Пошук на сайті:
Знайти



Народні блоги

Додати стрічку статей сайту до свого iGoogle
Останні публікації
Перехрестя із круговим рухом   рух   помилка   відповідь

Ода невігластву. Ч. 1 Досвід сусідів

Viktor Marynich | 1.01.2011 16:40

-1
Рейтинг
-1


Голосів "за"
1

Голосів "проти"
2

Не зробив і не мав на меті автор зробити "ліквідацію неосвіченості" із Правил проїзду перехрестя, на котрому організовано круговий рух у Російській Федерації. Але, згідно із відомою притчею, "не давши Вам рибу, спробую дати Вам вудку".

Ода невігластву. Ч. 1 Досвід сусідів
Не той безглуздий, хто не знає, але той, хто знать не хоче.

Григорій Сковорода, український філософ, поет, педагог


Із чого все почалося? Для підтвердження своєї правоти у банальному спорі щодо правил проїзду так званого "кола", або перехрестя з круговим рухом, як це вказано у відповідній нормативній документації, почав переглядати матеріали із цього питання у Інтернеті. На жаль, у популярному посібнику із Правил дорожнього руху Дереха відповіді на своє питання не знайшов. Як не прикро, це не той посібник, який узгоджений із Державною автомобільною інспекцією (ДАІ) (якщо такий взагалі-то є). Тому й довелося звернутися "по допомогу" у всесвітню мережу. А від того, що там знайшов, волоси стали дибом. Тому й вирішив присвятити цю статтю "розбору польотів", або ж "ліквідації неосвіченості".

Нагадаю, що за свідченням досвідчених людей перехрестя із рухом по колу були впровадженні із урахуваннях досвіду західноєвропейських країн. Чому? А ТОМУ, ЩО НА ПЕРЕХРЕСТІ ІЗ КРУГОВИМ РУХОМ НЕМАЄ ЗУСТРІЧНОГО ТРАНСПОРТУ! ЦЕ ПЕРЕХРЕСТЯ ІЗ ОДНОСТОРОННІМ РУХОМ, ЯКЕ НА ПОГЛЯД ЄВРОПЕЙЦЯ АПРІОРІ Є БІЛЬШ БЕЗПЕЧНИМ ЗА ЗВИЧАЙНЕ ПЕРЕХРЕСТЯ! Але ж наша дійсність відкидає таке бездоказове твердження. Кожен водій пам'ятає задоволення із їзди по дорозі із декількома смугами тільки у попутному напрямку. Зустрічний рух відбувається на виокремленній дорозі, та й ще у іншому рівні. Статистика, яка за Ільфом та Петровим "знає все", без сумніву за кількістю дорожньо-транспортних пригод (ДТП) на користь доріг із одностороннім рухом. Здавалось би, і рух "по колу" повинен бути у цьому щасливому переліку. Але ж ні! Запитань він задає значно більше відповідей.

Що ж це за запитання? Вони виникають в основному із різного тлумачення у нижченаведених пунктах Правил Дорожнього Руху України:

"10.4. Перед поворотом праворуч, ліворуч або розворотом водій має завчасно зайняти відповідне крайнє положення на проїзній частині, призначеній для руху в цьому напрямку, крім випадків, коли здійснюється поворот у разі в'їзду на перехрестя, де організовано круговий рух, напрямок руху визначено дорожніми знаками чи дорожньою розміткою або рух можливий лише в одному напрямку, встановленому конфігурацією проїзної частини, дорожніми знаками чи розміткою.

10.5. Поворот необхідно виконувати так, щоб при виїзді з перехрещення проїзних частин транспортний засіб не опинився на смузі зустрічного руху, а у разі повороту праворуч слід рухатися ближче до правого краю проїзної частини, крім випадку виїзду з перехрестя, де організовано круговий рух, де напрямок руху визначено дорожніми знаками чи дорожньою розміткою або де рух можливий лише в одному напрямку".


Хоча вказані запитання не обмежуються тільки цими двома пунктами. Отже перелік запитань, відповіді на котрі у зв'язку із протиріччям їх розуміння Ви не знайдете у відповідних Правилах і, навіть, у Інтернеті:

1) Перед в'їздом на перехрестя із круговим рухом чи треба вмикати сигнал повороту, і якого: правого чи лівого;

2) При наявності на дорозі кількох смуг чи можна в'їздити на перехрестя із круговим рухом із любої смуги, або ж треба перестроїтись вправо;

3) Чи обов'язково потрібно виїздити із перехрестя із круговим рухом тільки із крайньої правої смуги, або ж дозволяється це робити із любої смуги.

Спершу б треба було визначитись у наведених винятках у Правилах із погляду мовознавства і лінгвістики. Скільки Ви випадків нарахуєте у пункті 10.4: два чи три? Ось варіанти розчленування речення:

"крім випадків:

1) коли здійснюється поворот у разі в'їзду на перехрестя, де організовано круговий рух, напрямок руху визначено дорожніми знаками чи дорожньою розміткою

2) або рух можливий лише в одному напрямку, встановленому конфігурацією проїзної частини, дорожніми знаками чи розміткою".

"крім випадків:

1) коли здійснюється поворот у разі в'їзду на перехрестя, де організовано круговий рух,

2) напрямок руху визначено дорожніми знаками чи дорожньою розміткою

3) або рух можливий лише в одному напрямку, встановленому конфігурацією проїзної частини, дорожніми знаками чи розміткою".

Цікаве пояснення знайшов у старенькому підручнику для водія – "Учебник водителя. Правила дорожного движения и основы безопасного управления автомобилем. В...А. Иларионов, А. И. Куперман, В. М. Мишурин. Моска. "Транспорт". 1991". Там вказано наступне: "Изменяя направление движения, нужно стремиться к тому, чтобы не создавать помехи попутным транспортным средствам. Для этого перед поворотом налево и разворотом нужно заблаговременно занять на проезжей полосе крайнее левое положение, а перед поворотом направо – крайнее правое положение. ИСКЛЮЧЕНИЕ ИЗ ЭТОГО ПРАВИЛА СОСТАВЛЯЮТ СЛУЧАИ, КОГДА ПОВОРОТ СОВЕРШАЕТСЯ ПРИ ВЪЕЗДЕ НА ПЕРЕКРЁСТОК С ОРГАНИЗОВАННЫМ КРУГОВЫМ ДВИЖЕНИЕМ ИЛИ ПРИ НАЛИЧИИ ДОРОЖНОГО ЗНАКА "НАПРАВЛЕНИЕ ДВИЖЕНИЯ ПО ПОЛОСАМ" ИЛИ "НАПРАВЛЕНИЕ ДВИЖЕНИЯ ПО ПОЛОСЕ", А ТАКЖЕ СООТВЕТСТВУЮЩЕЙ РАЗМЕТКИ".

А от на малюнку-поясненні згаданого "исключения" вказані дорожні знаки встановлені на самому перехресті. І у поясненні до першого малюнку із перехрестям із рухом по кругу (на другому – звичайне перехрестя) сказано наступне: "Случаи, когда повороты на перекрёстке разрешены не из крайних положений на проезжей части: а) – при въезде на перекрёсток, где организовано круговое движение и при установке дорожного знака "Направление движения по полосам". Тобто, заплутували нас точнісінько так само, як і зараз. Виняток, як Ви зрозуміли, стосується не просто перехрестя із круговим рухом, а обов'язково такого перехрестя, на якому є відповідні знаки!

Отже, шановні, у Вас є час подумати над цією загадкою наших ПДР. В цей же час Вам буде надана можливість ознайомитися із колізіями російських ПДР.

А спочатку хочу попередити тих читачів, котрі вирішать пройти шляхом автора у всесвітній мережі про банальність новини питання проїзду перехрестя із круговим рухом у Росії у зв'язку із введенням нещодавно у дію нових ПДР. Вказане у нас майже повсюди було вирішене відповідними знаками без уточнення у ПДР. Хоча й залишилося чимало складних перехресть із круговим рухом. Хоча у нас теж збираються вводити у дію нові Правила дорожнього руху навесні чи влітку 2011 року. Цілком можливо, що аналогічне уточнення буде зроблено і у українських ПДР.

Ось що повідомляється про цю новину у російських ПДР:

"Новые правила проезда перекрестков с круговым движением в России

30 май 2010, 17:55

В России с 20 ноября 2010 года будут введены европейские правила проезда участков с круговым движением, заявляют в ГИБДД России.

"Сейчас приоритет имеет въезжающий на круг, а с 20 ноября, когда вступят в силу поправки в правила дорожного движения, "главными" станут водители, которые уже находятся на кругу, едут по нему или выезжают. Фактически, правила меняются с точностью "до наоборот", – говорится в сообщении Департамента обеспечения безопасности дорожного движения (ДОБДД) МВД России.

Как отмечает ведомство, теперь при въезде на круг будут устанавливаться дорожные знаки "круговое движение" в сочетании со знаком "уступите дорогу" или "движение без остановки запрещено". "На кругу и при выезде с него у водителей будет приоритет в движении", – пояснил заместитель начальника департамента, генерал-майор милиции Владимир Кузин.

По его словам, эти изменения внесены для того, чтобы не возникало заторов при круговом движении.

Организация кругового движения будет меняться постепенно. Планируется начать установку соответствующих дорожных знаков,
а также использовать специальные информационные щиты для водителей. Вот примерная схема въезда и выезда на круговое движение: Источник РИА Новости".

Вказане повідомлення не уточнює, чи залишаться кола, а, точніше, перехрестя із круговим рухом, у яких головна дорога позначена тільки на половині кола або його частині.

Щодо гіперпосилання "Вот примерная схема въезда и выезда на круговое движение:" взагалі можна ужахнутися. На оригіналі схеми автомобілі рухаються. І не просто рухаються, а й З ПОРУШЕННЯМ ВИМОГ ВІДПОВІДНИХ РОСІЙСЬКИХ ПОСІБНИКІВ ІЗ ВИВЧЕННЯ ПРАВИЛ ДОРОЖНЬОГО РУХУ У РОСІЇ.



Малюнок N1

Нижче наведені думки щодо вказаних запитань (із поясненням чому вони виникли) як російських фахівців шкіл та курсів по вивченню ПДР, так і пересічних автолюбителів.

"Виртуальные ПДД

А есть – "виртуальные", придуманные инспекторами ГИБДД и инструкторами по вождению.

Примеры виртуальных правил:

1) ПРИ ВЪЕЗДЕ НА КОЛЬЦО НУЖНО ОБЯЗАТЕЛЬНО ВКЛЮЧАТЬ СИГНАЛ ПРАВОГО ПОВОРОТА.

2) ПЕРЕД СЪЕЗДОМ С КОЛЬЦА НАДО ЗАНЯТЬ КРАЙНЮЮ ПРАВУЮ ПОЛОСУ НА КОЛЬЦЕ".


Це "крик души" водія. А нижче – розмірковування викладача автошколи.

"ПРАВИЛА ДОРОЖНОГО ДВИЖЕНИЯ: СПЛОШНЫЕ ПРОТИВОРЕЧИЯ

М.Седогин

Глава 12. Надо ли включать сигнал правого поворота при въезде на перекресток с круговым движением?

Вот уже много лет почти все водители без исключения при въезде на кольцевой перекресток если и включают правый "поворотник", то только в случае перестроения в правый ряд и поворота направо с кольца на первом же "ответвлении". Если водитель намерен проехать кольцо "прямо" или "налево", он обычно этого не делает, а напротив, включает левый "поворотник", чтобы показать остальным участникам движения, что он не намерен на ближайшем повороте уходить с "кольца", а наоборот, будет придерживаться левого края проезжей части, чтобы не мешать тем, кто поворачивает направо на ближайшем выезде. И только потом, перед "своим" выездом с кольца, подает сигнал правого поворота. Данная схема действий наиболее информативна и естественна.

Однако В ОДНОЙ ИЗ ТЕЛЕПЕРЕДАЧ ОТВЕТСТВЕННЫЙ РАБОТНИК ГАИ Г. САМАРЫ ЧУГУНОВ УКАЗАЛ ВСЕМ ВОДИТЕЛЯМ РОССИИ, ЧТО ОНИ ДЕЙСТВУЮТ НЕПРАВИЛЬНО, ЧТО НАДО ОБЯЗАТЕЛЬНО ВКЛЮЧАТЬ ПРАВЫЙ "ПОВОРОТНИК" ПРИ ВЪЕЗДЕ НА ПЕРЕКРЕСТОК С КРУГОВЫМ ДВИЖЕНИЕМ. Ну, что тут скажешь: если к вопросу подойти примитивно-формально, то может показаться, что он прав. В Правилах и в "Комментариях..." кольцевой перекресток рассматривается, как пересечение с односторонней дорогой (вариант Т-образного перекрестка), и значит, въезд на такой перекресток означает поворот направо. И никаких исключений в использовании сигналов для таких случаев в Правилах не предусмотрено. А в "Комментариях..." есть даже рисунок, из которого позиция авторов ясна без комментариев (хотя сама картинка относится к другому вопросу):




Малюнок N2

Хотя я где-то видел опубликованные разъяснения других ответственных работников ГАИ о том, что включение правого "поворотника" перед въездом на кольцевой перекресток требовалось Правилами, действовавшими в 60-тые годы, а сейчас этого нет".

Як Ви зрозуміли із другого малюнка, У РОСІЇ НА ПЕРЕХРЕСТЯ ІЗ КРУГОВИМ РУХОМ МОЖНА В'ЇЗДИТИ ІЗ ЛЮБОЇ СМУГИ ІЗ ОБОВ'ЯЗКОВИМ ЗАЗДАЛЕГІДЬ ВВІМКНЕНИМ СИГНАЛОМ ПРАВОГО ПОВОРОТУ.

Іще один приклад із відповідним малюнком.

"Выезд и въезд на перекресток с круговым движением

ВЪЕЗЖАТЬ НА ПЕРЕКРЕСТОК С КРУГОВЫМ ДВИЖЕНИЕМ МОЖНО С ЛЮБОЙ ПОЛОСЫ, но правила требуют завершить поворот как можно правее (1), окончание поворота в иной полосе в данной ситуации противоречит правилам (2).

Выезжать с перекрестка с круговым движением можно только с крайней правой полосы (3), соответственно водитель красного автомобиля нарушает Правила дорожного движения (4).

Единственная особенность при проезде перекрестка с круговым движением – возможность заехать на него с любой полосы, но как и при любом повороте направо, завершить въезд на перекресток с круговым движением водитель обязан по возможности в крайней правой полосе, СЪЕХАТЬ С КОЛЬЦА МОЖНО ТОЛЬКО С КРАЙНЕЙ ПРАВОЙ ПОЛОСЫ.

И въезд на перекресток с круговым движением, и съезд с него это повороты направо, ВКЛЮЧЕНИЕ ПРАВЫХ УКАЗАТЕЛЕЙ ПОВОРОТА ПРИ ЭТОМ ОБЯЗАТЕЛЬНО".



Рис.3 Выезд и въезд на перекресток с круговым движением


Порівняйте цей малюнок N3 із попереднім. Те, що у однаковій позиції на першому малюнку (б) дозволено червоному авто, на мал... N3 заборонено жовтому авто??!! Далі автор вказаного фрагменту пояснює наведений малюнок:

"Въезжать на перекресток с круговым движением можно с любой полосы, но правила требуют завершить поворот как можно правее (1), ОКОНЧАНИЕ ПОВОРОТА В ИНОЙ ПОЛОСЕ В ДАННОЙ СИТУАЦИИ ПРОТИВОРЕЧИТ ПРАВИЛАМ (2).

ВЫЕЗЖАТЬ С ПЕРЕКРЕСТКА С КРУГОВЫМ ДВИЖЕНИЕМ МОЖНО ТОЛЬКО С КРАЙНЕЙ ПРАВОЙ ПОЛОСЫ (3), соответственно ВОДИТЕЛЬ КРАСНОГО АВТОМОБИЛЯ НАРУШАЕТ Правила дорожного движения (4) ".


Дехто із автомобілістів пропонує розглядати перехрестя із круговим рухом як Т-образне перехрестя із декількома дорогами примикання. На що один із дописувачів "протестує":

"Перекресток с круговым движением является одним целым, и проезд по нему это проезд одного перекрестка, а не нескольких (п.1.2 ПДД определение перекрестка), т.е. по кольцу прямо, с кольца направо. Левого поворота на данном перекрестке нет.

Соответственно правый поворот на таком перекрестке показывается при перестроении и выезде с перекрестка по правому ряду. При въезде на перекресток и движении по кольцу поворот не показывается. Вы же не показываете повороты при въезде на обычные перекрестки".


Буквально фрагментарно, чи коротесенькими уривками далі пояснення іще одного російського фахівця.

"Новички часто испытывают затруднения при проезде перекрестков с круговым движением, что в определяющей степени обусловлено специфической конфигурацией этих перекрестков...

Всегда при въезде на круг автомобиль какое-то время будет двигаться вправо, однако включать указатель правого поворота нужно лишь тогда, когда вы намереваетесь повернуть направо. Во всех остальных ситуациях при въезде на круг включайте левый "поворотник". (Цікаво ж, правда? – автор).

Очень важно при въезде на круговой перекресток, а также при движении на нем соблюдать рядность движения...

Правый поворот

...при приближении к круговому перекрестку перестройтесь в правую крайнюю полосу и заблаговременно включите правый "поворотник".

Движение прямо


(У цьому абзацу неозброєним оком видно порушення законів формальної логіки: як може бути "рух прямо" після знаку, який зобов'язує рухатись "проти сонця" (хоча зрідка є перехрестя із напрямком навпаки). Але про детальніше буде сказано у другій частині статті).

Если вам необходимо через круговой перекресток двигаться прямо, вы должны будете проехать половину круга...

...В данной статье мы рассматриваем самую известный и распространенный тип кругового перекрестка – с четырьмя примыкающими дорогами (по одной дороге с каждой стороны), расположенными по отношению друг к другу примерно под прямым углом.

Если дорога при въезде на перекресток имеет три ряда в данном направлении, то займите средний ряд...

...Перед въездом на перекресток ВКЛЮЧИТЕ УКАЗАТЕЛЬ ЛЕВОГО ПОВОРОТА...

На перекрестке двигайтесь по своему ряду с включенным левым "поворотником", пока не настанет момент, когда "ваш" съезд с перекрестка будет следующим...

...Левый поворот

Чтобы осуществить левый поворот, вам нужно будет преодолеть три четверти круга, оставив позади два съезда с перекрестка (т.е. правых поворота). Перед въездом на перекресток занимайте подходящую полосу движения и включайте указатель левого поворота (невзирая на то, что после въезда на круг вам придется сколько-то проехать в правом направлении).

...Порядок езды на перекрестке опять же зависит от числа рядов. Если имеется только один ряд, ДВИГАЙТЕСЬ С ВКЛЮЧЕННЫМ ЛЕВЫМ "ПОВОРОТНИКОМ"...

...ВКЛЮЧАЙТЕ УКАЗАТЕЛЬ ПРАВОГО ПОВОРОТА И НА СЪЕЗДЕ ПОКИДАЙТЕ КРУГ...

Источник: Gazu.ru Библиотека АВТОЛЮБИТЕЛЯ, Популярные статьи для автомобилистов -начинающих и не только... Вам всегда поможет Соловьев Анатолий Витальевич +38 050 513 52 73".


Іще одна рекомендація "фахівця". Чому у лапках Ви зрозумієте.

"Проезд перекрестков с круговым движением, 23 Октября '06 Раздел: Автошкола

...один вид перекрестков, который на мой взгляд, является самым запутанным из всех и вызывает наибольшее затруднение у начинающих водителей – перекрестки с круговым движением...

...При въезде на такие перекрестки не обязательно занимать крайнее правое положение. Т.е. поворачиваем с любой полосы, не забывая включить правый поворотник...

...Что касается выезда с перекрестка, то здесь действует общее для всех перекрестков правило – для поворота направо необходимо занять крайнее правое положение, и повернуть можно только на крайнюю правую полосу.

Еще раз напомню: въезжаем с любой полосы, выезжаем – только с правой.

ЕЩЕ ОДИН МОМЕНТ, КОТОРЫЙ ОТЛИЧАЕТ ЭТИ ПЕРЕКРЕСТКИ ОТ ВСЕХ ОСТАЛЬНЫХ: ОБГОН НА НИХ РАЗРЕШЕН, НЕЗАВИСИМО ОТ ТОГО ГЛАВНАЯ ЭТА ДОРОГА ИЛИ НЕТ".


УВАГА! Це написала людина, яка не вивчила ВИЗНАЧЕННЯ ТЕРМІНУ "ОБГІН" (ОБГОН – ОПЕРЕЖЕНИЕ ОДНОГО ИЛИ НЕСКОЛЬКИХ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ, СВЯЗАННОЕ С ВЫЕЗДОМ НА ПОЛОСУ ВСТРЕЧНОГО ДВИЖЕНИЯ).

НА ПЕРЕХРЕСТІ ІЗ КРУГОВИМ РУХОМ НЕМАЄ ЗУСТРІЧНОЇ ПОЛОСИ!!!!

У якості ілюстрації нижче наведені витримки із російських ПДР. У порівняні із вітчизняними у них у них простіше викладений порядок проїзду перехрестя із круговим рухом. А інше майже співпадає із нашими вимогами.

"Правила дорожного движения Российской Федерации в редакции от 10 мая 2010 года

8.4. При перестроении водитель должен уступить дорогу транспортным средствам, движущимся попутно без изменения направления движения. При одновременном перестроении транспортных средств, движущихся попутно, водитель должен уступить дорогу транспортному средству, находящемуся справа.

8.5. Перед поворотом направо, налево или разворотом водитель обязан заблаговременно занять соответствующее крайнее положение на проезжей части, предназначенной для движения в данном направлении, КРОМЕ СЛУЧАЕВ, КОГДА СОВЕРШАЕТСЯ ПОВОРОТ ПРИ ВЪЕЗДЕ НА ПЕРЕКРЕСТОК, ГДЕ ОРГАНИЗОВАНО КРУГОВОЕ ДВИЖЕНИЕ.

8.6. Поворот должен осуществляться таким образом, чтобы при выезде с пересечения проезжих частей транспортное средство не оказалось на стороне встречного движения.

При повороте направо транспортное средство должно двигаться по возможности ближе к правому краю проезжей части...

...8.9. В СЛУЧАЯХ, КОГДА ТРАЕКТОРИИ ДВИЖЕНИЯ ТРАНСПОРТНЫХ СРЕДСТВ ПЕРЕСЕКАЮТСЯ, А ОЧЕРЕДНОСТЬ ПРОЕЗДА НЕ ОГОВОРЕНА ПРАВИЛАМИ, ДОРОГУ ДОЛЖЕН УСТУПИТЬ ВОДИТЕЛЬ, К КОТОРОМУ ТРАНСПОРТНОЕ СРЕДСТВО ПРИБЛИЖАЕТСЯ СПРАВА.

13. Проезд перекрестков

Нерегулируемые перекрестки

13.9...

...В случае если перед перекрестком с круговым движением установлен знак 4.3 "Круговое движение" в сочетании со знаком 2.4 "Уступите дорогу" или 2.5 "Движение без остановки запрещено", водитель транспортного средства, находящегося на перекрестке, пользуется преимуществом перед выезжающими на такой перекресток транспортными средствами".


Що ж у підсумку? Не зробив і не мав на меті автор зробити "ліквідацію неосвіченості" із Правил проїзду перехрестя, на котрому організовано круговий рух у Російській Федерації. Але, згідно із відомою притчею, "не давши Вам рибу, спробую дати Вам вудку". Якщо Ви надумаєте поїхати у Росію, настійливо рекомендую взяти не посібник із вивчення "Правил Дорожнього Руху у Російській Федерації", а екзаменаційні білети із нових Правил. Там, і тільки там знайти для себе відповідь на запитання поставлене на початку статті. Бо у тих самих посібниках Ви зможете знайти безліч помилок і протиріч. Хоча, попереджаю, і немає впевненості у безпомилковості самих екзаменаційних білетів, або, точніше, їх коректності. Але ж треба дати роботу і редакторам "сигналів" та інших автомобільних журналів!

Із Новим Роком, Вас, шановні читачі! Ані жезлу Вам у новому році, ані цвяху! Щасти Вам!










© 2007 - 2012, Народна правда
© 2007, УРА-Інтернет – дизайн і програмування

Передрук матеріалів дозволяється тільки за умови посилання на "Народну правду" та зазначення автора. Використання фотоматеріалів із розділу "Фото" – тільки за згодою автора.
"Народна правда" не несе відповідальності за зміст матеріалів, опублікованих авторами.

Технічна підтримка: techsupport@pravda.com.ua