомив, зокрема, про те, що співробітники "муніципальної охорони" мають власну форму, яка відрізняється від форми співробітників міліції, та що в них менше повноважень, ніж у міліціонерів. Працівники "Муніципальної охорони" не мають права носити зброю, але можуть затримати порушника громадського порядку і скласти протокол адміністративного порушення.

І тут постає запитання: чому до розбійницьких нападів на захисників парку вдалися "муніципальні охоронці", а протоколи за них у ролі підручних складали міліціонери?

Неадекватні дії та люта ненависть до громадян, які мають іншу думку, свідчать про відсутність у "муніципалів" правової свідомості та фахової підготовки, не кажучи вже про моральні орієнтири. Отже, наступні запитання: за якою програмою готувалися бойовики "муніципальної охорони"? За якими критеріями там здійснюється добір кадрів? З яких соціальних верств рекрутується особовий склад?

Агенція "Status quo" називає ім'я директора КП "Муніципальна охорона" – Леоніда Калину, у минулому працівника правоохоронних органів. В лютому 2008 року полковник міліції Леонід Ілліч Калина був зміщений з посади начальника Московського райвідділу внутрішніх справ у місті Харкові і призначений у Чугуївський районний відділ Харківській області.

Не у свої взулися

Цікаво ознайомитися з теоретичним підґрунтям створення формування, викладеним у пояснювальній записці до проекту рішення сесії Харківської міськради, яку наводитимемо в перекладі українською мовою.

У записці визнається, що порушення у сфері містобудування, земельних і майнових відносин у Харкові фактично набули масового характеру. Зокрема, зазначається: "Без будь-якого погодження в установленому порядку з уповноваженими органами державної виконавчої влади та органами місцевого самоврядування, без урахування плану перспективної забудови й розвитку міста фізичні та юридичні особи здійснюють самовільне будівництво на захоплених земельних ділянках". Є навіть така фраза: "Почастішали випадки самовільного захоплення земельних ділянок у місцях масового відпочинку громадян".

Пояснювальною запискою пропонується вихід із ситуації: "Створення комунального підприємства "Муніципальна охорона" дасть змогу відмовитися від додаткових витрат із міського бюджету в сумі більш як 1,4 млн грн на оплату послуг щодо охорони громадського порядку, які надаються Держслужбою охорони при ГУ МВС України в Харківській області".

Цікаво: під час вирубування дерев тривале прикриття браконьєрів не лише так званої "муніципальної охорони", а ще й міліції в ролі її підпорки – як це позначилося на міськбюджеті?

А щодо декларованого "звільнення земельних ділянок від незаконного будівництва", та ще й "у місцях масового відпочинку громадян", – тут ефективність новоствореного "підприємства" якраз і наближається до нуля.

Чи в дорозі суть?

Браконьєрську вирубку дерев у Харківському центральному парку культури і відпочинку імені Горького міська влада виправдовує необхідністю прокласти єднальну дорогу між магістральними вулицями міста. Але обґрунтованість такого сполучення сумнівна як із раціонального, так і з правового погляду.

Ми вже бачимо Сумську вулицю із затором якраз біля парку в буденну ранкову пору. Можна тільки уявити, що було б, якби сюди ще влився додатковий транспортний потік.

В Інтернеті давно уже з'явилися публікації про те, що за певною процедурою планувалася інакша дорога, а нинішня "пробивка" здійснюється внаслідок пересмикування карт (у даному разі – топографічних).

Проте виконувач обов'язків Харківського міського голови Геннадій Кернес запевняв, що дорогу буде побудовано за всяку ціну.

Отже: поки комунальне підприємство "Муніципальна охорона" в Харкові існує та взаємодіє з державною міліцією – громадськості важливо знати: коли, де і для чого в подальшому може знадобитися випробувана в парку розбійницька "лісова тактика"?

Там – де знову підуть у хід облуда й фальшування. Для того – щоб знову, попри правомірні зауваження спостерігачів та громадськості, добитися бажаного результату "за всяку ціну". Можливо, здобутий харківський досвід вивчається й узагальнюється; і не виключені спроби поширення його цілком або окремими елементами з адаптацією до інших місцевостей.

Коли та за яких обставин у таких "послугах" може знову настати потреба – змоделювати нескладно.

Неджентльменський набір

Заступник міністра внутрішніх справ Василь Фаринник заявив, що не може вірити, буцімто йдеться про незаконне формування. Проте запевнив, що факти буде перевірено. Ну що ж, навзаєм: не віриться в рішучу заяву міліцейського чиновника. Втім, побачимо.

Занепокоєння деякими законодавчими ініціативами висловив Голова Верховного Суду Василь Онопенко. Так, реалізація ухваленого Верховною Радою 13 травня 2010 року Закону "Про внесення змін до деяких законів України щодо недопущення зловживань правом на оскарження", на думку В. Онопенка, "призведе до порушення конституційних прав і свобод громадян, зокрема до обмеження їхнього права на судовий захист". Адже акти, дії та бездіяльність ВР, президента та Вищої ради юстиції оскаржуються до Вищого адміністративного суду, рішення якого є остаточним і не підлягає перегляду в апеляційному чи касаційному порядку. На погляд правників, це суперечить статті 125 Конституції, згідно з якою створення надзвичайних та особливих судів не допускається.

Істотні застереження має Голова Верховного Суду і щодо внесеного в парламент 31 травня 2010 року проекту Закону "Про судоустрій України і статус суддів" (законопроект 6450). Звертаючись до Голови ВР Володимира Литвина листом від 2 червня 2010 року, Василь Онопенко висловив міркування, що пропонований законопроект "базується на хибних концептуальних засадах". Істотні вади Голова Верховного Суду вбачає у значному скороченні строків позовної давності, термінів апеляційного та касаційного оскарження судових рішень, у звуженні права на апеляційне та касаційне оскарження тощо.

Президент Віктор Янукович, одначе, на засіданні робочої групи з питань судової реформи 31 травня 2010 року наголосив: "Я вважаю, що цей законопроект може бути базовим, він може бути прийнятим. А далі життя покаже: якщо в ньому будуть якісь недоліки, якщо чогось ми з вами не врахували, є можливість разом із законодавцем це виправити..."

Зрозуміло: не довше як за рік мають відбутися місцеві вибори. З великою ймовірністю можна завбачати в судах приплив позовів щодо порушень виборчих процедур, збільшення кількості рішень за цими позовами і... освячені законодавцями обмеження в оскарженні тих рішень! А поки дійде черга "разом із законодавцем це виправити" – діло буде зроблено: результати виборів, здобуті в будь-який спосіб, залишаться чинними.

У проекті Закону "Про порядок організації і проведення мирних заходів" (законопроект 2450) передбачаються обмеження у здійсненні громадянами права на мирні зібрання. Це означає можливість для зловживань і репресій проти громадян під час виборів та проведення мирних зібрань.

Євген ХОДУН, ГО "Поступ", Харків

опубліковано в тижневику "Головне" N26 від 19.06.2010 р.










© 2007 - 2012, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua