Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації

В Україні – морська транспортна революція!

LAPEJKO | 26.09.2008 16:40

0
Рейтинг
0


Голосів "за"
1

Голосів "проти"
1

Коли це було в Україні, щоб Уряд держави відповідав в суді за свої вчинки всупереч громадським інтересам?
Це справжня морська транспортна революція!


Дивні речі кояться у світі. Поряд із бурхливим політичним сьогоденням тишком відбувається справжня морська транспортна революція. Справжня – це та, яку викликають не зовнішні чинники, а самісіньке власне переконання членів громади у тому, що так надалі жити не можна: не можна терпіти надалі нахабство пройдисвітів, які чомусь вважають себе "лідерами" транспортної галузі; не можна надалі чекати щось доброго від авантюристів, які за гроші купують себе посади керівників державних підприємств задля того, щоб збільшити власні капітали; не можна більше мовчки відсиджуватися тоді, коли вирішується власне майбутнє.

Саме така ситуація, коли морська спільнота вирішила не чекати, а діяти, склалася під час спроби відомства пана Вінського запровадити чергову серію "системного дерибану". Нагадаю читачам, що номінація "Афера року у Мінтрансі", на яку обґрунтовано претендує історія розробки та ухвалення так званої "Стратегії розвитку морських торговельних портів України на період до 2015 року" досі ще розкрита. Але ж, здається, що саме історія зі Стратегією й переможе у цій номінації у цьому надзвичайно активному, високосному році.

Власне, афера почалася із призначенням на посаду заступника міністра транспорту та зв'язку України пана Работньова. Цей пан, добре відомий своїми суто капіталістичними "подвигами" у минулому, чомусь прийшовся до двору колишньому соціалісту, пану Вінському. Пан Работньов активно взявся до справи. Вже в березні міністр Вінський повідомив громадськості про плани реформування морських портів. Повідомити-то повідомив, але ж конкретних питань щодо змісту "реформ" старанно уникав.

Той, хто знайомий із стилем державного служіння пана Работньова, знає, що він завжди приховує проекти важливих регуляторних актів доти, поки вони не набудуть чинності. Так він вчиняв на керівних посадах у Держфлотінспекції, Державному департаменті морського і річкового транспорту. Саме так він веде справи на посаді заступника міністра транспорту. Чому? – може запитати читач. Відповідь дуже проста – той, хто розпоряджається коштами на розробку нормативних актів, завжди є зацікавленим у якомога швидшому ухваленні цих актів, адже тільки так можна прозвітувати про цільове використання державних коштів. Якщо регуляторний акт не ухвалено – виникають неприємні запитання щодо кошторису та щодо цільового використання коштів. Майже завжди пану Работньову вдавалося "протягнути" крізь всі чиновні ланки та затвердити будь-який регуляторний акт, чим він неабияк пишався.

Але цього разу вийшла дивна річ. Не очікуючи затвердження проекту Стратегії, в травні цього року громадська організація морських правників направила до адміністративного суду позов до Міністерства транспорту та зв'язку України, в якому звинуватила чиновників у бездіяльності, тобто у невиконанні вимог законодавства щодо оприлюднення проектів регуляторних актів, які мають важливе значення. Це був, мабуть, перший приклад, коли члени морської спільноти від громадських форм протесту проти дій морських чиновників, тобто від демонстрацій, маніфестацій, складання скарг у різні інстанції, перейшли до судового порядку захисту своїх порушених чиновниками прав. В цьому випадку добре налагоджений механізм "нав'язування" морській спільноті вже заздалегідь прийнятих рішень дав збій. Як діяти у таких випадках, звичайно, чиновники не знали, тому продовжили "проштовхувати" у Кабміні свою "Стратегію", ніби-то нічого й не сталося. 4-го червня прес-служба Мінтрансу переможно повідомила всіх, що Уряд України ухвалив "Стратегію розвитку морських портів". Приблизно у той же час десь на офіційному сайті Мінтрансу нарешті з'явився текст проекту Стратегії, який був надісланий до Секретаріату Кабінету міністрів на схвалення.

Але ж ані через тиждень, ані через два тексту відповідного розпорядження Уряду про схвалення Стратегії так й не з'явилось ані у Єдиній базі нормативних актів, ані на шпальтах офіційних видань у друкованому вигляді. "Стратегія" десь загубилася між столами фахівців Секретаріату Уряду. Дивно, чи не так? Ніби-то щось було схвалене, але ж нема з чим ознайомитись та нема чого прийняти до виконання. Конфуз!

Згодом, через півтора місяці, "удосконалений" проект Стратегії був знову винесений на розгляд на черговому засіданні Уряду. І, не повірите, знову був схвалений. Ніби то "на біс"! Здавалося, що процес "схвалення" настільки сподобався міністрам, що вони були згодні "схвалювати" й "схвалювати" "Стратегію", ще і ще, і ще...

Нагадую, що у цей час остаточна редакція цього регуляторного акту ще була невідома ані міністерству транспорту, ані зацікавленим сторонам.

Плітки про те, що під виглядом Стратегії транспортні чиновники розробляють алгоритм приватизації майна державних морських портів, поширились майже одразу, в березні-квітні. Профспілкові організації портовиків, члени міських громад, які добре пам'ятають долю державних пароплавств, які "розвивали" київські можновладці, стурбовано обговорювали можливе майбутнє. Деякі профспілки висловились чітко – без попереднього обговорення намірів реформування державних портів із профільними профспілками ніякі "плани" не будуть втілені у життя.

Це також було незвично. Кілька років тому процес так званого "реформування" пройшов би без жодних суперечок – досить було б наказу із Міністерства. Але ж час змінився. Зараз морська спільнота добре навчена на гіркому досвіді попередніх років. До того ж, ніякої довіри ані як персони, ані як фахівці київські начальники серед морської спільноти на мають:- "Вузьке їхнє коло та страшенно далекі вони від народу" казав колись про подібну ситуацію класик.

Ось тут би київським чиновникам взяти приклад з колишнього спікера Верховної Ради та запитати: – "Чого ж його пхати, якщо воно не лізе?!". Але ж деякі ново-київські чиновники живуть у ілюзорному світі. Потрапивши на керівні посади, вони, вочевидь, втрачають зв'язок із реальністю та здатність помічати зміни у суспільному житті. Ще не було оприлюднене розпорядження Уряду про схвалення Стратегії, а в міністерстві вже почали видавати накази та доручення на виконання Стратегії. Навіщо так поспішати? Навіщо ігнорувати вимоги законодавства? Все просто. Парламентські канікули закінчуються, коаліція – під знаком питання, а разом з нею під знаком питання й власне майбутнє. Тут не захочеш – а заворушишся.

Цікавий наказ N997 підписав пан Вінский 7 серпня "Про заходи щодо реалізації Стратегії розвитку морських портів України". Один з пунктів цього наказу – попередити працівників Держфлотінспекції та Державного департаменту морського і річкового транспорту України про ліквідацію цих структур. Відповідальний за виконання цього наказу – заступник міністра, пан Работньов. Нагадую: ще не оприлюднений текст Стратегії, ще не зрозуміло, що саме "схвалено", бо Стратегія "схвалювалася" двічі – але ж в міністерстві не мають змоги чекати. Відхилимося трошки від нашої історії. Що означає ліквідація державної структури? Головне – це складання опису та здавання до архіву документації. При складанні переліку документів, що передаються на зберігання до архіву, завжди списується та спалюється безліч документів, які містять іноді дуже цікаві факти. З огляду на це, викликає інтерес намагання пана Работньова якомога швидше провести ліквідацію тих структур, якими він нещодавно керував.

Нарешті, 15 серпня текст Розпорядження Уряду про схвалення "Стратегії розвитку морських торговельних портів України на період до 2015 року" з'являється на шпальтах офіційних видань.

Майже одразу після оприлюднення тексту Стратегії одеська громадська організація "Колегія юристів морського права" направляє черговий позов до суду. На цей раз відповідачем за адміністративним позовом вже вказаний Уряд, адже текст ухваленої Стратегії в значній мірі суперечить вимогам чинного законодавства.

3-го вересня суд приймає цей позов та розпочинає провадження по ньому. В відповідній ухвалі суд наказує Уряду оприлюднити інформацію про оскарження відповідного акту – Розпорядження про схвалення Стратегії. Перше судове слухання по цій справі призначене на 30 вересня. Інші морські громадські організації, члени яких поки зацікавлено спостерігали за перебігом подій, також взялися до справ. Декілька заяв на приєднання до справи на боці позивача було надіслано до суду.

Отже, 30-го вересня відбудеться визначальна подія – слухання справи, яку фактично можна назвати "Морська спільнота проти Мінтрансу".

Дивні справи твої, Господи! Коли це було в Україні, щоб Уряд держави відповідав в суді за свої вчинки всупереч громадським інтересам? Це справжня морська транспортна революція!

Останні новини. На цьому тижні суд розпочав провадження у справі за другим адміністративним позовом проти Мінтрансу та Кабінету міністрів України (за тим, що був направлений до суду ще у травні).

передрук звідсі

Коментарі









© 2007 - 2012, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua